[Media Center] hoe cache (?) te clearen?

Pagina: 1
Acties:

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:16

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ik heb (dus) een Xbox360 waarop ik mp3's afspeel die op een Windows Vista Ultimate pc staan. Werkte allemaal prima, maar ik ben bezig met een schonings-actie.

Oude situatie:
D:\AUDIO (including subfolders) was toegankelijk vanaf de Xbox en daar vond hij alle muziek.

Nieuwe situatie:
D:\AUDIO_NEW (including subfolders) is toegankelijk vanaf de Xbox en daar vind hij alle muziek.

Allemaal great. Maar, de Xbox "denkt" nog steeds dat hij de bestanden op D:\AUDIO moet laten zien bij mijn Music. Ik heb al gezegd (bij Library Setup) dat hij niet meer naar D:\AUDIO moet kijken. Maakt niet uit. Ik heb de hele D:\AUDIO weggekeild. Maakt niet uit. Dan toont hij nog steeds de tracklisting (waar in de naam van alles wat mooi is haalt hij dit vandaan???). En als ik op een nummer klik die kennelijk nog op D:\AUDIO zou moeten staan (maar die ik dus weggeknikkerd heb) krijg ik een foutmelding (duhuh).

Oftewel: heeft zo'n Media Center een "cache" ofzo? Of zit dat op de server? Client? En hoe leeg je die?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:32
Er zit een cash in een media center (als je een playlist gevuld hebt) waar je op een snelle manier je muziek uit kan kiezen (en niet telken moet seaken vanaf je netwerk). Hoe dit te legen heb ik helaas geen antwoord op, misschien een optie om je hele libarie langs te laten lopen (al heb ik geen idee of en waar dat zit)

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:16

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ik reageer even op mezelf om toekomstige problemen van anderen wellicht op te lossen.

Problem solved. Bij Vista zit onder
c:\Users\Mcx1\AppData\Local\Microsoft\Media Player een aantal mapjes en de database (CurrentDatabase_360.wmdb). Als de bestanden niet worden gebruikt (IE, WMP afsluiten dus) kun je ze allemaal cleanen. Hij bouwt dan opnieuw de database op.

Enige waar ik nog niet uit ben, is dat mijn Xbox 360 van die Desktop.ini bestandjes aanmaakt met extra informatie. En dat kan ik dus nergens uitzetten, dat hij niet op internet gaat zoeken naar extra informatie over de mp3's...

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.