3COM switch crasht

Pagina: 1
Acties:

• Briefcase
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
we hebben hier een probleem met een 3Com Baseline Switch 2824. Er is op een gegeven moment helemaal geen netwerkverbinding meer mogelijk met wat dan ook. Even de stroom eraf en weer erop doet de handel weer een tijd werken.

Ik ben aan het testen geweest om het probleem te koppelen aan een gebeurtenis, maar het gebruik van bepaalde toepassingen of PC's lijkt geen invloed te hebben. Er draaien zo'n 20 PC's in een standaard windows server omgeving.

Ook heb ik al een andere switch (zelfde type) geprobeerd; zelfde probleem. Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

Lorem Ipsum Fujitsu

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Is het ding managable? Sommige 3COM's hebben een webbased (of telnet) Interface, waarbij je kunt zien of er bijv. of een bepaalde poort teveel fouten zijn. Dan kun je oorzaak zoeken bij het app. dat daarop zit, of bij dat poortje.

Probeer ook eens (wellicht in de avonduren) alle kabels eruit te halen, en er één voor één een kabel bij te steken tot het fout gaat.

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:05

rimpeldinky

nani?

wij hebben op een vestiging van het bedrijf eenzelfde probleem.. moet alleen even spieken welk model switch dat precies is maar ik vermoed hetzelfde type...

wij kunnen ook niets vinden behalve dat er problemen zijn met corrupte bestanden op netwerkschijven als de bestanden door meerdere mensen gebruikt worden (niet tegelijk natuurlijk)

dit probleem komt gemiddeld een keer per maand voor, wat is de frequentie dat ze bij jullie plat gaan?

*burp*

Verwijderd

Waarschijnlijk gaat het geheel op zijn bek door een of ander protocol wat aanstaat op de switch(es), bijvoorbeeld STP. Zo kan het zijn dat 2 protocolen van 2 bouwers van switches je 3Com's om zeep helpen. Of een ander onverklaarbaar probleem.

Probeer anders firmware up/downgrade?

Op mijn werk "hadden" we 3Com een wireless netwerk laten aanleggen, dit via een 3Com WX1200 (ofzo). 3Com heeft hierbij grote fouten gemaakt in de hardware, de programmering hiervan, en het uitvoerende werk. Na 8 maanden (!!!!) gekloot van 3Com Nederland / Benelux aangekeken te hebben, ongeveer 5 tot 8 engineers van 3Com engeland overgevlogen, etc. Maar ze kregen het niet stabiel. Echt, ze snapte er totaal niets van waarom het zo onstabiel was (heel veel packetloss, soms voor 4 uur een disconnect op een laptop en dan spontaan weer online, terwijl laptop op 2 meter afstand van die dus wel door werkte, etc). Eerst gaven ze de drivers op onze bedrijfslaptops de schuld, na berg "suggested drivers" op hun 3Com WiFi kaarten getest te hebben, stuk of 20 extra Windows patches. Dit gedaan, dat geprobeert.

Na 8 maanden gooide we ze er uit, geld terug gecrediteerd. Maand later Cisco maar laten komen (groot installatiebedrijf die afaik ook wat met rotterdamse haven had gedaan). Na 2 dagen werken draaide het wifi netwerk zonder enig probleem.

Zoals ik 3Com bezig heb gezien, op de zwaar amateuristische manier. Ik heb nou echt "heel veel vertrouwen" in 3Com (kuch kuch).

• Briefcase
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
heb het een tijdje aangezien; heb al een paar weken geen klachten meer gehad. Heb alles nagelopen; elke netwerkkaart gecontroleer op hardware fouten, bekabeling nog eens na laten kijken door een professionele kabelboer. Alles puik ik orde.

Als dat ding nou weer plat gaat komt er een Linksys te hangen. Dat truucje heeft al eens eerder gewerkt toen een LevelOne switch dezelfde kuren had. Ik krijg er geen vinger achter maar heb de indruk dat die switch één of ander stupide ontwerp fout heeft. Heb ook geen fiirmware updates kunnen vinden en de 3Com helpdesk geeft mij het advies om "de clients na te kijken". Very helpfull information... pfff.

Lorem Ipsum Fujitsu