[Ubuntu] 2 OS-en tegelijk draaien

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuumke
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-12-2024

Tuumke

Shingaling?

Topicstarter
Ik heb op de laptop van me werk, windows xp en Ubuntu 7.10 geinstalleerd staan.
Op de Mac schijn je een programma te hebben (lees bootcamp?) zodat je 2 besturings systemen tegelijk kan booten en met een toetscombinatie kan switchen tussen die besturings systemen?

Is er zoiets ook voor windows / linux machines / laptops?

Aangezien de wikki van bootcamp aangeeft dat je linux niet kan draaien op bootcamp?

http://en.wikipedia.org/wiki/Boot_Camp#Linux

Het is dus niet echt de bedoeling om met VMWare te gaan draaien, aangezien me laptop dat niet echt gaat trekken denk ik :)

[ Voor 12% gewijzigd door Tuumke op 09-11-2007 16:13 ]

[WhatPulse Profiel] [ Tuumke's n00by website]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumouse
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:48

mokumouse

LOLstoel User

Zover ik weet kan dit alleen met vmware fusion. Bootcamp stelt je alleen in staat om een multiboot apple te maken, switchen == rebooten in dat geval. In beide gevallen is dit alleen voor de apple computers. Of er een alternatief is voor de PC naast VMware weet ik niet.

[ Voor 28% gewijzigd door mokumouse op 09-11-2007 16:16 ]

Blaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuumke

Tuumke

Shingaling?

Topicstarter
mokumouse schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 16:15:
Zover ik weet kan dit alleen met vmware fusion. Bootcamp stelt je alleen in staat om een multiboot apple te maken, switchen == rebooten in dat geval.
VMWare Fusion is dus ook voor de mac?
ik heb een normale (i386? of hoe omschrijf ik dat het beste?) laptop. Geen macbook o.i.d.
gewoon 1 met windows + linux in dualboot erop :)
maar wil het graag kunnen switchen / tegelijk kunnen draaien aangezien anders me collega's gaan bitchen dat ik wéér met linux aan het prutsen ben, terwijl ubuntu 7.10 windows hard ownt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumouse
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:48

mokumouse

LOLstoel User

Tuumke schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 16:18:
[...]

VMWare Fusion is dus ook voor de mac?
ik heb een normale (i386? of hoe omschrijf ik dat het beste?) laptop. Geen macbook o.i.d.
gewoon 1 met windows + linux in dualboot erop :)
maar wil het graag kunnen switchen / tegelijk kunnen draaien aangezien anders me collega's gaan bitchen dat ik wéér met linux aan het prutsen ben, terwijl ubuntu 7.10 windows hard ownt! :)
Zoals ik al zei, ik weet geen alternatief voor zoiets als een vmare fusion, behalve gewoon vmware pakken. anders heb je altijd nog google :)

Blaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 19:51
mokumouse schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 16:20:
[...]

Zoals ik al zei, ik weet geen alternatief voor zoiets als een vmare fusion, behalve gewoon vmware pakken. anders heb je altijd nog google :)
Virtualbox? Ik denk alleen niet dat de systeemeisen daar lager van worden. Twee OSen tegelijk draaien blijft nu eenmaaal relatief zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuumke

Tuumke

Shingaling?

Topicstarter
Ook al Bezet schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 16:24:
[...]

Virtualbox? Ik denk alleen niet dat de systeemeisen daar lager van worden. Twee OSen tegelijk draaien blijft nu eenmaaal relatief zwaar.
die zal ik is gaan proberen van het weekend! :)
ziet er erg goed uit!

Pagina: 1