ISA 2006 180 day trial

Pagina: 1
Acties:

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024
Oude situatie:
W2K server met ISA2000
Omdat mijn collega's in Duitsland op zeer korte termijn NTLMv2 willen doorvoeren, moet ik z.s.m upgraden.

Nieuwe situatie:
W2K3 server met ISA2006 180 Day Trial

Aangezien ik de license code nog niet had (en dat gaat nog wel even duren voordat ie binnen is) heb ik de trial van de Microsoft site gedownload en geinstalleerd.
Nu ben ik benieuwd hoe ik de license code straks moet invoeren bij deze trial om ISA permanent te activeren. Ik kan het in de Management Console niet vinden. Ook op de MS site is hier niets over te vinden. Ik had overigens ook verwacht dat er iets van een countdown zou worden weergegeven (You have 179 days left o.i.d.), maar dit is dus niet zo.

Natuurlijk kan ik een backup van de rules maken, ISA opnieuw installeren, code invoeren en de rules weer importeren, maar dat wil ik eigenlijk niet. Dit kost nl. meer tijd en moet ik het systeem gaan claimen in de avonduren. :O

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Gevaarlijke situatie heb je zo gecreeerd om in een productie omgeving te gaan werken met trial versies. Even wordt het vergeten dat het een trial versie is, dat zal echt niet de eerste keer zijn, en je ISA ligt plat. Je had beter eerst even met Microsoft kunnen bellen hoe hier mee om te gaan, zij hadden deze vraag kunnen beantwoorden. Ik zou als ik jou was alsnog Microsoft bellen en vragen hoe hier mee om te gaan. Zij leveren het product uiteindelijk

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024
c70070540 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 10:42:
Gevaarlijke situatie heb je zo gecreeerd om in een productie omgeving te gaan werken met trial versies. Even wordt het vergeten dat het een trial versie is, dat zal echt niet de eerste keer zijn, en je ISA ligt plat. Je had beter eerst even met Microsoft kunnen bellen hoe hier mee om te gaan, zij hadden deze vraag kunnen beantwoorden. Ik zou als ik jou was alsnog Microsoft bellen en vragen hoe hier mee om te gaan. Zij leveren het product uiteindelijk
Je hebt gelijk. Maar de beslissing komt van hogere hand ondanks mijn advies te wachten op de license code. Ik ben er van uitgegaan (en dat had ik niet moeten doen) dat ik deze versie wel op een later tijdstip zou kunnen activeren. Microsoft alsnog bellen is idd een optie. Ik kan alleen niet uit jouw antwoord opmaken of het nu wel of niet mogelijk is deze trial te activeren, maar ik ben er bang voor.

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Ik kan je het antwoord niet geven omdat ik het niet weet. Verschillende Microsoft producten hebben daar verschillende methoden voor helaas. BIjvoorbeel Microsoft Office Sharepoint Server 2007 heeft zo een vervelende trial, dat als je een trial code voor de Enterprise versie gebruikt, er is namelijk geen trial code voor de Standaard versie (dacht ik), dan kan je alleen een permanente license key opnieuw invoeren die ook Enterprise is. Je kan dus niet zeggen, die extra functionaliteiten heb ik bij nader inzien niet nodig, ik ga een Standaard key invoeren. Je zult in dat geval dan moeten kiezen voor toch de Enterprise versie (extra pegels) of opnieuw installeren.

SQL Server tijdelijke versie moet geloof ik opnieuw geinstalleerd worden.

Dus er is geen duidelijk beleid bij Microsoft voor dit soort zaken, en elk ontwikkelteam gebruikt zijn eigen methode.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Microsoft heeft hier gewoon documenten over online staan: http://www.microsoft.com/...o/trial-requirements.mspx

Overigens is het licentietechnisch gezien nimmer toegestaan trial-software in productie te draaien.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters