Welk officepakket gebruik je en waarom?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.202 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb besloten op korte termijn een Macbook aan te schaffen, maar voordat ik dat doe wil ik helder hebben welk officepakket ik ga gebruiken. Basiscally zijn er drie opties: (1) OpenOffice.org; (2) iWork 08; en (3) Office for Mac 2004/2008.
[list]
• OOo is zoals bekend gratis, maar ziet er niet echt geweldig uit binnen de Mac-wereld. De support van doc, xls en ppt is vrij aardig, die van odt, ods en odp is erg goed. Qua featurerijkheid zit het wel snor, maar de usability van OOo is imho erg slecht. Verder is de integratie van OOo in het OS niet al te uitgebreid.
• iWork 08 schijnt met name op tekstverwerkings- en presentatiegebied goede software te zijn. De spreadsheet rammelt nog op wat plekken, maar van wat ik gelezen heb is het voor gewoon thuisgebruik prima.
• Office for Mac 2004 is oud en over een maand of drie/vier komt de nieuwe versie uit. Die nieuwe versie is volgens mij een prima product: qua features vergelijkbaar met Office 2007, maar qua Mac-geïntegreerdheid weer vergelijkbaar met iWork 08 (wat ik opmaak uit het weblog van de MacBU bij Microsoft). Nadeel is de prijs, het is duurder dan iWork 08.

Vrijwel iedereen gebruikt een officepakket en waar ik benieuwd naar ben, is welk pakket je gebruikt én - belangrijker - waarom je dit gebruikt. Wat verwacht je in een officepakket, hoe gebruik je het, en voldoet je gekozen pakket hieraan?

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:01
Ik gebruik iWork zoveel als kan. Dat werkt gewoon het fijnst en alles is lekker snel.
Als ik in een project werk met Windows/Linux gebruikers, gebruik ik Office for Mac 2004. Dat is dan alleen voor de compatibiliteit, niet omdat het zo fijn werkt.
OOo vind ik in Linux een fijn pakket, maar op de Mac is het echt helemaal niets. Ergens in 2008 komt er een native aqua versie uit, die is hopelijk wat beter bruikbaar.
Overigens, als je momenteel Office 2004 for Mac koopt, kun je gratis upgraden naar de nieuwe Office 2008, als die uitkomt.

[ Voor 13% gewijzigd door orillion op 09-11-2007 19:24 ]

• wallie-s
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-01 12:25
ik gebruik neo office, dit is openoffice waar je geen x11 voor nodig hebt.
Voornaamste reden dat ik het gebruik is de prijs..

Ik vind hem zelf namelijk af en toe wat traag. Maar verder ben ik heel tevreden,
goede interface, makkelijk te bedienen, en doet zijn ding goed :)
Heb er onlangs in calc een overzichtslijstje gemaakt voor mijn werk.
Ik moet zeggen dat ik redelijk gemakkelijk vrij ingewikkelde dingen voor elkaar kreeg.

• PositiveCreep
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-10-2023
Ik gebruik zelf Neo Office, dit pakket is gebaseerd op OOo, maar met betere looks (gebruikt de osx looks, even vergeten hoe dit ook alweer heet, was dat Aqua/Cocoa?).

Qua werk situatie is het hiermee dus vrijwel identiek aan OOo, de keuze is hierop beland voor een aantal redenen. Ik heb hiervoor Office for Mac 2004 gehad, en ondervond hier geregeld problemen mee qua stabiliteit, en vooral snelheid. De snelheid en stabiliteit van Neo Office is erg OK, het opstarten ervan kan ietsje langer duren dan de gemiddelde prog, maar het werkt daarna goed en snel. Tevens gebruik ik op mijn windows PC OOo, en wil dus graag de odts uit kunnen lezen.

Dat was in het kort mijn pakket, en reden om deze te gebruiken. Hoop dat je er iets aan hebt.

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

Ook ik maak op dit moment gebruik van NeoOffice. Over het algemeen gebruik ik alleen de spreadsheet functionaliteit. Het gebruik van NeoOffice is over de tijd zo gegroeid doordat ik geen gebruik wilde maken van Office 2004 en er nog geen spreadsheet functionaliteit in iWork beschikbaar was. De meeste andere documenten waar ik iets mee moet komen in plain text of pdf en zelf produceer ik veel in TeX.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Ik gebruik (als Gentoo-gebruiker) OpenOffice.org, simpelweg omdat het gratis is, alle formaten snapt, en op elk platform draait.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-02 18:38

samo

yo/wassup

Ik gebruik ook NeoOffice, voornamelijk omdat ik gehoord heb dat Office 2004 nog niet geoptimaliseerd is voor Intel Macs. Ik ben wel, vanwege compatibiliteit, van plan over te stappen op de nieuwe Office zodra deze beschikbaar is.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
Best compatibel met MS Office doc's is MS Office. Goede tweede is Neo Office.
Apple iWork is leuk voor thuis en oOo werkt verre van fijn.

WAZUUUUUUUP!!!!!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Microsoft Office 2004, puur vanwege compatibiliteit met Windows Office documenten. Ik ben wel van plan over te stappen op Office 2008, voor docx en omdat het ene Universal Binary is. :)

• WinningLOSER
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01-2022
Ik gebruik iWork '08. Het is lekker snel, makkelijk, en ziet er goed uit. Je kunt er gewoon alle doc's, ppt's en zelfs docx's en pptx's mee openen. Alle opties die ik nodig heb zitten er in en zelfs nog wat leuke extra functies.

Ik heb office for mac ook wel een tijdje geprobeerd, maar vond het gewoon te langzaam en niet compatible met office 07 (lekker jezelf niet ondersteunen, microsoft)

Verder kun je zelf ook exporteren naar .doc of .pdf voor de windows gebruikers, dus op school kan ik er ook gewoon goed mee werken, al zorg ik er meestal wel voor dat ik met mede-mac'ers kan werken :P

Verwijderd

Ik voornamelijk iWork en daarnaast voor als het moet Office 04

Verwijderd

WinningLOSER schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 20:13:
Ik heb office for mac ook wel een tijdje geprobeerd, maar vond het gewoon te langzaam en niet compatible met office 07 (lekker jezelf niet ondersteunen, microsoft)
Als het goed is, is er ook gewoon een .docx plugin voor office '04

• dlare
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-02 16:03
Ik werk thuis met MS Office 2004, op mijn werk altijd op een windows-pc met MS Office (divers). Werk met name met zware en grote Excelsheets. Het kan komen door mijn powerbook (1,67Ghz, 1 gb), maar ik vind MS Office 2004 niet echt snel werken. Dit geldt voor de basishandelingen (met scherm over scherm), maar vooral voor de zware Excelsheets. Uitwisselbaarheid tussen de 2 platvormen is altijd in orde. Nieuwe licentie is erg prijzig en helaas voor de Mac geen OEM versie (scheelt erg veel bij de Windowsversie). Goed alternatief: zoek eens naar een tweedehands licentie (doosje+cd+key) op marktplaats of tweedehandsmac. De mijne (2004 pro UK) laatst voor 125 euro gekocht. Is beter betaalbaar toch? Student en home versie is nog goedkoper.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je koopt een Mac omdat je geen gedonder en gepruts met software wilt hebben, het moet gewoon werken (punt). Daarmee vallen wat mij betreft Neoofice, OpenOffice.org en Pages af. Tenminste, als je documenten schrijft in samenwerking met andere Word gebruikers, zoals in mijn geval met mijn klasgenoten. Office 2004 is inderdaad niet heel erg snel (PowerPC), maar wel werkbaar.
Indien ik enkel zelf documenten zou schrijven zou ik waarschijnlijk Openoffice.org gebruiken. Het werkt prima en lijkt op Word, maar bespaard een grote zak met geld. Pages ken ik niet zo goed, Keynote werkt wel erg lekker, dat gebruik ik wel graag voor mijn presentaties. Keynote presentaties tonen toch net wat mooier en unieker dan Powerpoint presentaties, mede doordat in mijn omgeving geen hond Keynote (of uberhaupt Mac) gebruikt. :)

🌞🍃

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:28
iWork

Ik gebruik het namelijk alleen voor mezelf. Moet ik een brief of iets anders naar iemand sturen maak ik er een pdf van. MS office & Neo Office etc vind ik allemaal zeer ongebruiksvriendelijk.

• t-h
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-12-2025

t-h

iWork, voor zowel mezelf, voor mn bedrijf als voor school. Met school is dat het lastigste, maar nog steeds goed te doen. Met bijv. Pages is alles veel makkelijker in te stellen, zoals pagina marges, afbeeldingseigenschappen, tabellen, grafieken, etc. Het kost geen moeite om documenten te maken die alleen maar complimenten opleveren.

Compabiliteit met MS Office voor Windows is in iWork '08 ook geen issue. Hoewel Numbers dingen ondersteunt waar Excel niet mee overweg (checkboxes) kan is het een eitje om documenten te exporteren als MS Office bestand, en klaar. Layout blijft niet altijd goed bewaard, maar aangezien ik in iedere projectgroep tot nu toe de beste grafische 'skills' had maak ik steeds de eindversie, en druk ik daar een PDF van. Probleem opgelost. Overigens gaat het opslaan als een Word Document (File > Export > DOC > OK) vrijwel net zo snel als het opslaan van een Pages document als .Pages bestand. No worries there.

Microsoft Office 'lijkt' een betere keuze, omdat het lijkt op wat je gewend bent. Echter, met wat moeite leer je snel Pages/Numbers/Keynote kennen (bij aankoop krijg je er een uitgebreid boekje bij) en wil je niet meer anders.

Open Office hoef je niet eens te overwegen. Oke, het is gratis. Maar het vereist X11, is retetraag en de interface zuigt. Nog erger dan MS Office. Het is duidelijk voor Linux: wél iets anders dan Microsoft, maar geen tijd/moeite/verstand om een fatsoenlijke interface of een functioneel programma te maken. De meest positieve beoordeling zou zijn dat het 'gen verbetering is' t.o.v. MS Office. Verspil er je tijd niet aan.

Na anderhalf jaar met Office 2004 heb ik sinds de aankoop van iWork '08 geen Microsoft programma meer op de Mac staan/geopend. (alleen via Bootcamp Windows XP voor wat oude games)

iWork '08, Download de demo en probeer het een paar weken :)

@Datafeest. Pages noem je onterecht in je eerste zin. Zoals ik zeg, delen met Word gebruikers is net zo simpel als het .Pages bestand zelf opslaan. Het maken van je document is alleen een stuk sneller gedaan omdat Pages qua interface/gebruiksvriendelijkheid een stuk beter is opgezet dan Word. Pages '08 tenminste.

[ Voor 17% gewijzigd door t-h op 10-11-2007 00:57 ]

Verwijderd

iWork 08 werkt toch compatibel met alle office versies? Je kan het importeren en exporteren, dus waarom moet iedereen office gebruiken als ze voor school werken?

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 00:58:
iWork 08 werkt toch compatibel met alle office versies? Je kan het importeren en exporteren, dus waarom moet iedereen office gebruiken als ze voor school werken?
"Iedereen" kijkt blijkbaar niet verder dan zijn/haar neus is.

0.0

• Jiriki
  • Laatst online: 02-02 09:18
Ik gebruik de OpenOffice versie die in Lotus Notes 8 zit, en die is er ook voor de Mac. Is helemaal aangepast naar Notes 8 look en dat ziet er best gelikt uit.

Eigenlijk eens kijken of deze ook los te installeren is...

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Jungian schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 01:05:
[...]

"Iedereen" kijkt blijkbaar niet verder dan zijn/haar neus is.
"en niet alle fancy opmaak wordt netjes overgenomen"

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
iWork werkt voor mij prima. Prettige interface, nuttige functies en zeer goed bruikbaar. Ik werk er zelf veel mee voor school, en comptabiliteit met Office documenten van mede studenten is prima/goed genoeg :) Pages, Keynote, Numbers, ik vind het allemaal prettig werken. Office for Mac vind ik te traag en te onhandig werken, heeft niet de Mac feeling. OpenOffice en NeoOffice waag ik me niet aan: het hoeft van mij niet gratis, maar het moet gewoon prettig werken. Ik betaal liever voor een goed pakket waarmee ik elke dag met het volle plezier mee werk, dan dat ik me behelp met slechte interfaces en onnuttige functies... ;)

• F r a n k D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-11-2025
Pages heeft wel problemen met word compatibiliteit. In mijn case is het de inhoudsopgave wat gemaakt is in een word document gaat niet werken als je het naderhand met Pages opent.

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

iWork als het kan, NeoOffice als het moet.

iWork werkt het best in mijn OS X omgeving, NeoOffice is iets beter in het openen van een MS Office-bestand soms. Bestanden delen met Windows-gebruikers doe ik liefst in pdf.

[ Voor 67% gewijzigd door Zpottr op 10-11-2007 11:30 ]

Zoef

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 00:58:
Uit lange harde ervaring: Als je samenwerkt met anderen dan scheelt het een boel ergernis en stress wanneer iedereen dezelfde software gebruikt. Ik heb vaak genoeg gezien hoe het gebruik van meerdere Word versies om dezelfde documenten te bewerken grote problemen opleverde met corrupte documenten en crashende applicaties. Met kleine documenten is dat tot daar aan toe, die type je wel even een keertje over, maar als je samen aan een document van 500 pagina's werkt dan wil je er zeker van zijn dat er geen gekke dingen gebeuren.

Als meerdere Word versies dat soort problemen al geven, dan zou ik 't helemaal niet aandurven om daarnaast diezelfde documenten ook nog met OpenOffice, Pages, en andere tekstverwerkers te bewerken. Bugvrije software bestaat nu eenmaal niet.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03:45

alienfruit

the alien you never expected

Ik gebruik zelf Pages of Latex (voor de opmaak) en TextEdit of Buzzword voor het tikken van documenten met klasgenoten. Ik doe de opmaak namelijk pas op het laatste moment. Werkt prima!

[ Voor 16% gewijzigd door alienfruit op 10-11-2007 19:09 ]

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 00:24
Ik gebruik iWork, Office 2008 en Office 2003 met VMware. Voor elke situatie een ander pakket. Heb een hele tijd NeoOffice gebruikt maar de uitwisselbaarheid met ms word is van essentieel belang voor mijn opleiding en valt daarom weg.

Wij krijgen veel studiemateriaal opgeleverd in .doc formaat en daarom gebruik ik Office 2008 beta, om deze goed en snel in te kunnen zien. Als ik verwacht vaker het document nodig te zijn dan print ik het naar een .pdf bestand en open het daarna met preview. Ik gebruik office 2008 nog niet als hoofd tekstverwerker omdat het een betaversie is die al meerdere malen er zomaar mee opgehouden is. iWork gebruik ik alleen als ik documentjes of spreadsheetjes moet maken waar ik de enige van ben die eraan werk. Vind het echt een heerlijk pakket maar uitwisselbaarheid met ms word is omslachtig. Voor het echte langdurige typwerk waarmee ik samen moet werken gebruik ik gewoon Office 2003 voor windows met vmware, het opstarten duurt echt lang maar als het eenmaal draait dan merk je daar ook niets meer van.

Verwijderd

Ik zit al een tijdje te klooien met Neo Office, iWork en Office 2008 for Mac. Bij Pages vind ik irritant dat je steeds moet exporteren als je het wilt delen met Windows-gebruikers, Word vind ik irritant omdat het alsnog een paar irritante dingen van Windows heeft en Neo Office ziet er wat crappy uit. Grrr.

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-01 11:27
Ik begrijp wat je bedoelt, maar je zult een keuze moeten maken als je documenten shared met Windows gebruikers. Uiteindelijk heb je dan maar één echt goede keuze en dat is Office 2008, zeker als je een "beetje" integratie wilt in de Finder. Het ziet er nog enigzins okay uit.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Verwijderd

Je hoeft helemaal niet te kiezen, maar kunt best meerdere dingen naast elkaar gebruiken. Ik heb gewoon Office 2008 voor alle documenten die ik met mijn klanten intensief moet uitwisselen. Daarnaast heb ik iWork voor m'n eigen creatievere werk.

Als ik zelf een presentatie of stuk maak, dan doe ik dat ook wel in Pages. Gewoon omdat het lekker werkt, er prachtige templates zijn en het zo een stuk makkelijker is om echt wat tofs te maken. Zo'n stuk bewaar ik dan als PDF en het is dan ook niet de bedoeling dat m'n klanten daar zelf weer verder in werken.

Ik vind de combi heerlijk werken en het is een geluk dat beide programma's niet echt heel duur zijn. Voor zakelijk gebruik is het dus geen punt om beide aan te schaffen. Als je al een MacBook Pro hebt, dan zijn de kosten van dit soort software te verwaarlozen tov de prijs van je hardware.

Een nadeel van Excel onder Mac is trouwens wel dat je geen Visual Basic Macro's kunt draaien. Wil je dat wel (bijvoorbeeld omdat je van anderen geavanceerde rapportages krijgt), dan kun je via Bootcamp Windows installeren met de Windows-Office. Dat heb ik dus ondertussen ook op m'n MBP staan. En zo wordt het totaalbedrag aan extra software dus wel heel behoorlijk... :(

Verwijderd

Ik gebruik enkel iWork voor thuis en school gebruik. Ik exporteer al mijn documenten altijd naar pdf zodat er geen layout problemen ontstaan wanneer ik iets voor school moet inleveren. Nog geen enkel probleem mee gehad.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ondertussen is office 2008 uit en heeft natuurlijk de beste compatibiliteit. Maar toch maak ik gebruik van Docs van Google. Al mijn documenten staan daar opgeslagen en ze zijn compatible met wie je maar wilt. Goed geen fancy machine, maar genoeg voor wat je maar wilt.

Ook een spreadsheet en presentation tool is aanwezig.

[ Voor 9% gewijzigd door Falcon op 28-06-2008 12:02 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

• Als ik voor mezelf bezig ben, of aan iemand anders een pdf'je kan afleveren: iWork
Voldoet aan: goede integratie in OS X-omgeving, goedkoop, goede lay-out engine

• Als ik moet samenwerken met collega's of studiegenoten: Office XP onder Parallels
Voldoet aan: goede compatibiliteit met de Windows-wereld, macro's, had ik al in bezit

[ Voor 32% gewijzigd door Zpottr op 28-06-2008 13:13 ]

Zoef

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:34
Ik gebruik zowel iWork als Office 2008. iWork gebruik ik vooral voor keynotes omdat het zo lekker werkt en van Office gebruik ik Word en soms Excel voor een factuurtje ofzo.

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07-2025
Office 2008, gewoon omdat het alle functies heeft die ik nodig heb.
En Office 2008 traag? Hier in ieder geval niet (ik heb wel de Engelse versie)

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Voor mij is het nog altijd sappelen met Office apps op de Mac. Ik gebruik grote spreadsheets met veel VBA code en eigengeschreven functies, en dat betekent dat ik veroordeeld ben tot Office 2004 wil ik mijn sheets crossplatform nog een beetje zinvol kunnen gebruiken. En dan nog missen er dingen als de Solver, Histogram, goede support voor Pivot Tables/Charts, etc. Gelukkig komt VBA support terug, nou alleen hopen dat het niet weer vier jaar gaat duren tot de volgende versie.

iWork, OpenOffice, prima alternatieven als je alleen tekstverwerkt en hooguit spreadsheets gebruikt voor je boodschappenlijstjes.

• dlare
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-02 16:03
Ik gebruik op m'n MBP 17" / 2.4 / 4GB:
- MS Office 2004 UK
- MS Office 2007 UK via VMware + Vista

Ik gebruik voornamelijk Excel en dan vooral voor de zwaardere rekentaken. Om deze redenen vallen de andere pakketten direct al af. Excel kan veel meer dan de spreadsheet-programma's uit de andere pakketten.

Wat me vooral opvalt/tegenvalt zijn de zeer trage calculatie-prestaties van de 2004 versie. Dit is dan ook de reden geweest voor de aanschaf van licenties van office 2007 en Vista (OEM-versies bij de aanschaf van de MBP: scheelt veel geld). Raar maar waar: Excel 2007 (dus in Vista via VMWare) is vele malen sneller!! Berekeningen die bijvoorbeeld 30 seconden in beslag nemen in 2004 zijn in de 2007 versie vrijwel direct klaar.

Hoe de 2008 versie het doet weet ik niet. Enkele maanden geleden heb ik wel eens gezocht naar prestatie-vergelijkingen voor de zwaardere Excel-spreadsheets, maar de enige vergelijkingen die ik kon vinden waren gemaakt met relatief eenvoudige Excel-bewerkingen. En hier viel mij de prestatie-winst in ieder geval tegen. Ik heb het in de praktijk echter nog niet geprobeerd. (Iemand ervaring???)

Verder mis ik in de 2004-versie de F2 en F4 functies zoals die wel beschikbaar zijn in de Windows-versies (F2 voor functie-edit, F4 voor $-tekencombinaties). Aan de alternatieve toetscombinaties kan ik maar niet wennen. Gelukkig biedt de Griffin Powermate hier een oplossing: een ram op de knop en ik kan de functie editten. Daarna een keer draaien aan de knop en ik wissel van A1 naar $A$1 naar A$1 naar $A1. Wat mij betreft een aanrader!

Buiten dit grote en kleine probleem ben ik zeer tevreden met de 2004 versie. Interface vind ik zeer goed (beter dan 2000, 2003, 2007 voor Windows). Hoewel dit natuurlijk subjectief is...

Tip: een 2e-hands 2004 licentie is een stuk goedkoper dan een nieuwe 2004 of 2008-licentie!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik gebruik vooral Office 2007 onder VMware. Office 2004 heb ik ooit wel aangeschaft, maar sinds de laatste installatie van mijn MacBook heb ik het niet meer geïnstalleerd. Over het aanschaffen van iWork twijfel ik nog. Het ziet er geweldig mooi uit, ik heb mijn afstudeerscriptie en -voordracht er destijds mee gemaakt. Maar ik heb Office 2007 al, en dan zou ik iWork vooral kopen vanwege de eye candy.

Ik moet zeggen dat ik het jammer vind dat Office 2008 niet via MSDN te downloaden is, anders had ik het wel een kans gegeven.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Office 2008, gewoon omdat ik OpenOffice niet erg fijn vond werken op mijn iMac.

En trouwens, office 2008 is ook gewoon gratis enzo te verkrijgen via de zwarte lijnen.

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-02 13:37

zwik

randomized

Office 2008, op Linux gebruik ik OO.org maar Office 2008 op de mac doet het perfect, gewoon geen geleuter :) .

• CCML
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:25
Ik gebruik office 2008 voor de mac omdat ik gewed ben om met office te werken en ik kon het goedkoop krijgen via surfspot ;)

• Willem
  • Laatst online: 11:33
Ik gebruik iWork met heel veel plezier na Office2004, Office2008 en NeoOffice geprobeerd te hebben. iWork overtreft mijns inziens alle 'office' pakketten, in zowel gebruiksgemak, aanpasbaarheid, snelheid en ook grafisch gezien gewoon een stuk gelikter (met name de output: Keynote presentaties, Numers grafieken etcetera).

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-01 05:40
Google Docs waar mogelijk (90%) en Office 2008 als het moet.

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Ik gebruik niet vaak office-programmaas, ik latex veel, maar als ik t nodig heb gebruik ik iWork, die werkt erg prettig, maar is niet altijd even compatibel met Microsofts bestandsformaten en helemaal niet met ODF, dus daarnaast gebruik ik OpenOffice 3 beta, die vind ik ook best prettig werken.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Pagina: 1