Toon posts:

omgebouwde TC werkt op slechts 16 kleuren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een thinclient omgebouwd tot 'volwaardige' PC, flash bootcard eruit en een HDD erin. Scheelt veel ruimte op zoonlief's bureautje.
Alles werkt BEHALVE de videoinstelingen Het maximaal haalbare is16 kleuren.

Bestaan er downloadable drivers voor deze (Athena Tube 2100t) TC's??

Ik heb nu zo ongeveer alles afgezocht wat met dit kastje te maken heeft maar ik kom er niet uit

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk eens of je kunt achterhalen wat voor een videochip dat het ding heeft. Daarmee kom je vaak al verder. Dus haal het ding eens open en kijk wat er aan chips opzit.

Verwijderd

Officiele site van de fabrikant geeft het model niet meer aan maar het is een thin client dus ik verwacht niet dat er hardwarematig iets op zit dat meer/beter kan weergeven, het is niet voor niets een thin client :

http://www.acropolis.nl/acroproducts.html

Denk dat je het beste met ze kan bellen of mailen, Google geeft verder ook niets aan.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-07 16:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

De enige referenctie die ik kan vinden is dat het een GEODE 300 MHZ is....

en de endere andere display die ik kan vinden is

Cyrix CX5530 intergrated display controler

met een win95/98 driver hier:

http://www.storagedrivers.com/companies/268.htm

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 22:29:
en de endere andere display die ik kan vinden is
Cyrix CX5530 intergrated display controler
Tsjakka! en draaien op (maar) 256 kleuren hetgeen nog altijd 16 x beter is ;-) _/-\o_

Omdat anderen misschien ook iets kunnen hebben aan deze driver heb ik deze beschikbaar gemaakt op http://paost712.xs4all.nl/pub O-)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Misschien handig als je even vermeldt welk OS je draait, scheelt stukken qua relevantie drivers enzo...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 01:40:
Misschien handig als je even vermeldt welk OS je draait, scheelt stukken qua relevantie drivers enzo...
Momenteel WIN98 (XP niet ondersteunt door HW) maar ik overweg (heel) sterk om QNX te gaan installeren op dat kastje.
Stabieler dan welke versie MS dan ook; lichter dan Linux en voor websurfen een heel mooi alternatief.

Bovendien dermate 'eng' dat zoonlief niet achter de GUI gaat zitten rotzooien ;) zodat ik eindelijk meer tijd aan eigen 'server park' kan besteden _/-\o_

• Fr0ns
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:52
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 10:06:
[...]

Momenteel WIN98 (XP niet ondersteunt door HW) maar ik overweg (heel) sterk om QNX te gaan installeren op dat kastje.
Stabieler dan welke versie MS dan ook; lichter dan Linux en voor websurfen een heel mooi alternatief.

Bovendien dermate 'eng' dat zoonlief niet achter de GUI gaat zitten rotzooien ;) zodat ik eindelijk meer tijd aan eigen 'server park' kan besteden _/-\o_
Is Windows Fundamentals niet iets voor op die Thin Client? Weet alleen niet of je hem nog los kunt kopen maar het zou een mooie uitkomst zijn.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:21
cucemodre schreef op zondag 11 november 2007 @ 12:12:
[...]

Is Windows Fundamentals niet iets voor op die Thin Client? Weet alleen niet of je hem nog los kunt kopen maar het zou een mooie uitkomst zijn.
Da's ook maar gewoon een uitgeklede XP, kun je net zo goed nLite gebruiken, gaat de installatie nog een stuk sneller ook.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 10:06:
[...]

:D

En als het hem lukt om achter de GUI wat te rotzooien heeft hij dermate veel geleerd dat je er allicht trots op kunt zijn :+

Edit:
Puur uit interesse - welke componenten lust XP niet? De Cyrix 55xx support chip, of iets anders?

[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 11-11-2007 13:36 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op zondag 11 november 2007 @ 13:35:
Puur uit interesse - welke componenten lust XP niet? De Cyrix 55xx support chip, of iets anders?
Installatie valt wel mee (XPLight) maar vervolgens gaat er bij het opstarten van alles mis.
Windows loading <flits> reboot

Er zit "ergens" iets niet helemaal jofel maar wat precies blijft voor mij een ?Per slot van rekening ben ik ook maar een simpele amateur maar ik heb het vermoeden dat de processor iets anders is dan de standaard Intel. Van oorsprong draaide er volgens mij Windows CE op dit kastje maar aangezien ik deze flash module (met een IDE connector) niet kan benaderen vanuit Win heb ik het vermoeden dat de processor de probleemmaker is.

Edit: en ja, best wel trots op een joch van 11 die Win2000 zelfstandig weet te installeren op zijn laptop maar daar kleven ook nadelen aan. Gelukkig staat \Mijn dokumenten\* op een aparte machine. Scheelt een boel werk als je opnieuw moet gaan opzetten :( 8)7 |:( :(
Pagina: 1