Bootcamp geeft geen geluid door externe speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 1.393 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:25
Heb net met de bootcamp, van Leopard, Windows XP op m'n Mac Pro gezet, maar, net als met de beta van bootcamp : geen geluid door de externe speakers, alleen door de ingebouwde speaker! In het verleden kreeg ik het zowel met XP als Vista niet voor elkaar en nu ook weer niet. Ik heb in Windows de Leopard dvd gebruikt om de drivers te installeren. Bootcamp was voor mij de reden Leopard aan te schaffen, maar op deze manier hoeft het voor mij niet.
Iemand met een Mac Pro die wel geluid door z'n speakers kreeg in XP onder bootcamp?
Schop : niemand met een Mac Pro, Bootcamp, XP of Vista en speakers? Al hoor ik maar van iemand dat het wel op z'n Mac Pro werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door Dancing_Animal op 10-11-2007 18:35 ]

• Dancing_Animal
Ik ben zeker de enige met dit probleem :(

• SugoiX
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-01 16:31
Werkt het geluid alleen onder windows niet? Of ook bij OSX niet?

Ik had twee weekjes geleden nog een kapotte logic board (moederbord). En daardoor kreeg ik ook geen geluid uit mijn externe speakers.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-02 22:15
Als je osx vers installeert heb je dit probleem ook. Je moet dan bij sound settings de output veranderen. Kan dit in windows ook niet? Misschien niet via de standaard bootcamp drivers... Kan me herinneren dat ik ook ooit wel geluid in windows had via de speakers (en interne tegelijkertijd maar ala).

Ik ga me binnenkort ook weer eens aan bootcamp wagen....

• Dancing_Animal
In OSX doet het geluid het perfect. Ik heb vanmiddag 1 keer geluid uit m'n speakers gehad in Bootcamp! Toen ging ikTiger (staat op een andere harde schijf) uit en had gekozen voor de Windowsschijf als opstartschijf. Tijdens dat opstarten heb ik ergens de hoofdtelefoon in de voorkant gestoken en toen had ik ineens geluid door de hoofdtelefoon EN de speakers in Windows. Hoofdtelefoon er uit, toen had ik nog even geluid door de speakers. Toen sloot ik vrij snel Windows weer af om te kijken of ik het kon reproduceren en tijdens het afsluiten klonk het afsluitgeluid alweer door de interne speaker :(. Ik heb meerdere malen geprobeerd het scenario weer te reproduceren, dus van Tiger naar Windows gaan en de hoofdtelefoon er in het witte opstartscherm instoppen en tijdens het Windowslogo enz... maar helaas, dat hielp niet.

• SugoiX
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-01 16:31
Kan het zijn dat de haakje in de geluidspoort vast zit ofzo?

Maar omdat jij het probleem specifiek met windows alleen hebt, lijk mij de kans vrij klein.

But you never know...

• Dancing_Animal
Windows er nog een keer fris opgezet, drivers geinstalleerd, geen sjoechem door de speakers :S. Onder OS X alles goed, in Windows niet. Heb het met 2 verschillende Windows cd's geinstalleerd, beiden met SP2. Help. Ik wil zo graag effe knallen!

Verwijderd

heb ongeveer hetzelfde probleem...
heb netjes de Leopard CD gebruikt om de bootcamp drivers te installeren onder windows
maar heb nog steeds helemaal geen geluid als ik opstart in windows, staat ook helemaal niet tussen de apparaten

suggesties iemand?

• WinningLOSER
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01-2022
Misschien eens proberen in Parallels/ VMware Fusion?

Verwijderd

in VMWare fusion werkt het zonder problemen en heb ik gewoon geluid... maar met bootcamp, als ik in windows opstart dus niet

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Kijk eens bij geluid in het configuratiescherm. Wat voor opstelling van speakers staat daar? Misschien kun je daar wat veranderen?

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Verwijderd

volgens configuratiescherm is er dus uberhaubt geen geluidskaart geinstalleerd, en dus is het opstelling verhaal helemaal grijs
ik heb nu meerdere keren geprobeerd de bootcamp drivers nog appart te installeren maar nog steeds geen succes...

het leek me nl. wel leuk om C&C3 te spelen op mn macbook (for oldtime's sake), maar dat lukt niet in VMWare (pakt de cd niet, ziet 'm als een backup en/of directx gezeur)... en in Bootcamp heb ik dus geen geluid :s

Verwijderd

Hey

ik heb hetzelfde probleem met leopard, win xp en bootcamp... ik weet wel dat de geluidskaart aangegeven staat bij de apparaten als PCI Device.
Ik heb verschillende drivers geprobeerd van Sigmatel en Intel, veel opgezocht maar kan echt niks vinden.
Ik hoop dat iemand intussen al een oplossing heeft voor dit probleem anders ga ik werken met VMWare wat ik hierboven gelezen. Maar wat is ut verschil met bootcamp en VMWare want ben net nieuw met de Macwereld heb paar dagen geleden een Mac Mini aangeschaft and i like it :*)

Verwijderd

Hallo

had ook geen geluid met Windows 7 op mac
heb nu wel geluid dankzij een post dat ik tegenkwam op een engelstalig forum.

Bij mij was het opgelost na het installeren van deze update

http://www.realtek.com/do...ownTypeID=3&GetDown=false

kies eerst <accept>
vervolgens
Vista, Windows7 Driver (32/64 bits) Driver only (ZIP file)

succes

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Er is wel een "rare" oplossing.
Ik had precies hetzelfde probleem.
Als ik echter de boxen aan de voorkant in de koptelefoon aansluiting prik, dan werkt het wel. ;)
Pagina: 1