E-mail forwarden en sender name veranderen

Pagina: 1
Acties:

• maXXzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-01-2023
Heb een apart probleem: Ik werk bij een Nederlandse vestiging van een Frans bedrijf. Het franse moederbedrijf heeft een e-mail server en een .fr domeinnaam en een eigen e-mail server. Om mijn e-mail te benaderen moet ik een op een VPN connection inloggen. Als ik dat doe dan is alle andere internetverkeer op mijn laptop geblokkeerd en ik vind het een gehannes van niks. Dus ik heb de IT man in Frankrijk maar gevraagd of ie alle mail automatisch kan forwarden naar mijn prive gmail adres. Ideaal. Komt het ook binnen op mijn blackberry. Nu wist ik dat het mogelijk was om mijn blackberry (via kpn) in te stellen dat er een ander afzender adres komt te staan. Bij gmail is het ook mogelijk om een ander afzender adres in te stellen.

Nu is het resultaat als volgt: als ik e-mail via mijn blackberry verstuur krijgt mijn vriendin op haar blackberry het .fr adres als afzender, maar de mail begint met een regel dat het is verstuurd via mijn gmail adres. Als ik via de webmail applicatie van gmail e-mail aan haar verstuur gaat het wel goed. En als ik mijn gmail via outlook gebruik blijft er gewoon het gmail adres staan. Terwijl ik het .fr adres als reply adres heb ingesteld bij outlook.

Wie weet een goed oplossing voor mijn "probleem"? Het hoeft niet perse via gmail en het mag ook wel wat geld kosten aan abbo's oid. Ik wil gewoon het .fr adres gebruiken in mijn outlook en met mijn blackberry met BIS (internet service) zonder enge VPN verbindingen.....