iPod binnen garantie, wordt niet gerepareerd vanwege kosten

Pagina: 1
Acties:
  • 371 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 17:32
Ik was een paar weken geleden aan het fietsen in het onweer en ondertussen naar mijn ipod video aan het luisteren. Het begon plots zwaar te onweren, khad al gelezen van over een jongen die geraakt werd door een bliksem waarbij de bliksem door de ipod oortjes naar binnen gingen. Met dat in gedachten zette ik de ipod uit, en ineens een inslag echt superdicht bij mij.
De ipod begon raar te doen; licht dat aan en uit knipperde.
Uiteindelijk is die helemaal gestorven, krijg hem niet meer aan.

Ik heb de ipod binnengebracht in de mediamarkt, waar ik nog enkele maanden garrantie had.
Na enkele weken wachten er achter geweest, maar helaas niet hersteld, "te hoge kosten om te reparen".
Heb ik het recht om een andere iPod te eissen, of is dit volledig mijn eigen schuld :'(

EDIT: efkes titel aanpassen svp, kapot ipv kappot :+

[ Voor 3% gewijzigd door crazyheinz op 09-11-2007 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:03

Hertog

Aut bibat, aut abeat

crazyheinz schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 10:02:
Ik was een paar weken aan het fietsen
Ahum:

'Dan zul je wel moe zijn'
in het onweer en ondertussen naar mijn ipod video aan het luisteren. Het begon plots zwaar te onweren, khad al gelezen van over een jongen die geraakt werd door een bliksem waarbij de bliksem door de ipod oortjes naar binnen gingen. Met dat in gedachten zette ik de ipod uit, en ineens een inslag echt superdicht bij mij.
De ipod begon raar te doen; licht dat aan en uit knipperde.
Uiteindelijk is die helemaal gestorven, krijg hem niet meer aan.

Ik heb de ipod binnengebracht in de mediamarkt, waar ik nog enkele maanden garrantie had.
Na enkele weken wachten er achter geweest, maar helaas niet hersteld, "te hoge kosten om te reparen".
Heb ik het recht om een andere iPod te eissen, of is dit volledig mijn eigen schuld :'(
Als je garantie hebt heb je gewoon recht op een nieuwe lijkt me. 'Te hoge kosten om te repareren' is geen reden om garantie te weigeren. 'Schade door eigen onvoorzichtigheid' zou dat eventueel wel zijn, maar ten eerste hebben ze dat blijkbaar niet gezegd en ten tweede lijkt me daar hier niet echt sprake van. Ook dat je enkele weken moest wachten is niet echt netjes, trouwens. Kortom, gewoon een nieuwe eisen.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:03

S913

Abusus non tollit usum

Gewoon even bij een officieel Apple Service Center langs gaan (ookal heb je hem daar niet gekocht).
Zelf ook gedaan, mijne wat ook dood (batterij stuk). Weet niet of het nog steeds zo werkt, maar heb toen na een week een refurbished exemplaar gekregen (die het nog steeds goed doet).

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 17:32
Hertog schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 10:05:
[...]

Ahum:

'Dan zul je wel moe zijn'
Hehe, effe aangepast. :)
Toch nog maar eens gaan proberen dan. Op een ipod heb je toch maar een jaar garrantie bij apple?
Ik weet dat het bij mediamarkt 2 jaar is, maar op site van apple staat dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Heb je nu garantie of niet. Of claim je nu gewoon garantie zonder dat je het ehbt.

Als je garantie hebt krijg je natuurlijk gewoon een nieuwe ipod.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:26
Ik weet natuurlijk niet hoe het met garantie zit, maar in verzekeringsgevallen sluiten ze natuurongevallen buiten de polis. Waterschade door zware regenval wordt bijvoorbeeld ook niet vergoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
"Te hoge kosten" is niet jouw probleem, dit houdt in dat je recht hebt op een nieuwe.
Een apparaat zou bestand moeten zijn tegen onweer zolang er geen directe inslag is (en dat is er niet zolang er meer iPod over is dan een hoopje smeulende iPod), oftewel je moet gewoon een nieuwe krijgen. Tenslotte ben jij niet getroffen door de bliksem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 23:58
Inderdaad, bij verzekeringen zijn natuurrampen en dit soort dingen altijd uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Je weet uberhaupt niet eens of het wel door de onweer komt. Dus als je apparaat binnen de garantie zit hoor je gewoon een nieuwe te krijgen. Hoe hoog de reparatiekosten ook zijn.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
NiteSpeed schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 13:53:
Inderdaad, bij verzekeringen zijn natuurrampen en dit soort dingen altijd uitgesloten.
Maar wat er in bepaalde verzekeringsvoorwaarden staat is niet relevant voor de garantie op een iPod.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Hoe oud is het ding TS? Zonder die info is elke discussie zinloos.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crazyheinz schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 10:02:
Je hebt nog garantie, claim een nieuwe iPod.

Kijk voor de gein eens in de gebruiksaanwijzing, er staat niet dat je hem niet mag gebruiken als het onweert... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ik heb de titel bijschaaft van "iPod kapot door onweer?" naar iPod binnen garantie, wordt niet gerepareerd vanwege kosten". De vraag is niet zozeer of een iPod door onweer kapot gaan, maar eerder om een iPod die binnen de garantie valt, maar niet wordt gerepareerd vanwege te hoge kosten :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als 'ie nog onder de garantie valt, dan horen ze 'm gewoon te repareren of vervangen. Even flink aandringen, en als dat ook niet helpt wellicht nog rechtsbijstand inschakelen (als je dat hebt natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 10:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Dan kunnen ze natuurlijk elk garantiegevalletje afdoen met de kosten zijn te hoog. Als ze van mening zijn dat het jouw schuld is laat ze dat dan maar aantonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Waarom bel je niet Apple zelf? ze regelen dit altijd perfect, dat de MM zegt dat je moet betalen betekent nog niet dat Apple dit ook zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 16:56
Altijd zo jammer dat mensen maar roepen etc.
Als de MediaMarkt roept dat de kosten te hoog zijn, zullen ze hem naar een bedrijf hebben opgestuurd die reparaties uitvoert voor Apple. Dat bedrijf heeft hoogstwaarschijnlijk waterschade vastgesteld zo aan je verhaal te horen en dan betaal je reparatie kosten. Die kunnen hoog oplopen bij een iPod video.

We nemen even de garantie voorwaarden erbij, voor de mensen die roepen om een nieuwe iPod.

http://store.apple.com/Catalog/nl/Images/ipodwarranty.html

Als het namelijk al binnen garantie dekking valt, dan is de eerste keuze een refurbished iPod, geen nieuwe.

"Indien zich een gebrek voordoet en Apple binnen de Garantieperiode een geldige vordering ontvangt, zal Apple naar haar keuze (1) het product zonder kosten repareren met behulp van nieuwe of gereviseerde vervangende onderdelen"

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-09 15:07
Sterk verhaal :P

Maarja ff naar zon Apple store en anders ff naar Apple bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingR2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-11-2022

RagingR2

[GeekPride!]

Laatste reply in dit topic is alweer even terug, maar ik denk ik post dit toch even.
Belangrijke informatie die veel mensen niet voldoende beseffen, en ook handig voor toekomstige problemen met iPod´s, die ongetwijfeld nog veel voor gaan komen (spreek uit ervaring).

Op een iPod zit een jaar fabrieksgarantie (van Apple zelf dus).
Wil Apple zelf niet repareren, dan heeft wettelijk gezien de winkel waar je hem gekocht hebt pech, want die hebben onder alle omstandigheden de verantwoordelijkheid om jou een nieuw apparaat te bezorgen. Dit geldt niet alleen het eerste jaar, maar pak hem beet de eerste paar jaar: de normale periode waarin verwacht mag worden dat een electronisch apparaat goed werkt; geldt ook voor TV´s, magnetrons, en noem maar op.

Het is bekend dat heel veel winkels hier moeilijk over doen, en hun verantwoordelijkheid afschuiven op het feit dat de fabrikant niets wil doen (immers 1 jaar is voorbij) en dat zij zelf dus ook niets kunnen doen. Dat laatste is echt er b***-sh**; zie het consumentenrecht. Als de fabrikant niets doet moet de winkel het zelf oplossen. Hoe, dat is hun probleem. Desnoods moeten ze zelf een nieuwe leveren; dat is de verantwoordelijkheid die ze aanvaarden als ze spullen van een bepaalde fabrikant aankopen en leveren. Moeten ze maar geen producten verkopen van ondeugdelijke fabrikanten.

Fabrikanten en winkeliers doen altijd moeite hun verantwoordelijk te ontlopen, maar hier moet je geen genoegen meenemen. De verantwoordelijkheid middels een brief bij hun neerleggen, en het desnoods hogerop zoeken. Je hebt als consument veel rechten, en fabrikanten en winkeliers kennen hun plichten dondersgoed, maar ze weten ook dat veel consumenten hun rechten niet weten, of niet eisen omdat ze zich snel laten afschepen.

Kijk ook eens op http://www.consuwijzer.nl/ voor praktische adviezen bij dit soort zaken., bijv. onder huishoudelijke apparatuur --> garantie:
http://www.consuwijzer.nl...lijke_apparatuur/Garantie

[ Voor 11% gewijzigd door RagingR2 op 02-01-2008 16:29 ]

P183, M4A78T-E, Phenom-II X4 955, OCZ 4GB Platinum 1333Mhz, MSI GTX 960 4GB, Syncmaster 2494HS + PS3 + XBOX360 + Samsung Galaxy S3 + Canon EOS 600D

Pagina: 1