Toon posts:

Geen beeld, geen piep, verder lijkt alles te werken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dit is dus het probleem in het kort: Ik heb op beide schermen (1 tft redelijk nieuw, 1 crt mega oud - wel allebei tegelijk aangesloten) geen signal meer en tevens ook geen beep meer bij het opstarten.

Systeem:
- Asus P5K SE P35 G SA
- Intel Core 2 6750
- CoolerMaster ExtremePower 430W ATX2
- DDR2 2GB 1066-555
- Radeon X1950 PRO Silent
- WD Raptor 74 gb
- WD Caviar 250 gb
- Seagate Barracuda 500 gb
- verder nog een dvd brander, card reader en een tv kaart.

Waar ik mee bezig was voordat het gebeurde:
Mn pc draaide op Vista, maar ik wilde em dualboot doen met XP. Dit gedaan zoals op vistabits.nl te vinden is, nieuwe partitie op de raptor erbij en xp erbij gezet zonder problemen. Tevens ook wat schijfletters veranderd (alles stond door elkaar). Vervolgens VistaBoot geinstalleerd en dit leek het allemaal te doen, na het opnieuw opstarten eerst weer Vista geprobeerd, dat werkte. Hierna XP, maar dit werkte niet: ntldr foutmelding.Ergens gelezen dat dit redelijk eenvoudig te verhelpen was door de repair optie te kiezen wanneer de XP cd er in zat. Zo gezegd zo gedaan, cd erin, pc uit (niet reboot, echt helemaal uit omdat ik eerst even ging eten).

Toen ik vervolgens de pc weer aanzette, geen signaal op beide schermen. Alle fans draaien, dvd, cardreader en alle schijven lijken het ook te doen. Het groene ledje op mn moederbord brand ook en er flasht zelfs een rode lampje van de videokaart 1x bij het opstarten, waar ik uit afleid dat deze wel stroom krijgt.

Wat ik geprobeerd heb:
Eerst de videokaart en het slot schoongeblazen, maar dat mocht niet baten.
Vervolgens de CMOS gereset volgens de handleiding (batterij eruit, jumper veranderen, weer terug, batterij terug), maar ook dit hielp niet.

Hierna alles losgemaakt behalve de processor en de speaker. Na opstarten kreeg ik een serie beepjes (geen geheugen volgens de manual). Na het terugplaatsen van het geheugen, beleven deze beepjes. Ik wist op dit moment nog niet wat ze betekenden, dus rustig alles een voor een erbij (schijven enzo) en steeds weer beepjes. Als laatste de videokaart en toen dus geen beepjes meer en ook geen signaal.

Na al het voorgaande las ik dus pas wat die beepjes betekenden.. heb het bovenstaande overnieuw gedaan en het geheugen wat beter vastgezet en toen geen beep na het plaatsen van het geheugen.

Wat nu?
Rondlezen op internet (oa hier) geeft als mogelijkheden: mobo, videokaart, voeding of geheugen en heb ook een verhaal gelezen van iets soortgelijks waarbij het de hd bleek te zijn... Iemand enig idee wat het meest waarschijnlijke is? Of nog iets wat ik kan proberen? Of heeft het misschien toch te maken met dat ntldir?
Ik heb niet zo makkelijk een tweede pc bij de hand helaas.

Alvast bedankt!

John

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ben zojuist langs alternate geweest en het geheugen was stuk. Zat gelukkig nog allemaal in de garantie :)