OSX en Vista kunnen elkaar niet vinden in netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wallie-s
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-01 12:25
hi allemaal,

ik heb een macbook pro(10.4.10) en een thosiba laptop met vista. Met elkaar verbonden via een utp crosscable..

Nu wou ik graag hiertussen wat bestanden uitwisselen. Maar ik krijg het niet echt heel mooi aan de praat. Het gekke is dat het via draadloos vrijwel gelijk werkte, welliswaar maar met een snelheid van +/- 350kb/s. En dat is niet handig bij een bestand van 2,5 gb..

Ik heb nogal wat gegoogled, en het schijnt heel makkelijk te zijn.. gewoon sharing aanzetten, op mac en vista.. Ip adres intikken, en draaien maar.. Maar ze zien elkaar niet.. Kan ook niet verbinden via ftp.
Heb ook al gebrobeerd wat firewalls uit te zetten, maar dat mag ook niet helpen.

Heeft iemand tips?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Wat zijn de ip's en gateway van beide computers? Kunnen ze elkaar pingen? Is je crosscable wel goed? Heb je het ook met een standaard kabel geprobeerd?

Kortom, meer info :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• wallie-s
Okey, sorry voor de ontbrekende informatie.. Eerlijk gezegd, ik raak snel de weg kwijt, vooral aan de windows kant..

IP MAC: 10.0.0.199
IP VISTA: 10.0.0.198

Ik zag eerst op mijn mac bij netwerkstatus een oranje bolletje, na dhcp uitgeschakeld te hebben werd ie groen.. Daarom ging ik ervan uit dat de kabel goed is, maar ik zal even een gewone kabel proberen.
Ik zou niet weten hoe ik kan pingen. Wel had ik gekeken met look@lan, die zag alleen een ip adres, verder helemaal niks..

Verwijderd

Ik heb hier ook problemen mee...
Wat ik uiteindelijk gedaan had was op beide een static IP instellen (heb jij ook al gevonden zie ik), in de OSX-computer bij 'Delen' (Systeemvoorkeuren), FTP-toegang aanzetten.
Check meteen ook of de firewall (tweede tabblad) FTP-toegang ook toelaat.

Op de Windows Vista PC ook een vast IP-adres instellen en dan via de command-prompt "ftp ipadresOSXcomputer" intikken. Via de command prompt werkte alles perfect, voor de rest niks....

Is de enige manier om snel een bestand over te zetten. :(
wallie-s schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 13:01:
Ik zou niet weten hoe ik kan pingen. Wel had ik gekeken met look@lan, die zag alleen een ip adres, verder helemaal niks..
Op OS X: open Terminal en tik daar in "ping 10.0.0.198"

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2007 13:56 ]

• wallie-s
ok, dank je wel.. ga ik komend weekend even proberen!