Toon posts:

Computer te koud ?

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik thuiskom slaat mijn pc steeds af in het begin. Een uurtje later, na stijging van de kamertemperatuur, en na een aantal pogingen, draait hij als een zonnetje. Als ik de warme fohn (van m'n vriendin hoor) op de voeding zet dan start hij in een keer.
Waar moet ik het zoeken ? Voeding stuk (300W) ? Mobo gaar ? Iets met m'n (externe) schijven ?

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-05 09:45
Als jij verdenkt dat het de voeding is zal je het eens moeten proberen om de voeding te vervangen.
Misschein is deze te zwak? Post eens de specificaties van je systeem. Dan kunnen wij de situatie iets makkelijker overzien.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit probleem kan aan je voeding liggen (is het een 300W a-merk of een wokkietokkie geval?). Vervang het ding gewoon eens en kijk wat de uitkomst daarvan is. Gebruik bij voorkeur een deugdelijke voeding en eentje die genoeg prik kan leveren voor je systeem (wat voor specs heb je?).

Mocht het probleem daarmee nog niet opgelost zijn, neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter dan eens door. Op die manier kom je er vanzelf achter waar het probleem zit.

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-05 10:10

Flappiewappie

Hier nog meer

Kan ook te maken hebben met andere elektronische componenten, op moederbord ed.

Probeer eerst inderdaad eens gewoon een andere voeding (ga naar een electronica groothandel, koop een redelijke voeding, pak hem netjes uit, hang hem er even in kijk of probleem verholpen is, zo niet breng hem gewoone eventueel weer terug)

Over wat voor een temperaturen praten we trouwens koud? (je woont niet in een pakhuis waar het buiten temp is ofzo? daar kunnen computers zoieso namelijk niet zo goed tegen :P)

Hier staat wat

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-05 12:34
Hehe, hier proberen de meeste mensen zo koel mogelijk te houden en deze moet warm zijn voor hij werkt xD

Zal waarschijnlijk aan uw voeding liggen, wat is het merk van uw voeding?

Verwijderd

Topicstarter
The_Greater schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 11:36:
Als jij verdenkt dat het de voeding is zal je het eens moeten proberen om de voeding te vervangen.
Misschein is deze te zwak? Post eens de specificaties van je systeem. Dan kunnen wij de situatie iets makkelijker overzien.
Behuizing PC-case Midi Tower Xenon XB 300
Videokaart Asus A7N8X Del nForce2 FRL SA
Processor AMD AthXP Bart 2167BOX3000+ 166
Geheugen DIMM 1GB DD433-233 GD 2x512 GEI
Moederbord Asus128 DD A V9520 Magic/T
Harde schijf Maxtor 250 GB U133 7Y250P0
DVD brander Sony 4x DVD +/- R/W AT DWU10A
Diskette station Sony 1,44 MB 3,5" Floppy
Geluidskaart Terratec Sounds DMX6fire24/96 R
Ventilators (2) Papst 8412NGLE
Beeldscherm Liyama 17 L E430S-B
Toetsenbord Logitech CL Desktop Optical MX UP
Boxen Creative Inspire 6.1 6700
Verder Windows XP (Upgrade tot heden)
Externe harde schijven (Seagate, Notebook) van resp 200 en 150 Gig.

Verwijderd

Topicstarter
Flappiewappie schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 11:44:
Kan ook te maken hebben met andere elektronische componenten, op moederbord ed.

Probeer eerst inderdaad eens gewoon een andere voeding (ga naar een electronica groothandel, koop een redelijke voeding, pak hem netjes uit, hang hem er even in kijk of probleem verholpen is, zo niet breng hem gewoone eventueel weer terug)

Over wat voor een temperaturen praten we trouwens koud? (je woont niet in een pakhuis waar het buiten temp is ofzo? daar kunnen computers zoieso namelijk niet zo goed tegen :P)
Graadje of 15.
Bij kamertempartuur (rond de 21 graden) geen last meer.
Als ik de pc 's nachts aan laat staan en ik zet de verwarming uit dan slaat hij na een tijdje weer af.
Tis heel apart.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

En wat heb je voor een voeding? Want dat is in dit geval wel van belang om te weten.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:27

DataGhost

iPL dev

Had de TS zelf wel mogen vermelden inderdaad, maar '300' in de naam wijst al op een wokkietokkie 300 Watt ding. Even verder googlen levert het volgende op: "Sweex Middle Tower Xenon XB 300 W blue fan"... voor een geweldige prijs van 39 euro!
TS: dat wordt een nieuwe voeding kopen dus, een fatsoenlijke. Meestal zijn ze te herkennen aan een prijs hoger dan 39 euro, voor de zekerheid kan je wat topics hier op GoT naslaan. (zoiets ofzo)

[ Voor 8% gewijzigd door DataGhost op 10-11-2007 12:18 ]

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-05 10:18

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik heb ook soortgelijk problemen gehad, pc die na het aanzetten bleef rebooten om de 10 sec ofzo, net zo lang tot de boel een beetje opgewarmd was zo leek het iig.

In mijn geval waren het de condensatoren op het moederbord die gaar waren, de beruchte bolle elco's.

Je zou voor de zekerheid ff kunnen controleren nauurlijk ;-)

succes iig!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-05 17:39
externe schijven afkopellen sluit al 1 ding uit. een andere voeding proberen een tweede probleem.

wachten tot de kamer op temperatuur is en dan de pc aanzetten en kijken of die dan ook in 1 ke rstart lost ook al wat op
is dat het niet dan kan het ook nog condens zijn, dat kortsluitng veroorzaakt in je pc

Verwijderd

Topicstarter
ocdaan schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 12:21:
Ik heb ook soortgelijk problemen gehad, pc die na het aanzetten bleef rebooten om de 10 sec ofzo, net zo lang tot de boel een beetje opgewarmd was zo leek het iig.

In mijn geval waren het de condensatoren op het moederbord die gaar waren, de beruchte bolle elco's.

Je zou voor de zekerheid ff kunnen controleren nauurlijk ;-)

succes iig!
Uuuh...hoe kan ik dit checken ? (ik ben niet zo'n handige jongen).

Verwijderd

Topicstarter
engelbertus schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 12:50:
externe schijven afkopellen sluit al 1 ding uit. een andere voeding proberen een tweede probleem.

wachten tot de kamer op temperatuur is en dan de pc aanzetten en kijken of die dan ook in 1 ke rstart lost ook al wat op
is dat het niet dan kan het ook nog condens zijn, dat kortsluitng veroorzaakt in je pc
Hier dacht ik ook aan.
Dit heb ik al gechekt.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 13:00:
[...]

Uuuh...hoe kan ik dit checken ? (ik ben niet zo'n handige jongen).
Kastje openmaken en op het mobo kijken naar de elcos. Op het moment dat die dingen (de ronde cylindertjes) bol staan of er staat bruine prut op, dan zijn ze stuk.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05 14:26

Sebazzz

3dp

Ja, voor foto's zodat je het makkelijk kan herkennen en meer informatie: http://en.wikipedia.org/wiki/Capacitor_plague

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Pagina: 1