Toon posts:

Nieuw LGA775 moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn moederbord is afgelopen week overleden. Ik ben nu op zoek naar een nieuw moederbord voor mijn pc maar zie door de bomen het bos even niet meer. Ik heb al de PMG faq doorgekeken maar ik kom er echt even niet uit.

Ik zoek iig een LGA775 ATX moederbord waarop ik nu een P4 520 processor kan zetten maar die ik met de tijd(lees 2 maanden) kan upgraden naar een intel core 2 duo processor.

Ik heb momenteel twee Samsung dimms van 512 mb 400mhz die ik liefst weer op mijn moederbord wil plaatsen.

Voor mijn videokaart heb ik een pci-e aansluiting nodig.

Ik zoek een moederbord tot 100 euro

Ik had zelf dit link bord gevonden maar weet dus niet of mijn geheugen hierop werkt aangezien er pas vanaf 533Mhz staat aangegeven en mijn dimms dus 400mhz zijn. Juist dit kan ik nergens duidelijk terug vinden.

Ik hoop dat iemand mij wil helpen

• dynosu
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-02 14:18

dynosu

Orly ?

Die 2 samsung dimms zijn neem ik aan ddr1 :D

Wat je kan proberen is een asrock 4core dual-vsta ofzo. Helaas is die pci-e wel maar x4 ipv x16. Maar je kan wel op 1 bord of ddr1 of ddr2 gebruiken.

Overigens zou ik wel aanraden om gewoon nieuw geheugen te kopen. ddr2 kost niet zoveel meer tegenwoordig. En als je ddr2 heb is de keuze voor een nieuwe mobo een stuk makkelijker

edit: red bull geeft je vleugels he!

[ Voor 5% gewijzigd door dynosu op 09-11-2007 15:12 ]

Verwijderd

Ik vermoed dat je nu DDR1 geheugen hebt, pc3200. Het moederbord dat jij hebt gevonden ondersteund alleen DDR2 geheugen. Gezien de lage prijs van DDR2 geheugen is het misschien makkelijker om een nieuw moederbord en nieuw geheugen te kopen. Je hebt dan veel meer keus uit moderne moederborden (ivm toekomstige cpu upgrade) en bent wellicht zelfs goedkoper uit.

Edit: Te laat :P

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Hoeveel MHz is de front side bus van die processor? Op mijn P5K bord bvb kunnen alleen processors van 800MHz FSB en hoger. Op een P5B vanaf 533MHz. Ligt dus aan je CPU wat voor bord je nodig hebt.

Ik zou gaan voor een P5B, P5K of een gigabyte DS3 :) Erg mooie borden waar je gerust nog wel mee kan upgraden.

Youtube Download ubersnel.nl

Verwijderd

Topicstarter
Mijn geheugen is DDR2 was ik vergeten te plaatsen :?

De fsb van mijn processor is 800 Mhz

edit:modelnr geheugen= m378t6553bzo-kcc

Hetgeen waar ik het meest tegen aanloop is het volgende:
4 x DIMM, max. 8GB, DDR2 1066*/800/667MHz, non-ECC, ongebufferd geheugen
Nu weet ik dus niet of mijn 400 Mhz geheugen hierop werkt ja of nee.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2007 15:44 ]

• Shoarma kip
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-02 21:32

Shoarma kip

IceDFire

De laatste keer dat ik 533mhz geheugen op moederbord plaatste met minimaal 667 wou het systeem niet booten, dus ik denk niet dat het gaat lukken...

Maarjah ik zou er eens goed nadenken of je niet ander geheugen wilt, want het is nu zeker niet onbetaalbaar :9~

Ryzen 7 3700x // 32GB Crucial Ballistix Sport LT 3200 // Gigabyte Aorus X570 ULTRA // Gigabyte GTX 1080 Ti Aorus Xtreme 11GB // Corsair Force MP600 1TB // Intel 660p 2TB // Samsung Evo 850 1TB // EVGA SuperNOVA 750 G2

Verwijderd

Topicstarter
Shoarma kip schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 16:25:
De laatste keer dat ik 533mhz geheugen op moederbord plaatste met minimaal 667 wou het systeem niet booten, dus ik denk niet dat het gaat lukken...

Maarjah ik zou er eens goed nadenken of je niet ander geheugen wilt, want het is nu zeker niet onbetaalbaar :9~
Dan wordt het idd nieuw geheugen. Ik wilde het alleen zeker weten. Ik ga geen geld uitgeven als het niet nodig is :P
Hartstikke bedankt voor jullie hulp.
Pagina: 1