Hallo tweakers,
Ik loop al enige tijd met het probleem dat het herinstalleren van Windows XP niet lukt. Ik heb op tweakers en via google gezocht, maar tot op heden nog geen oplossing gevonden.
Note: ik ben niet echt thuis in deze materie, dus soms is enige uitleg noodzakelijk.
De volgende stappen heb ik ondernomen.
1) In de bios heb ik de bootdevices ingesteld en vervolgens op F10 gedrukt.
3) Ik krijg twee opties te zien (F2 en F6) en daarna worden bestanden ingeladen.
4) Op een gegeven moment verspringt het scherm en ik krijg ik de volgende foutmelding:
Setup kan geen vasteschijfstations in uw computer vinden.
Zorg ervoor dat de schijven zijn ingeschakeld, op de juiste wijze op de computer zijn aangesloten en dat de hardwareconfiguratie voor de schijven correct is. U dient hiervoor mogelijk een door een fabrikant geleverd diagnostisch programma of installatieprogramma uit te voeren.
Setup kan niet doorgaan. Druk op F3 op Setup af te sluiten.
Ik ben vervolgens gaan zoeken op het internet maar ik kom om in de termen. Het schijnt dat mijn drivers (moederbord, chipset, harde schijf) niet up to date zijn of dat het probleem iets met een controller te maken heeft. Kan iemand mij meer duidelijkheid geven over wat ik nu precies moet updaten of veranderen?
Nog drie andere dingen:
1) Een melding die ik krijg bij het opstarten van mijn pc:
No drive attached to FastTrack controller......The BIOS is not installed.
2) Een scan op driveragent.com zegt dat mijn Raid Controller driver niet up to date is.
3) Mijn tweede schijf heb ik afgekoppeld omdat ik dacht dat dit de boosdoener was. Het probleem blijft echter bestaan.
Specs:
Processor: AMD Athlon 64, 2000mhz 3200+
Moederbord: Asus K8V Deluxe
Chipset: VIA VT8363 Apollo K8T800, AMD Hammer
Harde schijf: Maxtor 6 Y160M0 - Serial ATA/150
Maxtor 7 V250F0 - SATA2???
Besturingssysteem: Microsoft XP Pro
Kan iemand mij helpen bij het oplossen van mijn probleem? Wanneer er meer informatie nodig is, dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt,
f0bis
Ik loop al enige tijd met het probleem dat het herinstalleren van Windows XP niet lukt. Ik heb op tweakers en via google gezocht, maar tot op heden nog geen oplossing gevonden.
Note: ik ben niet echt thuis in deze materie, dus soms is enige uitleg noodzakelijk.
De volgende stappen heb ik ondernomen.
1) In de bios heb ik de bootdevices ingesteld en vervolgens op F10 gedrukt.
- 1. Cdrom
- 2. Harddisk
- 3. Floppy
3) Ik krijg twee opties te zien (F2 en F6) en daarna worden bestanden ingeladen.
4) Op een gegeven moment verspringt het scherm en ik krijg ik de volgende foutmelding:
Setup kan geen vasteschijfstations in uw computer vinden.
Zorg ervoor dat de schijven zijn ingeschakeld, op de juiste wijze op de computer zijn aangesloten en dat de hardwareconfiguratie voor de schijven correct is. U dient hiervoor mogelijk een door een fabrikant geleverd diagnostisch programma of installatieprogramma uit te voeren.
Setup kan niet doorgaan. Druk op F3 op Setup af te sluiten.
Ik ben vervolgens gaan zoeken op het internet maar ik kom om in de termen. Het schijnt dat mijn drivers (moederbord, chipset, harde schijf) niet up to date zijn of dat het probleem iets met een controller te maken heeft. Kan iemand mij meer duidelijkheid geven over wat ik nu precies moet updaten of veranderen?
Nog drie andere dingen:
1) Een melding die ik krijg bij het opstarten van mijn pc:
No drive attached to FastTrack controller......The BIOS is not installed.
2) Een scan op driveragent.com zegt dat mijn Raid Controller driver niet up to date is.
3) Mijn tweede schijf heb ik afgekoppeld omdat ik dacht dat dit de boosdoener was. Het probleem blijft echter bestaan.
Specs:
Processor: AMD Athlon 64, 2000mhz 3200+
Moederbord: Asus K8V Deluxe
Chipset: VIA VT8363 Apollo K8T800, AMD Hammer
Harde schijf: Maxtor 6 Y160M0 - Serial ATA/150
Maxtor 7 V250F0 - SATA2???
Besturingssysteem: Microsoft XP Pro
Kan iemand mij helpen bij het oplossen van mijn probleem? Wanneer er meer informatie nodig is, dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt,
f0bis