Toon posts:

[XP] Unable to load sata drivers bij install

Pagina: 1
Acties:
  • 308 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een HP notebook: Compaq nc8430. Het eerste dat ik heb gedaan is die recovery partitie er af gesmeten (bad idea). Nu wil ik Windows XP terug installeren. Vermits ik een sata HDD heb moet ik met F6 de SATA drivers installeren. Hierna herkent XP men notebook drive en begin ik aan het formateren. Na het formateren krijg ik een boodschap:
"Insert the disk labeled: Intel Matrix Storage Manager driver into drive A:"
Op de laptop is geen diskette drive maar heb een diskette drive uit een Dell laptop genomen en deze aangesloten via USB op flaptop. Na de format ziet hij blijkbaar deze diskette drive niet meer. Normaal gezien als je een diskette eruit en er terug in doet gaat er een lampje aan en nu dus niet meer.
Kort: diskette drive werkt in het begin van XP install en na format niet meer.

Any suggestions? Much appreciated!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 15:30:
Kort: diskette drive werkt in het begin van XP install en na format niet meer.

Any suggestions? Much appreciated!
In je CD slipstreamen.

XP heeft namelijk tijdens textmode setup geen USB Storage support :)
Maar de slipstream suggestie kom je dan ook niet voor niks zo vaak tegen als je gaat [search=F6 RAID drivers XP] bijvoorbeeld ;)

Kortom, best wel een zoekvraagje dus, en er staat niet voor niks een FAQ item over het installeren van SATA (RAID) controllerdrivers ;)

[ Voor 13% gewijzigd door alt-92 op 09-11-2007 20:59 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.