Heeft het zin om te gaan voor een upgrade?

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik heb zitten zoeken naar het juiste topic voor deze vraag, maar ik kon geen upgrade topic vinden, dus vandaar maar hier.

Ik wil weten of het zin heeft te upgraden, vanaf onderstaand systeem.

Huidige specs:
AMD Athlon(tm) 64 Processor 3000+
NVIDIA GeForce 6600 GT (PCIe)
2x512mb DDR DIMM
A8N-SLI moederbord (AsusTek)
2 x 160 gb Western Digital

Wat doet ik ermee?
Source-spellen spelen en dergelijke. FPSjes dus. Daarnaast internetten photoshop en office, maar dat geeft uiteraard geen probleem nu.

Wat wil ik?
Ik wil graag ook Bioshock en Crysis enigszins soepel kunnen spelen.
Nu heb ik wat te spenderen in de orde van grootte van 300 tot 500 euro. Het leek me wel een aardig idee om zo'n 8800GT aan te schaffen, of is dat overkill voor dit systeem?

Ook als je kijkt naar de processor, beent die het een beetje bij? Of is een upgrade naar een AMD Athlon64 4000+ 2400MHz zinnig a la € 51,- euro's?

Of is deze beter (een duocore)?

Tot slot kan ik er ook nog extra geheugen in stoppen... Weet alleen niet zo goed wat daar in gaat... Maar ik kan het uitbreiden zelfs naar 4 gb. 2 gb zal echter wel genoeg zijn toch?

Budget
Dus zo tussen de 250-500 euro (al naar gelang het zin heeft om graka, ram of processor uit te breiden)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit soort vragen horen technisch in Complete Systemen & Laptops. Neem eens de CSL FAQ door :)

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik vind het best (zoals ik al aangaf, vond ik het lastig het juiste topic te vinden). Kan ik m er zelf naar verplaatsen? Ik wil niet afgefakkeld worden voor een crosspost. :/

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 19:05

Haan

dotnetter

Er was een upgrade topic in CSL maar die is dichtgegaan. Zie: Thandor in "Het "Wat kan ik het beste hieraan upgrad..."

offtopic:
mods kunnen een topic verplaatsen, hiervoor kan je een topicreport Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif gebruiken

[ Voor 37% gewijzigd door Haan op 09-11-2007 13:45 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Westmania schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 13:41:
Ik vind het best (zoals ik al aangaf, vond ik het lastig het juiste topic te vinden). Kan ik m er zelf naar verplaatsen?
Het is beter om eerst die CSL FAQ te doornemen zodat je weet wat van je wordt verwacht en waar je aan toe bent :)

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 09-11-2007 13:44 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

dicht dus :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.