Toon posts:

Power Cycle Count??

Pagina: 1
Acties:
  • 573 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik vandaag de S.M.A.R.T gegevens van mijn Maxtor 160GB HDD uitlas, gaf speedfan het volgende aan:
Attribute Current Raw Overall
Power Cycle Count 249 1829 Watch
Warning: Power Cycle Count is below the average limits (251-253).

NOTE : your hard disk Power Cycle Count attribute current value (249) is below the normal range (251 - 253) reported for your specific hard disk model. Basically your hard disk was power cycled more times than the maximum number the average hard disk was. Power cycles put some stress on the hard disk mechanic. Sometimes power cycles can be caused by a loose hard disk power connector. Make sure it is properly fastened.

The overall fitness for this drive is 95%.
The overall performance for this drive is 95%.

Ik snap niet precies wat ze bedoelen met dat Power Cycle Count, moet ik vrezen dat hij kapot aan het gaan is?

De rest van de gegevens:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2073/1934827829_1faada0079_o.jpg

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Check even hoe goed je voeding is, en of je de stekkers richting je harde schijf wel goed zitten.

Verder zou het ook simpelweg te verwijten zijn aan het feit dat jij je PC met die harde schijf al vaker aan/uit, of in standby hebt gehad dan de gemiddelde user...

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-02 12:48
http://en.wikipedia.org/w...own_S.M.A.R.T._attributes

[ Voor 204% gewijzigd door Ascathon op 09-11-2007 18:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
TheZeroorez schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 18:22:
Check even hoe goed je voeding is, en of je de stekkers richting je harde schijf wel goed zitten.

Verder zou het ook simpelweg te verwijten zijn aan het feit dat jij je PC met die harde schijf al vaker aan/uit, of in standby hebt gehad dan de gemiddelde user...
Dat zou wel kunnen, hij gaat immers al heel wat jaartjes mee, de stekker zit er iig goed in... Voor de rest nooit problemen gehad met deze HDD, en nog steeds niet, vroeg me alleen even af wat dit betekende...

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-02 18:12

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Volgens mij is daar niks mee aan de hand, die van mij is namelijk al 5277 keer opgestart 8) en de power cycle count is bij mij ook ver onder het gemiddelde.
Harde schijven kunnen natuurlijk altijd van het ene moment op het andere besluiten om ermee te stoppen met werken. Maar sommige fabrikanten geven 50.000 stop-starts aan bij hun betrouwbaarheidscijfers en volgens mij zijn die motors van harde schijven sterk zat om dat inderdaad vol te houden.

Join het DPC Whatpulse team

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt, ik heb 2 keer een WD schijf gehad die binnen een half jaar dood was... Ze hebben wel goede service maar geef mij toch maar een schijf dat wat langer meegaat!! Hoop dat deze maxtor nog een paar jaar meegaat...

Verwijderd

Hallo,

Graag haak ik er even op in.

Zover ik het kan beoordelen is er geen reden voor directe zorg. Het hebben en vooral het onderhouden van een back-up is veel beter. Elke harddisk gaat ooit kapot. Wanneer? Dat kan niemand je vertellen.

Zelf gebruik ik al een aantal jaren een vaste schijf: een WD800JB en ik heb nav dit topic even zelf Speedfan opgehaald en na analyse kwam er dit uit:
Afbeeldingslocatie: http://xs121.xs.to/xs121/07456/Knipsel2.PNG

het maakt me niet bang. Mijn harddisk presteerd nog steeds prima en maakt geen rare geluiden, piept en weent niet en is snel met zoeken. Zolang hij het nog doet, prima.
De 6 slechte sectoren die erop zitten staan er al heel lang op.
Pagina: 1