8800GT SLI v.s. 8800Ultra

Pagina: 1
Acties:
  • 665 views sinds 30-01-2008

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Hallo,ik zit met een vraag
Ik wilde vandaag een geheel nieuw systeem bestellen bij Alernate en als kaart had ik in eerste instantie een 8800 utlra in gedachten.
Een hoop geld maar hij is de snelste op dit moment en ik wil een echte gamers pc samen stellen.
Nu kreeg ik gister echter de tip om beter 2x de 8800GT te kiezen (in sli dus) aangezien de prijs lager zou liggen maar hogere prestaties.
Hier had ik nog niet aan gedacht...ben nu al hard aan het googlen en op deze site aan het zoeken maar ik kan niet alle antwoorden vinden.
Namelijk:

-Presteert de 8800GT in sli beter als de 8800 ultra?..zoja,hoeveel scheelt dit ongeveer?
-Zijn er nadelen aan een sli configuratie?..(mischien dat sommige spellen het niet ondersteunen?..vastlopers?..)
-Ik wil ook graag een stille pc bouwen...maakt een sli configuratie hoorbaar meer geluid dan alleen een ultra?
-Zijn er uberhaubt voordelen aan de ultra ten opzichte van de 8800gt-sli of andersom?

Uiteraard neig ik nu naar die sli configuratie maar aangezien het om veel geld gaat wil ik niet achteraf voor verrassingen komen te staan.Dus alle info is van harte welkom.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07 21:36
Om 2x 8800GT's te trekken in SLI heb je wel een hele goede voeding nodig. Het stroomverbruik word volgens mij ook een stukje hoger.

8800GT in SLI is wel een stuk sneller dan de ultra ja, mits games het ondersteunen. Hier zijn al reviews en benchmarks over te vinden. Ik weet de exacte url niet meer maar die kun je wel ff googlen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

-Presteert de 8800GT in sli beter als de 8800 ultra?..zoja,hoeveel scheelt dit ongeveer?
Dit is in letterlijk tientallen reviews uitentreuren beschreven. Ook een topic hier (gek genoeg "8800GT topic" genoemd) staat bol van ervaringen en links naar reviews.
-Zijn er nadelen aan een sli configuratie?..(mischien dat sommige spellen het niet ondersteunen?..vastlopers?..)
Dit kun je in willekeurige review van het SLI-techniek lezen. Denk aan stroomverbruik, eisen mbt moederbord en airflow enzo...
-Ik wil ook graag een stille pc bouwen...maakt een sli configuratie hoorbaar meer geluid dan alleen een ultra?
Hangt totaal af van de gebruikte koeling. En raad eens - dat wordt in de betere reviews van de individuele kaarten ook al uitegebreid besproken.
-Zijn er uberhaubt voordelen aan de ultra ten opzichte van de 8800gt-sli of andersom?
Ja. 3x raden hoe je ze kunt achterhalen...

Werkelijk, je zegt dat je hard aan het googlen bent op en op deze site kijkt, maar nagenoeg alles wat je vraagt is in een van de op dit moment actieve topics te vinden, of iig in links die daar in de topicstart staan. Dan zou ik me als ik jou was toch echt achter de oren krabben mbt hoe je "zoekt" :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.