Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen

Ik zit nu in het laatste jaar middelbaar dus in het 6de jaar en ik moet stilaan beginnen denken aan mijn keuze voor volgend jaar. Nu zou ik graag informatica gaan doen in Antwerpen.

http://www.ua.ac.be/main.aspx?c=*FACWET&n=54060

Ik denk dat ik dan 1ste jaar bachelor moet doen. Maar nu zit ik met een grote vraag. Ik heb namelijk dit jaar nog niet zo'n goede punten voor wiskunde. Ik ben geen crack in wiskunde maar ook gene "loser". Dit komt eigenlijk gewoon door te weinig te leren. Dus op zich valt dit nog op te lossen. Maar nu mijn vragen

-Als ik op het einde van het jaar voor wiskunde in de 50 procent heb, heeft dit dan gevolgen voor volgend jaar
-Moet je echt goed wiskunde kunnen voor in de informaticawereld te gaan.

Dit zijn eigenlijk mijn grote vragen. Het zou tof zijn als iemand me daar een beetje zou kunnen mee inlichten

Alvast bedankt

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Verkeerde sub-forum :P .

Verder is er voor informatica wel veel wiskunde nodig volgens mij, maar waar een wil is, is een weg toch?

Verwijderd

Topicstarter
Ah oke sorry. Inderdaad als ik mijn best ervoor doe dan moet het wel lukken denk ik maar ik wil niet al direct een verkeerde keuze maken omdat ik het niet aankan.

Verwijderd

Verkeerde forum: :)

Er zijn een aantal vakken waar je wel een behoorlijk wiskunde niveau voor moeten hebben. Tenminste hier in Nederland. Mocht wiskunde ook niet je favoriete vak zijn, dan kan ik je aanraden om meer richting de bedrijfskundige kant te gaan. Studies als informatie wetenschappen liggen dan wat meer in je straatje..

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:58
Wees niet ongerust: een hogeschool opleiding informatica heeft in België quasi niets met wiskunde te maken.
Hier en daar komt er een cursus "statistiek voor beginners" aan bod, en dat is dan op het niveau van 4 ASO.
Dus, ga gerust je gang zou ik zeggen.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
phobosdeimos schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 21:59:
Wees niet ongerust: een hogeschool opleiding informatica heeft in België quasi niets met wiskunde te maken.
Hier en daar komt er een cursus "statistiek voor beginners" aan bod, en dat is dan op het niveau van 4 ASO.
Dus, ga gerust je gang zou ik zeggen.
De TS kijkt wel naar een universitaire studie en daar komt toch best wel wat wiskunde bij kijken.
Ik studeer zelf TEW (ok totaal andere richting maar wiskunde is ook belangrijk) aan de UA en de wiskunde is op zich nog wel te doen, ook als je geen genie bent in dat vak. Je moet wel bereid zijn ervoor te werken want anders haal je het niet.

• phobosdeimos
Oeps ik heb er even langs gekeken, dacht dat het om de hogeschool in Antwerpen ging.
Als het om een universitaire studie gaat dan zit je idd wel in de problemen, ik kan uit ervaring spreken dat de wiskunde op universitair niveau erg zwaar is, en een struikelblok vormt voor een groot deel van de studenten.
Dus liefst zou je een Wiskundige richting gevolgd hebben op ASO niveau, en dan redelijke punten scoren.
Vooral in een informatica opleiding vormen de diverse wiskundige vakken (algoritmiek, analyse, geometrie, calculus, statistiek en vooral discrete wiskunde) een basis voor diverse andere vakken. Je zal die wiskundige achtergrond nodig hebben om praktijk projecten tot een goed einde te brengen, en om de theoretische kant van andere vakken te kunnen begrijpen.

[ Voor 30% gewijzigd door phobosdeimos op 09-11-2007 22:12 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als je weet van jezelf dat je wel goed in wiskunde kan zijn zou ik het doen mits je zeker weet dat je de basis wel hebt begrepen in het middelbaar. Ik had door slecht te studeren in bepaalde jaren in het middelbaar sommige basisdingen niet helemaal mee waardoor ik wel even moest bijbenen. Nu heb ik nog altijd geen superpunten voor wiskundige vakken maar wel altijd een voldoende en ook de andere vakken die op deze wiskunde steunen heb ik meer dan voldoende door.

• Hobbles
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-11 22:25
Wiskunde is voor mij de reden geweest om niet voor een Master te gaan nadat ik een Bachelor diploma had behaald. Ik vond de wiskunde zelf persoonlijk vrij intensief, maar had dan ook niet de juiste middelbare opleiding gehad (2u wiskunde per week op het laatste). Ik heb de septembercursus gevolgd, dat moest normaal allemaal herhaling zijn... Maar er bleek zo goed als niets bekends tussen te zitten.

Dus als je een richting doet waar je minstens 4u wiskunde in de week krijgt, moet het haalbaar zijn mits inspanning.

Everything is possible if you really want it.

• phobosdeimos
De meeste universiteiten raden aan dat je 6u wiskunde per week gehad hebt op ASO niveau, liefst 8u.
En die septembercursus wiskunde is idd zeer sterk aan te raden. Als je daar al moeite mee hebt, zou ik er niet aan beginnen, cru gestelt.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactes.Ik heb nu 3u wiskunde in de week waar ik niet echt goed op scoor maar dat gaat verander, we zijn tenslotte nog maar november
Pagina: 1