Toon posts:

Thunberbird 1100 moet een toontje lager zingen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Thunderbird 1100mhz (niet overclocked)in een aopen HQ kast. Op de processor zit een super orb, ik heb een 300w voeding en een fan in de voorkant van de kast. Het geheel wordt stressed 51 graden. Ik wordt echter gek van de herrie. Ik heb onlangs bij informatique een ultra-quiet cooler+voeding gekocht. Deze zijn muisstil, echter de temperatuur loopt op tot 70 graden!!!! (de fan van de voeding zuigt te weinig lucht af en de processor fan maakt te weinig toeren(Molex) Kan iemand mij adviseren hoe dit op te lossen.

Bij voorbaat dank voor al jullie reakties.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-08 14:19

Opa

Nu Multifocaal!

Boel wordt te warm.
Staat je voltage niet te hoog? 1,7Volt max. Check ff met MBM wat de werkelijke waarde is en zet zonodig lager in het BIOS.
Zit er een sticker onderop de koeler die evt koelprut afschermt?
Zit er overhoofd koelprut tussen?
Heb je die Ultraquiet goed aangesloten? misschien een 12 V fan op een 5 V socket
Is die Ultraquiet wel geschikt bevonden voor een tB1100?

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Van de SuperOrb is bekend dat hij door het hoge toerental inderdaad veel herrie maakt.
De 51C stressed die je met deze cooler behaalde is echter niet slecht.

Die 2e cooler mag dan weinig geluid maken, 70C is echt te hoog. Die cooler is gewoon niet geschikt voor jouw proc.

Je zult denk ik toch opzoek moeten gaan naar een andere cooler. Een goede cooler die weinig geluid maakt is de Silverado. Meer info over die koeler vind je op www.aconto.de Rken wel op een prijs van rond de FL 150,-

Meer info over andere coolers vind je hier.
Helaas blijkt dat de beste coolers meestal de meeste herrie maken. Je zult dus ff goed moeten zoeken.

Voor wat betreft extra luchtafvoer, gewoon wat extra casefans bijplaatsen.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-08 00:32

Shuriken

Life is all about priorities

Je kunt proberen of je het voltage lager kan zetten. Als de pc dan stabiel blijft lopen, scheelt je dat een hoop warmte.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Topicstarter
Het voltage staat standaard, daar iets niets aan veranderd. Ik heb de processor even losgehaald en nieuwe pasta ertussen gesmeerd, maakt echter niets uit. Ik ga eens op zoek naar een nieuwe cpufan. Dank voor alle reakties.

p.s. Weet iemand nog een stille casefan? ( Ik wil ze monteren onderin vooraan en bovenin (2x))

• zeikstraal
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 08:34
Mischien zou een lager voltage dan standaard inderdaad helpen

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

Verwijderd

Topicstarter
Waar zou ik dan aan moeten denken?

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:19

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Op dinsdag 13 februari 2001 14:40 schreef bleker het volgende:
Waar zou ik dan aan moeten denken?
Niet denken, gewoon doen! >:)

Whatever.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een indikatie van het te proberen voltage?
Pagina: 1