Lengte glasvezel overschrijdt standaard, geen connectie?

Pagina: 1
Acties:

• r8ality
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-12-2024

r8ality

Ignorance is bling.

Topicstarter
Ik weet niet of het enorm stomme vraag is, maar ik stel hem toch even. Wat is het geval, de verbinding tussen 2 gebouwen moet ge-upgrade worden. Deze liggen 650m uit elkaar. Je voelt hem al aankomen, er ligt 62.5 multimode kabel tussen, die met 1000Base-LX officeel als max lengte 550m heeft. Als je het toch installeert zo, heb je dan alleen minder bandbreedte, of heb je kans dat de switches elkaar uberhaupt niet zien?

[url=http://www.autofans.nl][b]AutoFans.nl !![/b][/url] Dé merk-ongebonden auto vereniging voor heel Nederland! | Hoezo kan een Sempron 2500+ niet in je auto?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

je hebt kans op een wegvallende verbinding en crc fouten. Hij gaat zich niet terugregelen ofzo. Je kan eventueel kijken naar conditioning cables. Hiermee zou je het op kunnen lossen wij hebben ze laatst ook gebruikt maar ik ben geen kabel goeroe.
http://www.lanshack.com/ModeConditioning.aspx

Verwijderd

ethernet kan veel fouten corrigeren, maar het zou ook perfect kunnen dat er niets werkt.

Je kan dan eventueel nog mode-conditioning patch cords gebruiken. Dit zijn speciale (lees: dure) snoeren die een single mode vezel verbinden met een 62.5µm vezel. De kern van de SM vezel ligt uit het centrum van de MM vezel waardoor bepaalde 'storende' effecten vermeden worden. Laserlicht (want LX) en 62,5 µm (OM2) vezel zijn namelijk niet elkaars beste vriendjes. (dit is off-set launch)

Dus aan beide uiteinden zo'n MC cord kan dan helpen. Veel hangt ook weeral af van het aantal splices en connectoren die er bovendien tussen zitten.
Met twee LC connectoren heb je natuurlijk meer kans, dan met 4 SC connectoren en drie splices...

als je 1000BASE LX transceivers hebt liggen, zou ik zeg : te proberen. Ik zou zelf denk ik OM3 vezel trekken waardoor al je zorgen voorbij zijn voor 1Gbps, helaas nog geen 10Gbps mogelijk (300m is standaard en sommige leveranciers kunnen 10Gbps op 550m......)

Uw upgrade mogelijkheden zijn dan weeral beperkt |:( ... als je toch 1000BASE LX overweegt, en je moet nieuwe kabel trekken, waarom dan geen single mode vezel. Upgrade naar 10Gbps mogelijk, zelfs naar 100Gbps.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Had ik het toch goed begrepen met die conditioning patchkabels. Overigens is vaak het trekken van een kabel veel duurder dan ff twee conditioning kabels kopen. Ok ze zijn zo'n 150-200 euro per stuk Maar als jij voor 400 euro meter kan graven vind ik het knap.

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
uit een eerdere test bij ons is gebleken dat het niet werkt met 700m, je moet dus 'upgraden' naar single mode fiber + LX receivers dan kan je veel grotere afstanden afleggen die ook betrouwbaar zijn

multi-mode is max 550m, onafhankeling van het type receiver - soms iets meer - soms iets minder

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

maar heb je dan getest met of zonder conditioning cables. Laats nog een projectje gedaan en daar hadden we geen enkel probleem om zulke afstanden te halen.

Verwijderd

Bij ons, een bekend kabelmerk, gaat het tot 600m met 62.5 µm of met 50µm OM3 vezel met LC connectoren.

De mode conditioning patch cords worden reeds aanbevolen vanaf 200m, maar zijn niet noodzakelijk. Zoals gezegd, je kan misschien wel een link maken bij 650m, maar daar zijn dan zoveel IF's (if this, if that, if those...) dat je in geval van problemen ALLES moet gaan overlopen en je kostbare tijd verliest en met het risico dat het plots, zonder reden, niet meer lukt...(bvb omdat de LX poorten net iets minder power hebben dan bij aanschaf).

Als een uurtje downtime je je job kost, dan zou ik investeren in een nieuwe link. !
Pagina: 1