Hey,-
Ik heb 3 Cobalt Raq3 servers voor niet al te veel kunnen kopen en ik wil daar graag rackstar os op draaien omdat het cobalt 550 os wel erg antiek begint te worden. Nu moet ik daarvoor het bestaande firmware flashen en hier begint de informatie schaars te worden.
Het support forum van rackstar os bied totaal geen uitkomst omdat ze zelf wensen het bios te flashen zodat ze die 100 dollar kunnen innen, wat ik een beetje veel vind voor gewoon een hobby project met een antieke raq3.
Ik heb gevonden de cobalt roms op sourceforce zie http://sourceforge.net/projects/cobalt-rom/
Cobalt-2.10.3-ext3-2M-flat.rom
Cobalt-2.10.3-SE-1M-flat.rom
cobalt-2.10.3-SE-2M-flat.rom
cobalt-2.10.3-xfs-2M-flat.rom
The release notes vertellen mij dat de flat rom versies alleen zijn voor de 550 serie en dat de rest een 1 MB paged flash layout gebruikt. Wat er dus overblijft is wat hieronder staat.
cobalt-2.10.3-ext3-1M.rom
cobalt-2.10.3-SE-1M.rom
cobalt-2.10.3-xfs-1M.rom
De vraag is dan welke rom heb ik nodig voor rackstar OS?
version 2.10.3 with ROM kernel version 2.4.24-pre1 has support for ext3
and XFS filesystems. This version is backwards compatible with Qube 3,
RaQ 3/4, RaQ XTR, and RaQ 550.
version 2.10.3-SE with ROM kernel version 2.4.23+acl+lsm+exec-shield has
support for ext3 filesystem with extended attributes (XATTR). This version
is for SELinux support.
Stap 2 het flashen.
Na alle bang makende berichten welke er bijna vanuit gaan dat je het apparaat omtovert tot een boot anker, ben ik redelijk overtuigt dat ik het wel tot een succes vol einde kan brengen, UPS er tussen goede firmware en er overtuigt van zijn dat het goed gegaan is en dan moet het wel lukken. Ik heb een flash guide gevonden op
http://gentoo.404ster.com/texts.php?action=view&id=2
Welke mij verteld hoe ik moet flashen, ik kan alleen niet vinden hoe ik die flash tool in mijn raq3 krijg en in elke directory ik die dan neer zou moeten zetten. Ik ben redelijk windows ingesteld en heb erg weinig met Linux. Ik vind het af en toe wat weg hebben van Amiga OS maar verder is het me een raadsel.
Is er iemand hier die enig licht op het Raq flash mysterie kan schijnen?
Kind Regards Voyager.
Ik heb 3 Cobalt Raq3 servers voor niet al te veel kunnen kopen en ik wil daar graag rackstar os op draaien omdat het cobalt 550 os wel erg antiek begint te worden. Nu moet ik daarvoor het bestaande firmware flashen en hier begint de informatie schaars te worden.
Het support forum van rackstar os bied totaal geen uitkomst omdat ze zelf wensen het bios te flashen zodat ze die 100 dollar kunnen innen, wat ik een beetje veel vind voor gewoon een hobby project met een antieke raq3.
Ik heb gevonden de cobalt roms op sourceforce zie http://sourceforge.net/projects/cobalt-rom/
Cobalt-2.10.3-ext3-2M-flat.rom
Cobalt-2.10.3-SE-1M-flat.rom
cobalt-2.10.3-SE-2M-flat.rom
cobalt-2.10.3-xfs-2M-flat.rom
The release notes vertellen mij dat de flat rom versies alleen zijn voor de 550 serie en dat de rest een 1 MB paged flash layout gebruikt. Wat er dus overblijft is wat hieronder staat.
cobalt-2.10.3-ext3-1M.rom
cobalt-2.10.3-SE-1M.rom
cobalt-2.10.3-xfs-1M.rom
De vraag is dan welke rom heb ik nodig voor rackstar OS?
version 2.10.3 with ROM kernel version 2.4.24-pre1 has support for ext3
and XFS filesystems. This version is backwards compatible with Qube 3,
RaQ 3/4, RaQ XTR, and RaQ 550.
version 2.10.3-SE with ROM kernel version 2.4.23+acl+lsm+exec-shield has
support for ext3 filesystem with extended attributes (XATTR). This version
is for SELinux support.
Stap 2 het flashen.
Na alle bang makende berichten welke er bijna vanuit gaan dat je het apparaat omtovert tot een boot anker, ben ik redelijk overtuigt dat ik het wel tot een succes vol einde kan brengen, UPS er tussen goede firmware en er overtuigt van zijn dat het goed gegaan is en dan moet het wel lukken. Ik heb een flash guide gevonden op
http://gentoo.404ster.com/texts.php?action=view&id=2
Welke mij verteld hoe ik moet flashen, ik kan alleen niet vinden hoe ik die flash tool in mijn raq3 krijg en in elke directory ik die dan neer zou moeten zetten. Ik ben redelijk windows ingesteld en heb erg weinig met Linux. Ik vind het af en toe wat weg hebben van Amiga OS maar verder is het me een raadsel.
Is er iemand hier die enig licht op het Raq flash mysterie kan schijnen?
Kind Regards Voyager.