Toon posts:

Speedtouch 780 icm Linksys WRT54G

Pagina: 1
Acties:
  • 1.104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet tevreden over het bereik van mijn speedtouch 780 wireless modem dat ik bij mijn KPN Surfen & Bellen abonnment gekregen heb en daarom wil ik achter de speedtouch mijn goeie ouwe linksys WRT54G hangen die het wireless netwerk verzorgd en die, via de speedtouch, het internet op kan.

De linksys moet dus als router gaan fungeren en de speedtouch wordt gedegradeerd tot een kastje dat het internet doorgeeft aan de linksys.

Ik ben geen expert op dit gebied dus ik heb de linksys internet ingang gewoon in een ethernet poort van de speedtouch geduwd zonder de instellingen van beide apparaten aan te passen met als resultaat dat de Linksys niet op het internet komt.

Wat moet ik aan de instellingen van beide apparaten aanpassen om dit werkend te krijgen?

• jtermors
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-05-2024
Linksys instellen als Accesspoint en de Speedtouch als router wireless kan men uitschakelen, en probleem opgelost.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
jtermors schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 17:22:
Linksys instellen als Accesspoint en de Speedtouch als router wireless kan men uitschakelen, en probleem opgelost.
Even wat meer uitgebreid:

- Linksys terugzetten naar fabrieksinstellingen (alles instelling even verwijderen)
- Ethernet kabel van de LAN poort van de speedtouch naar de LAN poort van de linksys (de WAN poort dus NIET gebruiken)
- De linksys een vast ip adres geven (bij internet connection type selecteer je static ip en vul je de gegevens in) in de range van je speedtouch maar buiten de DHCP poule van de speedtouch (wanneer nodig dus de DHCP poule aanpassen op de speedtouch)
- De DHCP server uitschakelen op de linksys.
- Het draadloze netwerk instellen (SSID (netwerknaam), beveiliging, channel ed.)
- Het draadloze gedeelte uitschakelen op de speedtouch.

Nu werkt de linksys als accespoint en eventueel switch op de 3vergebleven LAN poorten. De speedtouch is dan dus eigenlijk alleen modem en DHCP server.

Succes

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:57
Makkelijkst is om de 780 in bridge/dhcp spoofing modus te zetten dmv. de install wizard en de Linksys als router gebruiken.