Toon posts:

[XP] Apparaten uitschakelen voor gebruikers*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een werkstations waar twee gebruiker op kunnen inloggen (lokale gebruikers). Eén gebruiker moet alle rechten hebbben, maar de andere moet bijna niks kunnnen. Hiervoor wil ik graag de CD-rom drive, USB mogelijkheden en de Floppydrive uitschakelen. Wat is hier de makkelijkste oplossing voor?

Ik heb niks kunnen vinden in de lokale GPO, dit is trouwens ook erg omslachtig als je dit voor meerdere gebruiker moet instellen.

Alvast bedankt.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:15

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Op wat voor een OS moet dit werken? En volgens mij moet dit wel in te stellen zijn met een GPO. Heb volgens mij ooit zoiets voor elkaar gekregen (weet alleen niet meer hoe en op wat voor een OS).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Kijk eens naar hardwareprofielen.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, dit is voor een Windows XP SP2 werkstation.

Verwijderd

Topicstarter
Snake schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 10:27:
Kijk eens naar hardwareprofielen.
Dit misschien wel goed idee, maar kun je dit ook koppelen aan een bepaalde gebruiker en er voor zorgen dat zij dit niet kunnen wijzigen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 10:25:
Ik heb niks kunnen vinden in de lokale GPO, dit is trouwens ook erg omslachtig als je dit voor meerdere gebruiker moet instellen.
Dat klopt.
Group Policies zijn ook niet bedoeld voor losse users :)

Je kan er wel omheen werken door eenzelfde methode te hanteren als in How to implement system policies for Windows XP-based, Windows 2000-based, and Windows Server 2003-based client computers in non-Active Directory environments en How to apply local policies to all users except administrators in a workgroup setting in Windows 2000 :)

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 09-11-2007 11:52 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het antwoord. Zo is het inderdaad goed mogelijk, maar ik vroeg me af of hier geen makkelijkere manier voor is? Doormiddel van een apart stukje software?

[EDIT]

Is het niet mogelijk om NTFS rechten toe te passen op verwisselbare media?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2007 13:17 ]

Pagina: 1