Toon posts:

Harde schijf wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb onlangs een P5b Moederbord van Asus gekocht en een Western Digital 400 GB SATA2 .
alleen in BIOS kan ik mijn HArde schijf zien dat het een SATA is bij het opstarten van mij pc wanneer het moederbord scherm te voorschijn komt dan zie ik alleen mijn maxtor en mijn Lite - on die op IDE zijn aangesloten maar in bios zie ik wel mijn Western digital en in Windows Xp die draait op mijn maxtor
zie ik niet mijn Western Digital bij deze computer en ik heb een aantal keren dit wel in windows gehad maar dan als een 127 gb schijf. ik heb het nu op een ACHI gezet ik weet het niet meer hoe ik dit ding werkt krijgt het kan zijn dat ik XP SP1 heb maar als ik probeer te installeren XP op mijn 400 gb dan nadat hij zegt windows begint met setup springt ie op blauw scherm met allemaal fouten wat kan het zijn ? :( :( :( :( :( :(

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Het kan zijn dat gij eens moet leren voorwat die toetsen naast u 'm' op u ramplank dienen. Ik mis vooral de punten en komma's, want ik versta er echt niets van!.

Ziet ge nu die SATA schijf in de BIOS ofniet?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:19

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Allemachtig :D

Je moet SP1 installeren wil je over die 127GB barriere heen. Voor de rest kan ik er echt niets uit halen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

SP2 lijkt me nog handiger. ;)

Verwijderd

Topicstarter
ok ik zie mijn Harde schijf in mijn BIOS en nu ook in mijn windows . Ik heb namelijk mijn instelling verandert in Plaats van ACHI naar IDE , en nu ziet windows het wel maar dan alleen als een 127 GB en ik heb SP1 al op xp.
en het Volgende probleem is ik kan geen XP op die 400 gb installeren krijg een blauw scherm nadat ie windows setup wil beginnen.

Verwijderd

Hang 1 HD in je PC dan de bios op default en ff op van CD booten zetten.

Verwijderd

Een CD met XP SP2 is wel aan te raden om te starten met verse install

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik ook al geprobeerd maar komt die blauwe scherm
heeft het misschien iets te maken met die sata controller van me Mobo

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2007 17:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb namelijk ook een cd met xp sp 2

Verwijderd

Meteen een blauw scherm is er iets erg fout met de hardware.

Verwijderd

Topicstarter
niet gelijk hij installeerdt eerst alle drivers maar wanneer ie windows setup wil starten dan pas krijg ik een blauw scherm

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand mij nog advies geven

Verwijderd

Topicstarter
het probleem nu is dqt ie 40 gb harde schijf waarop xp staat ook blauw scherm vertoond als ik xp wil installeren in dos dat is wel heel raar kan de cd beschadigd zijn ?
ik krijg deze fout melding tijdens setup
***stop : 0x0000007b (0xf78DA524 ,0xC0000034 0x00000000 , 0x000000000
Pagina: 1