Toon posts:

Geluid dat je opneemt direct luisteren, (adobe audition 2.0)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.488 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb onlangs een usb turntable en adobe audition aangeschaft, om wat oude lp platen op mijn pc te zetten, bij deze turntable zat het open source programma audacity, leuk programma, maar aangezien adobe audition tog wat uitgebreider is gerbuik ik die. maar wat me met audition niet wil lukken, is het instellen dat als je aan het opnemen bent, dat ook gelijk hoort,

dus ff duidelijk, ik wil het geluid dat ik opneem ook direct horen, hoe doe ik dat?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Aangezien je Adobe Audition hebt aangeschaft, heb je dus de handleiding. Je geeft niet aan deze gelezen te hebben, dus raadpleeg die eerst.

Welkom @ GoT

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd een handleiding, maar ik wordt er niet veel wijzer uit, ik heb geen idee waar ik naar moet zoeken...

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Selecteer bij je windows volume mixer "recording" (options --> properties --> recording).
Pak dan Aux en minimaliseer het dan weer.
Vervolgens naar audition gaan, je film afspelen of je game spelen en opnemen in een normaal recording track.

Easy as pie :)

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
ixl85 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 17:43:
Selecteer bij je windows volume mixer "recording" (options --> properties --> recording).
Pak dan Aux en minimaliseer het dan weer.
Vervolgens naar audition gaan, je film afspelen of je game spelen en opnemen in een normaal recording track.

Easy as pie :)
Daar dacht ik ook aan ik de topic titel las, echter is het een USB opname apparaatje dus dan gaat het zo niet werken geloof ik ;)

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-12-2025
Ixl85 beschrijft hoe je je geluid van je pc realtime kan opnemen, dat zoek je niet.

Het is niet mogelijk om bij je 'gewone' volumeinstellingen van windows (dat speakertje naast de klok) de platenspeler van 'dempen' af te halen of simpelweg het volume omhoog te gooien? Anders is het in Audition ook mogelijk om je mastersignaal naar je audio-out te sturen. Dan moet je, in het mixerschermpje, op de knop onder de master-schuif klikken en je audio-out selecteren. Als dat allemaal niet mocht werken; de meeste USB-platenspelers (die van Ion toevallig?) hebben ook gewone tulppluggen aan de achterkant zitten, dan kan je je versterker er aan hangen (heb je ook meteen veel beter geluid :9 ).

Verwijderd

Topicstarter
ok maar, zit er geen optie in audition zelf om dit te doen? in audacity kan ik namelijk software playtrough aanvinken, en dan hoor ik wat ik opneem, kan zoiets niet met audition?

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-12-2025
Dat zeg ik, dan moet je instellen dat je master wordt doorgestuurd naar je audio-out. Ik zal even wat screenshots maken, brb.

Voila:

1. Zorg er eerst voor dat je in t mixer-schermpje zit:
Afbeeldingslocatie: http://194.126.174.78/~rottenpine/audition_mixer.jpg

2. Helemaal rechts zie je nu je master-knopjes:
Afbeeldingslocatie: http://194.126.174.78/~rottenpine/audition_master.jpg

3. Klik op de plaats waar in dat plaatje hierboven 'none' staat (dit is waar hij het signaal zal heenzenden), en selecteer jouw output:
Afbeeldingslocatie: http://194.126.174.78/~rottenpine/audition_output.jpg

Als het goed is moet dat allemaal werken :) .

HO STOP k ben er net achter gekomen dat dit allemaal niet werkt (misschien moet ik t eerst testen voordat k een heel verslag maak, in plaats van er na :P ), je moet simpelweg bij het schermpje rechtsonder (gedeeltelijk te zien op plaatje 3) de monitor zetten op 'audition mix' en dan gewoon op 'always on', dan hoor je contant wat er binnenkomt. Je hebt wel wat vertraging, maar als je dat niet wil moet je een van de andere opties die ik eerder had genoemd proberen.

[ Voor 93% gewijzigd door Mr.Qips op 09-11-2007 21:07 . Reden: plaatjes ]

Verwijderd

Topicstarter
WOOEH HET IS GELUKT, DUIZEND MAAL DANK :D

precies zoal je zij, na dagen klooien is het nu gelukt :D thanks man :D
Pagina: 1