[XP] alt-gr + 2 levert geen apestaart meer

Pagina: 1
Acties:
  • 4.638 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de laatste week een zeer irritant probleem waar ik geen oplosing voor vind (ook niet door te googelen). Met name door alt gr - 2 in te drukken krijg ik geen @ meer. Ook ctrl alt 2 werkt niet. Ik werk hier op een Dell m1710, en probleem is ontstaan nadat ik pc had uitgeleend aan vriendin. Wellicht heeft die een bepaalde code ingegeven waardoor die combinatie niet meer werkt. Ik heb al geprobeerd bij taalinstellingen keyboard te verwijderen en opnieuw in te stellen maar werkt ook niet.
Alle ander combinaties met alt gr werken maar de alt gr 2 niet: nu juist zo een combinatie die je veel gebruikt en bij niet werken zeer irritant. Weet iemand wat ik daar aan kan doen?

alvastbedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07 15:06
Als je met Alt-Gr + 2 een apenstaartje verwacht, vermoed ik dat je een Nederlandse toetsenbord idneling hebt en deze dus ook zo dient in te stellen.
Standaard is de toetsenbord indeling Verenigde Staten en alleen de invoertaal Nederlands, maar jij zult ze dus beide op Nederlands moeten zetten.

De sneltoets om toetsenlayout te switchen is Alt-Gr + Enter, als ik mij niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
geprobeerd maar werkt niet. Het is trouwens alleen alt gr-2 die niet werkt alle andere wel. In control panel >language, options>language>details staat trouwens alleen NL dutch Belgium (period)??? moet ik iets toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-07 22:40
en als je ctrl+shift probeerdt ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja kan perfect overschakelen van azerty naar qwerty en alles werkt behalve die 8)7 alt gr 2

btw als ik overschakel naar qwerty krijg ik bij shift + 2 het volgende teken: "

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2007 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

US International ook ingesteld in plaats van US?

In ieder geval: ik zou het (en met mij vermoed ik meer mensen) op prijs stellen als je in het vervolg een iets nettere titel zou willen verzinnen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Neen niets daarvan lukt. Het rare is dat ik wel een apestaartje kan maken als ik inlog op naam van mijn vriendin. Wat bovendien raar is is dat alle andere toetsen met alt gr werken. Ook als ik omzet naar qwerty werkt het niet. Ik kan daarvoor toch moeilijk een format doen..

Btw ad administrator; bedankt om bericht te laten staan en het niet te verwijderen wegens vage titel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit komt normaliter omdat er een programma loopt dat toetsen afvangt, vbijvoorbeeld als je WinAMP met global hotkeys hebt lopen en je stelt ctrl-alt-s in als Shuffle, dan kun je ineens geen ß meer typen, want die knop wordt afgevangen.
Ga eens kijken wat er voor software loopt?

Stopbord, heb je dit gelezen voor je postte? :+

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2009 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Sommige programma's willen niet (of slechts gedeeltijk) overschakelen naar de nieuwe lay-out. Als je die afsluit en weer opstart, moet het normaal gezien beter werken. Heeft je vriendin btw niet één en ander van brol geïnstalleerd? Kan best per ongelijk gebeurd zijn...

Keyboard layout in België is inderdaad Dutch - Belgium (Period) ofte Nederlands - België (Punt). Alle andere indelingen die je in dat venster ziet staan, mag je in principe wegsmijten.

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looneytoon1975
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-08-2020
probeer de "nwiz"-entry in de startup eens uit te schakelen?
werkte bij mij,

Grtz,

Loon 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bekijk uw hotkeys. Er bestaat een grote kans dat er één bestaat die uw altgr combinatie overschrijft.
In mijn geval was het de 'desktop manager' van de NVIDIA kaart.

Even zoeken en verwijderen.

Greetss ))))----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307129

Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 10:16:
Bekijk uw hotkeys. Er bestaat een grote kans dat er één bestaat die uw altgr combinatie overschrijft.
In mijn geval was het de 'desktop manager' van de NVIDIA kaart.

Even zoeken en verwijderen.

Greetss ))))----
Dankjewel Stopbord. Zat met hetzelfde probleem en dankzij jouw tip gevonden dat mijn NVIDIA kaart mijn toets had ingepikt... Effe gezocht en gevonden !! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coryza
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-12-2023
Sorry voor het bumpen van dit topic, maar ik móét iets weten.

Hoe kom je bij die zogenaamde Hotkeys? Wij hebben namelijk precies hetzelfde probleem.
Pagina: 1