[P5B Deluxe] Boot niet, scherm blijft zwart

Pagina: 1
Acties:

• ReX_NL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-05 15:21
Hallo tweakers,

Ik heb sinds gisteren avond een lastig probleem. Ik heb dus een Asus P5B Deluxe (wifi) met een E6600, 4gb memory, 7900gt, en een 600watt ocz voeding. Maar nou heb ik 3 monitoren, en maar 2 dvi aansluitingen. Dus wou ik nog een 2e videokaart erbij steken (7300gs) in mijn 2e PCIe slot. Nou geen probleem tot zover. Maar nu wil ik mijn pc booten, en blijft het scherm totaal zwart en reboot hij standaard na ongeveer 4 seconden. Dat is eenmalig daarna blijft hij aan zonder beeld.

Ik heb daarna meteen de 2e videokaart er weer uit gehaald, maar het probleem was er nog. Daarna heb ik de volgende procedure gedaan:

-bios reset
-stroom compleet eraf voor +- half uur
-alle overige hardware tijdelijk los gemaakt
-opgestart met maar 1 geheugenreepje
-de andere videokaart geprobeerd

Alle bovenstaande dingen werkte dus niet. Ik gok het erop dat mijn moederbord hett begeven heeft :S ookal vind ik dat zéér wazig. Aangezien ik alles gewoon goed aan gesloten had en verder niks veranderd heb. Ik heb nu mijn moederbord los liggen met enkel de CPU, en het geheugen, maar ook dan geeft hij een restart na 4 seconden. Heeft iemand misschien nog ideeën ? Want ik heb weinig zin in een RMA procedure van 3 a 4 weken |:(

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

De reboot zou kunnen worden veroorzaakt door een niet juist geïnstalleerde CPU of teveel dan wel te weinig koelpasta. Maak de koeler eens zorgvuldig schoon met wasbenzine/keukenrol o.i.d. en doe er opnieuw koelpasta op met een creditkaart o.i.d. Een hoeveelheid van een rijstkorrel is ruim voldoende.

Kijk gelijk of je alle aansluitingen hebt gebruikt en of deze juist zitten.

ARME AOW’er

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:21
bios reset zou moeten werken, geeft het moederboard geen piepjes als je hem opstart?

• ReX_NL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-05 15:21
Guardian Angel schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 10:49:
De reboot zou kunnen worden veroorzaakt door een niet juist geïnstalleerde CPU of teveel dan wel te weinig koelpasta. Maak de koeler eens zorgvuldig schoon met wasbenzine/keukenrol o.i.d. en doe er opnieuw koelpasta op met een creditkaart o.i.d. Een hoeveelheid van een rijstkorrel is ruim voldoende.

Kijk gelijk of je alle aansluitingen hebt gebruikt en of deze juist zitten.
Alle aansluitingen zitten goed, ik heb alleen de benodigde aangesloten. Ik zal nog even proberen om de processor opnieuw erin te doen. maar deze heeft altijd goed gewerkt.
bios reset zou moeten werken, geeft het moederboard geen piepjes als je hem opstart?
Dat kan ik helaas niet horen, er zit standaard geen speaker op en ik heb geen speakertje liggen. Die zal ik dus een keer eentje moeten lenen.

Bedankt voor de reacties, heeft er verder nog iemand ideeën?

Edit
Zonder de processor reset hij niet na 4 seconden. Maar dan heb ik nog geen beeld.

[ Voor 7% gewijzigd door ReX_NL op 10-11-2007 20:11 ]