[Vista] c:\users\username map niet on"verborgen" te krijgen.

Pagina: 1
Acties:
  • 705 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BasNation
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-12-2025
Hallo, ik heb enige tijd Vista nu maar heb het volgende probleem:

De bestandsmap van de 1e gebruiker (hoofd admin account) is verborgen en is met geen mogelijkheid onverborgen te krijgen. Dit zorgt voor problemen met onder andere Picasa software (het fotos indexeren). Ik heb vrijwel alle menutjes doorgespit maar kan nergens iets hierover vinden.

Screenshots ter illustratie:

Afbeeldingslocatie: http://www.imagehax.com/photos/Untitled-2.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door BasNation op 09-11-2007 21:49 ]

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-02 14:05

CoolGamer

What is it? Dragons?

Ben je zelf aangemeld onder dat account? Zo niet en UAC staat aan kan het zijn dat je er geen rechten voor hebt.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• BasNation
Ik ben natuurlijk aangemeld op het desbetreffende account en UAC heb ik al direct na installatie uitgezet.

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-02 14:05

CoolGamer

What is it? Dragons?

En als je in het commandpromt het volgende command geeft:
attrib -H C:\users\Familie

Krijg je dan een error, of werkt dat wel?

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-01 22:10
Ga naar [Geavanceerd] en verbreek daar de koppeling "Overnemen eigenschappen bovenliggende map" of hoe die in Vista ook mag heten.

• BasNation
@TheCoolGamer

Ben nu ingelogd op Familie account en in cmd prompt jouw suggestie gedaan en krijg dit:
Systeembestand wordt niet opnieuw ingesteld - C:\users\Familie

@sam.vimes

Ik kan dat hele venster niet vinden, iig niets dat er ook maar enigzins op lijkt.

Wat ik wel heb gemerkt is dat de map niet alleen verborgen is (door alleen "Verborgen bestanden en mappen weergeven" aan te zetten is ie nog steeds verborgen). Maar dat hij wordt gerekend tot een "beveiligde besturingssysteembestanden" en alleen wanneer ik ook die uitzet komt ie pas tevoorschijn.

:(

• Lone Gunman
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Wat je zou kunnen doen is een junction maken (min of meer vergelijkbaar met een symbolic link op unix ).

NTFS bied standaard support voor junctions, alleen worden er volgens mij geen tools geleverd bij 2000/xp/vista om deze aan te maken. Je zal dus eerst een tooltje moeten downloaden om junctions te kunnen maken (bijvoorbeeld http://www.microsoft.com/...FileAndDisk/Junction.mspx).

Vervolgens maak je in je "c:\users" directory een nieuwe directory, bijvoorbeeld "_Familie".
Dan maak je een junction aan, met bovenstaande tooltje kan dat vanaf de cmdprompt op de volgende manier: junction "c:\users\_familie" "c:\users\familie"

De junction "c:\users\_familie" kan je dan gebruiken om toegang te krijgen tot de familie map, zelfs als de opties systeembestanden verbergen en verborgen bestanden niet weergeven zijn ingeschakeld :)

ps: Ik weet niet zeker of vista hetzelfde omgaat met junctions als 2000 en xp, en heb op dit moment geen vista installatie om het te testen. Je zou het eventueel even uit kunnen proberen door 2 directories aan te maken en een junction te maken, Waarschijnlijk werkt dit zonder problemen, maar better safe than sorry :+

[ Voor 7% gewijzigd door Lone Gunman op 17-11-2007 01:46 ]

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

Pagina: 1