Toon posts:

NeW-TeL & XP Home Boot Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een goede dag,

Dit is mijn eerste topic op GoT. Ik heb al veel aan jullie gehad met hard/software problemen :)
Nu heb ik echter iets waar ik niet zeker van ben. Het is voor een klant van mij en enorm belangrijk dat dit goed op te lossen is. Hier mijn vraag:

Mijn klant is doof. Ze heeft speciale Software op haar pc staan van NeW-TeL. In combinatie met een modem kan zij zo toch bellen/communiceren met andere personen. Jullie begrijpen dat dit erg belangrijk voor haar is. Het werkt doormiddel van een Dual Boot. Op het moment dat ze haar pc start kan ze kiezen tussen Windows XP Home en NeW-TeL. Het probleem zit zich in Windows. Doormiddel van een aantal blauwe schermen en geheugendumpen is Windows XP Home niet meer werkend te krijgen. Een bestand in de System32 map is beschadigt en Windows wilt niet meer booten. Hij geeft wel aan dat het misschien mogelijk is deze te repareren met de Windows XP Home cd. De fout van de blauwe schermen heb ik nog wel kunnen achterhalen. De videokaart was niet lekker meer. Nu is mijn vraag:

Als ik de Windows Repair uitvoer of een nieuwe installatie van Windows XP Home uitvoer doormiddel van de Windows mag te verwijderen en niets te formatteren, blijft de Dual Boot dan bestaan? Mijn ervaringen met deze NeW-TeL software zijn zeer laag. Dit is de eerste keer dat ik het zie. Ik vraag me ook af of deze gekoppeld is aan Windows of gewoon helemaal op zichzelf draait. Als er iemand ervaring met deze software heeft is deze zeer welkom. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,
Danny

Verwijderd

Danny,

Is NeW-TeL een programma wat geinstalleerd is of een profiel?
Staat deze op een apparte partitie of?

Wat je altijd kan doen om te proberen is WIndows Xp home opstarten en dan R van repareren.
Dan kom je in een DOS omgeving en daar aangeven welke schijf je wilt repareren.

Daarna chkdsk /r
Dit staat voor Check Disk en de /r staat voor controleren op fouten en repareren!