Toon posts:

Windows start extreem traag op ?!

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Net mijn nieuwe systeem in elkaar gezet: Asus A7V, Asus V7100, duron600 en nog wat onderdelen. Ging allemaal prima. Windows setup ook. mobo en videodrivers erachteraan. Ook succesvol maar van het een op het andere moment blijft windows erg lang bij het blauwe windows-logo-opstartscherm hangen (erg lang = 3 minuten of zo). Nu ik eraan denk: hij schakelde toen niet uit zichzelf uit, heb ik dus gedaan, maar hij kwam niet met scandisk de daarop volgende keer.

Keer daarvoor opstarten ging prima en voordat de elende begon heb ik alleen nog de Logitech Mouseware geinstalleerd. Al mijn extra onderdelen (Netwerkkaart, Terratec geluidskaart) zitten er vanaf het begin in.

Ik ga nu proberen achtereenvolgens wat dingen er uit te halen en desnoods windows opnieuw installeren maar het lijkt me toch leuk om te weten waar het vandaan komt.

Ik weet niet of het iets met die ATA100 controller te maken kan hebben (andere gebruikers: ervaringen?, kun je dat ding uitzetten?). Ik heb die controller in ieder geval maar 'uitgezet in dit hardwareprofiel'. Geen verschil.

Ik hoop dat iemand een idee heeft waar dit aan kan liggen. Alle tips zijn welkom.

Verwijderd

Ik denk dat het aan de netwerkkaart ligt.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 05:22

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

het zal die ata100 controller wel zijn.

meer info

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Het wil ook wel eens zijn als je Netwerk een dynamisch ip en niet aan een netwerk hangt heeft dan kan het ook wel 2-3 minuten langer duren het opstarten.

Geef je netwerk kaart is een ip en kijk op het dan nog zo lang duurt.

succes
eppie

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:32

johnwoo

3S-GTE

Een vriend van mij heeft sinds 1 week een nieuwe HD (vette SCSI-schijf, maar dat doet er nu even niet toe), wilden we gisteren een potje UT spelen, maar zijn Windows bootte eerst heel traag, en daarna helemaal niet meer... Wat bleek: een aantal bad sectors aan het begin van de schijf, en niets hielp ertegen :( (Blijkbaar was zelfs het gedeelte waar de MBR opstaat fucked-up) Gelukkig is die schijf pas nieuw en heeft-ie garantie...
Kostte wel eerst een uur om een IDE schijfje uit een andere PC te halen en windhoos en UT darop te installeren...

Moraal an het verhaal: het kan ook een defecte HD zijn. Verder geven inderdaad ook netwerkkaarten en SCSI controllers een vertraging.

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Verwijderd

En in mijn geval wil mn Plextor W1210A ook niet echt meewerken.
(sinds ik em erin heb gebouwd natuurlijk)

Verwijderd

Zal misschien niet veel uitmaken, maar je kunt in bios instellen dat-ie bij het booten eerst op je harde schijf kijkt en dan pas elders. Als-ie eerst je floppy, vervolgens je CD-Rom en pas als laatste je HD bekijkt, dan kost dat ook tijd. En altijd na het installeren van nieuwe drivers enzo even je windows partitie defraggen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat dingen geprobeerd, tot nu toe zonder veel resultaat:

-Harde schijf: ik heb scandisk erover gegooid en die kwam niks tegen. Windows in safe-mode start wel trouwens.
-Netwerkinstellingen heb ik gemaakt: vast ip-adres etc. Windows in safe-mode met nw-onderst. start wel op.
-Netwerk kaart eruit gehaald: Bloody appparaat doet biep(1x lang, 3x kort) wat wil zeggen: geen videokaart. Netwerkkaart terug en videokaart wordt herkend. erg vreemd.

Hij is wel in windows gekomen vandaag. In windows doet alles het ook wel normaal op het eerste gezicht. Ik heb wel het idee dat ie ook loopt te klooien met die powersaving functies. Had 3D mark aangezet. uurtje later terug. Beeld zwart. Schuiven met muis, slaan op toetsenborde en schreeuwen tegen de kast hielp allemaal niet.

Ik wilde net nog even die promise-drivers voor die ata100 controller installeren (in veilige modus). Bleek mijn cd-rom drive niet in het lijstje beschikbare stations voor te komen. Apparaatbeheer melde niks vreemd maar die is toch al wat minder informatief in veilige modus.

Het wordt er niet duidelijker op. Ik ga misschien windows maar opnieuw installeren maar dat geen-video-zonder-netwerkkaart-gedoe vind ik toch wel erg vreemd.

Verwijderd

Flash er eens een nieuwere BIOS in...Misschien helpt het...

Succes, Bennie

• LoekD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 16:24
Als je er geen ata100 hdd in hebt hangen moet je de driver in windows 'disablen'.
Dat scheelde bij mij zo'n 30 seconden.
Verder wil ik het graag weten als je je powermanagement weer goed hebt, want dat werkt hier ook niet.
Bios update helpt niet.

loading...

Verwijderd

Ik heb pas geleden nog precies hetzelfde probleem gehad., daarbij ook dat ie 5 van de 10 keer uren bezig kon zijn met afsluiten of sit gewoon verdomde. Ik heb een netwerk kaart alleen voor af en toe met vrienden te spelen, maar dit is maar een keer per maand dus heb ik gewoon mijn netwerkkaart eruit gehaald. Windows er op nieuw op en eindelijk werkt het weer als van ouds.

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt er op dat de netwerkkaart de problemen veroorzaakt. Geluids- en netwerkkaart eruit gehaald. Daarna wel goed opgestart. Rest draait wel stabiel zo lijkt het. UT, Half-Life, 3D Mark2000. Dat met die videokaart snap ik nog steeds niet. Misschien had ik hem meet het verwijderen van de netwerkkaart toch een beetje van zijn plaats getrokken. (terwijl ik toch vrij zorgvuldig te werk ga, dacht ik)

Ik ga denk ik voor de zekerheid win98se opnieuw installeren. Heb nu al weer twee keer over elkaar geinstalleerd en ik ben nu eenmaal erg wantrouwend tov winsucks.

Ik ga daarna wel wat proberen met die netwerkkaart. Bestandje hosts (of zoiets) met ip-adressen toevoegen scheelt misschien al. Netwerkkaart moet het wel gaan doen want anders kan ik niet internetten en mijn huisgenoten niet op hun sodemieter geven! :)
Pagina: 1