Ik ben net terug van mijn vakantie naar Fuerteventura (Canarische Eilanden) en ik had voor het eerst mijn gloednieuwe dslr mee! Daarom even een testcase om te kijken hoe dat het gelukt is.
Hiervoor had ik een Panasonic FZ-7, waarvan er op GoT ook wel wat testcases te vinden zijn.
De volgende foto's zijn geschoten met een Pentax K10D, met een Pentax DA 18-55mm F3.5-5.6 AL en een Tamron AF 70-300mm F/4-5.6 Di LD Macro 1:2 lens.
Alle foto's zijn klikbaar.
01
Bewerkingen: Een beetje saturatie (wat meer rood).
02
Bewerkingen: Alleen gecropt.
03
Bewerkingen: Geen.
04
05
Bewerkingen: Geen
06
Bewerkingen: Beetje saturatie (meer blauw).
07
Bewerkingen: Beetje minder brightness.
08
09
Bewerkingen: Een beetje groene saturatie toegevoegd op de bomen.
10
Bewerkingen: Gecropt en wat dingen weggepoetst (een tractor, sigarettepeuk etc.).
11
Bewerkingen: Gecropt.
12
Ik vond het moeilijk om een selectie te maken, omdat hier ook foto's bijzitten die ik nog niet super vind (bijvoorbeeld 07, die staat scheef, en 08+12 omdat ze niet zo speciaal zijn), maar ik had ook nog een aantal foto's die er ook bij hadden gekund, maar ik moest me aan 12 houden
.
Ik ben erg benieuwd wat jullie vinden. Het photoshop werk is minimaal, omdat ik daar nog niet zo goed in ben.
Hiervoor had ik een Panasonic FZ-7, waarvan er op GoT ook wel wat testcases te vinden zijn.
De volgende foto's zijn geschoten met een Pentax K10D, met een Pentax DA 18-55mm F3.5-5.6 AL en een Tamron AF 70-300mm F/4-5.6 Di LD Macro 1:2 lens.
Alle foto's zijn klikbaar.
01

Bewerkingen: Een beetje saturatie (wat meer rood).
02

03

04

05

Bewerkingen: Geen
06

Bewerkingen: Beetje saturatie (meer blauw).
07

Bewerkingen: Beetje minder brightness.
08

09

Bewerkingen: Een beetje groene saturatie toegevoegd op de bomen.
10

Bewerkingen: Gecropt en wat dingen weggepoetst (een tractor, sigarettepeuk etc.).
11

12

Ik vond het moeilijk om een selectie te maken, omdat hier ook foto's bijzitten die ik nog niet super vind (bijvoorbeeld 07, die staat scheef, en 08+12 omdat ze niet zo speciaal zijn), maar ik had ook nog een aantal foto's die er ook bij hadden gekund, maar ik moest me aan 12 houden
Ik ben erg benieuwd wat jullie vinden. Het photoshop werk is minimaal, omdat ik daar nog niet zo goed in ben.