Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HTML via CSS in bestaande pagina invoegen

Pagina: 1
Acties:
  • 403 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BasXcore
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-11 16:05
Ik wil in een bestaande webstructuur wat HTML code toevoegen aan een HTML pagina. De orgineele HTML pagina wordt door een web DLL op IIS gegenereerd, dus daar kan ik zelf niets in toevoegen. Maar deze pagina verwijst wel naar een extern CSS bestand. Dus mijn idee is via het CSS bestand een stukje HTML code in te voegen.

De vraag is, is dit mogelijk?

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Nee dat is niet mogelijk (in ieder geval naar mijn weten niet). De CSS is namelijk de stylesheet...

Je kunt daar dus alleen de weergave beinvloeden. Het enige wat ik me kan voorstellen (maar dat is verre van netjes) is dat je via de stylesheet een style van een element aanpast en er een plaatje inzet dat de nieuwe html moet voorstellen (dus gewoon een soort screenshot). Maar dat lijkt me niet zo een prachtige oplossing.

Als het een javascript was dat je kon aanpassen had je wel wat kunnen doen met een document.write om de benodigde html te renderen.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je kan wel content toevoegen (werkt niet in alle browsers), maar dat is alleen maar platte tekst :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• BasXcore
BtM909 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 12:05:
Je kan wel content toevoegen (werkt niet in alle browsers), maar dat is alleen maar platte tekst :)
Ik wil doorverwijzen naar een .ASP pagina waar een klein stukje tekst uit komt. Dus via CSS zou het makkelijkste zijn een IFRAME te maken.

• BasXcore
.Gertjan. schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 12:04:
Nee dat is niet mogelijk (in ieder geval naar mijn weten niet). De CSS is namelijk de stylesheet...

Je kunt daar dus alleen de weergave beinvloeden. Het enige wat ik me kan voorstellen (maar dat is verre van netjes) is dat je via de stylesheet een style van een element aanpast en er een plaatje inzet dat de nieuwe html moet voorstellen (dus gewoon een soort screenshot). Maar dat lijkt me niet zo een prachtige oplossing.

Als het een javascript was dat je kon aanpassen had je wel wat kunnen doen met een document.write om de benodigde html te renderen.
Hmm, er zit een verwijzing naar het volgende in:
code:
1
<SCRIPT src="/exchweb/6.5.7651.60/controls/vw_navbar.js"></SCRIPT>

Zou ik in deze wat kunnen toevoegen?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Vast wel, maar dan lijkt het me verstandig om je eens te verdiepen in de mogelijkheden van Javascript ;)

Het is niet echt de bedoeling dat wij kant-en-klare scripts voor je maken

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 01:28
Ik heb zo'n gevoel dat het niet erg fris is wat jij wil gaan uithalen, maar om een antwoord op je laatste vraag te stellen, ja dat kan.

rm -rf ~/.signature

• BasXcore
BtM909 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 12:21:
Vast wel, maar dan lijkt het me verstandig om je eens te verdiepen in de mogelijkheden van Javascript ;)

Het is niet echt de bedoeling dat wij kant-en-klare scripts voor je maken
Dat begrijp ik :-) ...

VBScript / HTML ligt wel redelijk in mijn straatje. Maar JScript niet. ik zie een uitdaging.
Pagina: 1