[exchange server 2003] Herinstallatie niet mogelijk

Pagina: 1
Acties:

• HaJe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:41
Ik heb hier een Windows 2003 server staan en heb daar in het verleden exchange server 2003 op gedraaid. Omdat ik aantal dingen wou veranderen heb ik exchange verwijderd en wou ik hem opnieuw installeren.

Verwijderen ging goed, alleen als ik hem wil installeren krijg ik de volgende melding:

The component "microsoft exchange forest preparation" cannot be assigned the action because:
- To install the first exchange server in a domain, or to run setup in /ForestPrep mode, you must be Exchange Full Administrator at the organization level. You must use ...."

Heel raar dat ik deze melding krijg, want als ik alleen de tools installeren en dan delagate control start, staat administrator wel als exchange full administrator.
Ik heb ook al een nieuw gebruikersaccount aangemaakt met dezelfde rechten, maar dat wou niet baten.

Kan iemand mij helpen??

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

HaJe schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 13:45:
Ik heb hier een Windows 2003 server staan en heb daar in het verleden exchange server 2003 op gedraaid. Omdat ik aantal dingen wou veranderen heb ik exchange verwijderd en wou ik hem opnieuw installeren.
[...]

Kan iemand mij helpen??
Je kan toch zelf ook een aantal stappen nagaan door een keer te gaan zoeken in de MS knowledge base?

Met wat je nu verteld hebt kan je nog niks beginnen, je vertelt nog niet eens of je ook inderdaad nagekeken hebt of je Exchange attributen ook nog in de AD staan, en met de setup logs moet je ook al genoeg stof tot uitzoeken hebben.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Je hoeft geen forestprep te draaien want dat zou tijdens de vorige installatie al gebeurd moeten zijn. Opnieuw installeren kan je met de /disasterrecovery switch doen. Heb je je exchagne setup progress log al bekeken trouwens?

:w Alt-92

• HaJe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:41
Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:00:
Je hoeft geen forestprep te draaien want dat zou tijdens de vorige installatie al gebeurd moeten zijn. Opnieuw installeren kan je met de /disasterrecovery switch doen. Heb je je exchagne setup progress log al bekeken trouwens?

:w Alt-92
me de disaterrecovery blijkt tie de zelfde melding geven
En verdere logfiles zijn niet aanwezig

[ Voor 4% gewijzigd door HaJe op 09-11-2007 14:57 ]