Defecte HDD

Pagina: 1
Acties:

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Mijn WD 200GB hdd krijgt geen stroom en start hierdoor niet op. Ik vermoed dat de printplaat kortsluiting heeft gemaakt of een optaater heeft gehad toen ik hem uit de pc had gehaald.
Op de schijf zitten een enkele partities waarvan er één, een backup partitie is.

Nu weet ik niet meer wat ik precies moet doen. De schijf proberen te fixen lijkt me geen goed idee. Ik heb namelijk op de schijf nog warranty t/m de datum 4/18/2010.
  1. Ik zat eraan te denken om dezelfde printplaat van de HDD te verwisselen met een soort gelijke HDD, maar ik heb niet de juiste T15 Torx schroevendraaier. Goedkoop, risicovol en waarschijnlijk vervalt dan ook mijn RMA contract omdat er met de schijf gesjoemeld is.
  2. Opsturen naar een Recovery firma. Duur en waarschijnlijk vervalt dan ook mijn RMA contract omdat er met de schijf gesjoemeld is.
  3. Opsturen voor RMA, maar dan zal ik een replacement terugkrijgen en geen backup terugkrijgen.
Overige informatie: Ik ben zelf tot in staat om mtf, mbr en partities te recoveren.
Ik heb geprobeerd andere voedingskabels aan te sluiten maar dit werkte jammergenoeg niet.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat je moet doen ligt eraan hoe belangrijk je data is. Een 200GB schijf is doorgaans minder waard dan de 200GB aan bedrijfsgegevens die erop staan. Die afweging moet je zelf maken. Bij optie 1 en 2 heb je mogelijk je data terug, maar vervalt de garantie. Bij de 3e optie heb je garantie maar verlies je je data.

Dus vraag jezelf af wat de data waard is
niets of minder dan een nieuwe disk: RMA
meer dan een nieuwe disk, maar minder dan de honderden euros die een recovery kost: Torx schroevendraaiertje kopen en zelf fixen
heel veel: opsturen naar recovery bedrijf.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Een tip voor de volgende keer, of je er nu wat aan hebt of niet, backups zet je niét op een andere partitie, aangezien het fysiek dezelfde schijf is. Backups op andere disks, tapes, DVD's of een andere PC.

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Over die schijf zou ik me absoluut geen zorgen maken, die is toch bijna niks meer waard. Je zult zelf moeten bedenken of je de gegevens echt nodig hebt. Als ze echt heel belangrijk zijn, zou ik kiezen voor 2. Ik het niet zo belangrijk om er zoveel geld aan uit te geven, maar hecht je toch wel waarde aan bijv. je foto's zou ik kiezen voor optie 1...
Veel Succes verder!!!