Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Camera telefoon beslagen.

Pagina: 1
Acties:
  • 2.549 views sinds 30-01-2008

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-10 23:01
Ik heb iets vaags.. letterlijk. Ik deed net m'n cameraklepje open van m'n K800i om een foto te maken, maar alles op het scherm was een waas.. Njah, ik telefoontje herstarten.. nog steeds.. ik draai hem om.. blijkt dat de lens aan de binnenkant is beslagen.. tenminste.. de binnenkant van dat glaasje..

Ik heb hem nu op tafel liggen met het klepje open, op de hoop dat het wel wegtrekt. Iemand wel eens meegemaakt? en hoe opgelost?

-edit-
hmm.. tis nu weer normaal.. na een minuutje of 10.. maar hoe kan ie nou beslaan? :P

[ Voor 9% gewijzigd door Boyd op 09-11-2007 12:56 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:36
Waarom niet denk je?
Een telefoon is niet lucht/waterdicht. Lucht bevat vocht, warme lucht kan meer vocht bevatten dan koude lucht. Als je je telefoon uit je broekzak haalt zal je telefoon afkoelen en zal de vocht ergens heen moeten (condenseren). Dit zie je dus gebeuren op je lens.

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-10 23:01
Jimster schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 13:26:
Waarom niet denk je?
Een telefoon is niet lucht/waterdicht. Lucht bevat vocht, warme lucht kan meer vocht bevatten dan koude lucht. Als je je telefoon uit je broekzak haalt zal je telefoon afkoelen en zal de vocht ergens heen moeten (condenseren). Dit zie je dus gebeuren op je lens.
heb het nooit eerder meegemaakt?
en het verschil tussen mijn broekzak en in mijn handen zal echt niet zoveel verschil zijn dat ie beslaat he ^^. Dan zou namelijk ook het schermpje van je telefoon zelf beslaan bijv.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-11 07:43
Gamepie56 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 13:56:
[...]

heb het nooit eerder meegemaakt?
en het verschil tussen mijn broekzak en in mijn handen zal echt niet zoveel verschil zijn dat ie beslaat he ^^. Dan zou namelijk ook het schermpje van je telefoon zelf beslaan bijv.
Broekzak -> lichaamstemp.
Handen -> lichaamstemp en omgevingstemp (omgevingstemp buiten is de laatste dagen niet erg hoog dus ik zie wel een aardig verschil)

Dat het scherm zelf niet beslaat kan betekenen dat daar minder luch achter zit of dat de tempverschillen daar op dat moment gewoon minder waren?

[ Voor 12% gewijzigd door Gadgeteer op 09-11-2007 15:10 ]

Verwijderd

Lijkt me genoeg beredeneringen hoe een lensje van binnen kan beslaan :) Hier valt verder niet echt over te discussieren dus sluit ik dit topic.

Dit topic is gesloten.