Terugzetten Time-Machine Backup

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-03 11:39

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Topicstarter
Goedendag,

Vandaag is mijn vervangende iMac gekomen en nu wil ik de timemachine backup die gemaakt is terug zetten op de nieuwe iMac. Is dit mogelijk of moet ik alles handmatig weer backuppen?

Thanks

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:13
Dit is (in theorie) gewoon mogelijk.
DVD van Leopard er in stoppen en dan bovenin bij hulpprogramma's time mischine aanklikken en dan laten terug zetten

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-03 11:39

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Topicstarter
Pendora schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 11:26:
Dit is (in theorie) gewoon mogelijk.
DVD van Leopard er in stoppen en dan bovenin bij hulpprogramma's time mischine aanklikken en dan laten terug zetten
Maar niet later vanuit Leopard zelf?

• Iejoor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-03 22:51
Wat je ook kunt doen is gewoon een fresh install. Aan het einde van de installatie vraagt hij of je settings wilt overzetten van een andere Mac. In dat menuutje kun je ook voor Time Machine Backup kiezen, hij haalt dan alle settings, documenten en andere meuk van je backup af. Werkte perfect bij mij in ieder geval.

Verwijderd

inclusief software? En werkt die methode ook als ik de hdd van mijn MacBook zou vervangen??
Clean install en dan via timemachine alles terughalen zoals het was op mijn oude kleine hdd???

• Iejoor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-03 22:51
Yup, inclusief software, settings, alles. Het enige probleem dat ik kon ontdekken was dat mijn virtual machines in VMWare geen netwerk meer hadden, maar dat was snel opgelost na een reinstall van VMWare.

Verwijderd

Oh dat is handig! Alternatief dus voor Carbon Clone Copier als je een hdd upgrade wil doen. En je hebt het al klaar staan op je externe hdd..

Hmm maakt de drempel voor een upgrade een stuk lager ineens :-D

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Iejoor schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 11:37:
Wat je ook kunt doen is gewoon een fresh install. Aan het einde van de installatie vraagt hij of je settings wilt overzetten van een andere Mac. In dat menuutje kun je ook voor Time Machine Backup kiezen, hij haalt dan alle settings, documenten en andere meuk van je backup af. Werkte perfect bij mij in ieder geval.
Dit kan nog sneller.... vanuit de installatie bovenin het menu: Hulpprogramma's --> Time Machine backup terugzetten

Scheelt weer OSX opnieuw installeren...

Verwijderd

Maar op een lege hdd bij een upgrade in mijn MacBook zal dat niet werken neem ik aan...

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-02 10:05
Transferring Information From Another Mac or Volume
The setup assistant can help you transfer information from another Mac OS X computer
or volume to your new Mac OS X system. If you choose to transfer information, you will
be asked to select which items you want transferred. You can transfer user accounts,
network and other settings, applications, and files and folders. Some transferred
applications may not work and will have to be reinstalled.
Note:
You don’t have to transfer information during installation. You can use Migration
Assistant, a utility installed with Mac OS X Leopard, to transfer applications, files, and
folders from another computer or volume at any time.
dit komt uit de manual van macosx!! Vanaf leopard zit er volgens mij ook de mogelijkheid erin om bij volumes je timemachine disk te selecteren!

[ Voor 96% gewijzigd door steffex op 09-11-2007 14:56 ]

Pagina: 1