Hallo!
Ik had een dikke hotpixel in mijn nieuwe 350d camera. Toevallig vond ik onderstaande internetpagina en het heeft mijn hotpixel volledig weggehaald! Op dit forum zag ik het nog nergens staan dus ik wil het jullie niet onthouden! Bij mij heeft het dus volledig geholpen! Het geeft geen garantie, maar is het proberen zeker waard!
link: klik
In het kort komt het op het volgende neer:
Doe de lenscap op de lens.
Laat de lens op de camera zitten
Schakel de camera in
Activeer de sensor-clean functie terwijl je de lens naar de grond richt
Wacht ongeveer 30 seconden
Schakel de camera uit
Schakel de camera weer in en try it out!
Wonderlijk genoeg was toen mijn hot-pixel volledig verdwenen! En bijna bij alle mensen die reageerden in het bovengenoemde topic verkregen hetzelfde resultaat! Heel apart! Er hebben ook mensen gereageerd met andere camera's dan de 350D.
Mijn resultaat:
Before (snede uit volledige plaat)

After (zelfde snede uit nieuwe plaat)
Ik had een dikke hotpixel in mijn nieuwe 350d camera. Toevallig vond ik onderstaande internetpagina en het heeft mijn hotpixel volledig weggehaald! Op dit forum zag ik het nog nergens staan dus ik wil het jullie niet onthouden! Bij mij heeft het dus volledig geholpen! Het geeft geen garantie, maar is het proberen zeker waard!
link: klik
In het kort komt het op het volgende neer:
Doe de lenscap op de lens.
Laat de lens op de camera zitten
Schakel de camera in
Activeer de sensor-clean functie terwijl je de lens naar de grond richt
Wacht ongeveer 30 seconden
Schakel de camera uit
Schakel de camera weer in en try it out!
Wonderlijk genoeg was toen mijn hot-pixel volledig verdwenen! En bijna bij alle mensen die reageerden in het bovengenoemde topic verkregen hetzelfde resultaat! Heel apart! Er hebben ook mensen gereageerd met andere camera's dan de 350D.
Mijn resultaat:
Before (snede uit volledige plaat)

After (zelfde snede uit nieuwe plaat)

[ Voor 49% gewijzigd door Japie.G op 09-11-2007 11:37 ]
Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output