Ik heb een vreselijk oud race-stuurtje wat tot voorkort vaak genoeg dienst deed in verscheidene race spellen. Het betreft een Rally master van Trust, welke (in tegestelling tot zijn opvolger) op de game poort aangesloten moest worden. Nu heeft de installatie in xp toendertijd nogal wat voor problemen gezord, en verliep de calibratie van het stuur met horten en stoten. Het is waarschijnlijk een ceap-build omgezette versie van een joystick, want zo adviseren ze hem ook te installeren. Onder Xp adviseerd Trust om hem te installeren als een 2-assige en 4 knop(pige) joystick, en zou het met de standaard drivers van xp moeten werken. Dat deed het dus ook tot voorkort. Met uitzondering voor het rempedaal. De calibratie van het stuur verliep vlekkeloos, maar met de calibratie van de bedalen ondervond het besturingssysteem enige problemen. Ik zal het even beschrijven: Het calibratie proces bestaat uit een vierkant vlak, gelijk aan dat van een joystick. beweeg je het stuur naar links, verschuift het kruisje van het midden naar links om zo de uiterste waarde van 'links' te definieren; rechts idem-dito. Aangezien het om een goedkope rebuild gaat, zijn de pedalen ook opgemaakt uit een potmeter die gecalibreerd word op een nul-positie waar een maximale plus- en minpositie vastgelegd word. Ik heb altijd al de positieve richting van de bedalen-potmeter kunnen calibreren, maar op de negative (het rem pedaal) had zelfs het besturings systeem veel moeite.
Dus het stuurtje werkte, op het rempedaal na. Geen stres, gewoon een knop op het stuur toewijzen als rem. Peace of cake.
Laatst had ik hem weer uit de kast getrokken maar ondervond nogal wat problemen tijdens het gebruik ervan. Tijdens het 'rijden' vertraagde het systeem, haperend geluid; wat ik eerder al was tegen gekomen tijdens het calibreren van het rempedaal. Maar dit keer gebruikte ik helemaal geen rempedaal en kwam het regelmatig voor. Even een ram op het rempedaal verholp het probleem, maar het was duidelijk een probleem van de calibratie. Toen ik wilde calibreren zag ik dat het apparaat volgens windows niet aangesloten was. Ik verwijderde het apparaat, maar toen ik het opnieuw aansloot, bleef de melding dat het apparaat niet aangesloten was; en daardoor dus ook niet kon calibreren. Maar ook in de spellen die ik speel kon ik het niet meer toevoegen als race stuur.
Om een lang verhaal kort te maken. Ik heb geprobeerd om de drivers van de gamepoort opnieuw te installeren, maar probleem houd zich aan. Hij weet echter nog wel dat ik dit apparaat ooit een keer heb aangesloten, maar dat krijg ik niet verwijderd. Kan zelf ook in het register niets vinden over het Trust apparaat.
Weet iemand een manier om dit compleet te verwijderen?
Dus het stuurtje werkte, op het rempedaal na. Geen stres, gewoon een knop op het stuur toewijzen als rem. Peace of cake.
Laatst had ik hem weer uit de kast getrokken maar ondervond nogal wat problemen tijdens het gebruik ervan. Tijdens het 'rijden' vertraagde het systeem, haperend geluid; wat ik eerder al was tegen gekomen tijdens het calibreren van het rempedaal. Maar dit keer gebruikte ik helemaal geen rempedaal en kwam het regelmatig voor. Even een ram op het rempedaal verholp het probleem, maar het was duidelijk een probleem van de calibratie. Toen ik wilde calibreren zag ik dat het apparaat volgens windows niet aangesloten was. Ik verwijderde het apparaat, maar toen ik het opnieuw aansloot, bleef de melding dat het apparaat niet aangesloten was; en daardoor dus ook niet kon calibreren. Maar ook in de spellen die ik speel kon ik het niet meer toevoegen als race stuur.
Om een lang verhaal kort te maken. Ik heb geprobeerd om de drivers van de gamepoort opnieuw te installeren, maar probleem houd zich aan. Hij weet echter nog wel dat ik dit apparaat ooit een keer heb aangesloten, maar dat krijg ik niet verwijderd. Kan zelf ook in het register niets vinden over het Trust apparaat.
Weet iemand een manier om dit compleet te verwijderen?