[2003SBS] Muziek vervormt via windows media services*

Pagina: 1
Acties:

• RricK
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-02 18:20
Beste

Ik heb een de Windows media services (win 2003 sbs) geïnstalleerd en er een aantal mp3 bestanden in geplaatst.
Maar als ik deze bestanden wil beluisteren dan vervormd de muziek steeds heel erg. ( het is net als dat je muziek van een oude lp luistert en je dan de plaat tegen houd). Het gaat dan ineens wat langzamer en dan weer wat sneller kortom het klinkt allemaal erg vreemd.

Nu heb ik op de FAQ gelezen dat je geen variable mp3 bestanden kan gebruiken omdat ze dan mogelijk niet goed afspelen.

Nou heb ik 191 kbps bestanden gebruikt en kan mijn internet verbinding 80 kbps upstream aan. Het probleem is minder als ik het intern beluister maar idan nog wel aanwezig maar wel in zeer mindere vorm.

Moet ik lagere bitrate gebruiken of kan ik ergens nog een compressie optie aanzetten.

Naar mijn inzien is de verbinding wel snel genoeg want als ik een vpn verbinding maak en dan hetzelfde bestand beluister is het geen probleem. (of kan ik het misschien niet hiermee vergelijken)

Als jullie nog wat extra info nodig hebben dan hoor ik het wel van jullie.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

topics over Server software, waaronder SBS en WMS horen niet in [WOS] maar in >>> Windows Servers en Server-software :)

Als je daar even op wil letten in het vervolg, dan graag :)

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 09-11-2007 20:35 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 12:44
nm, verkeerd gelezen

[ Voor 95% gewijzigd door _H_G_ op 12-11-2007 10:21 ]

• RricK
oke jammer bedankt voor het denken in iedergeval. Het zou het misschien aan de rekenkracht liggen of hoe gaat wms met het bestand om. Geeft hij de gecomprimeerde mp3 data door of gaat het om normale audio output ? weet iemand dat misschien ?

Verwijderd

Met Win2003sbs heb ik geen ervaring. Een ABR of VBR MP3 stream of bestand moet op elk systeem met Windows 2000 of later goed af te spelen zijn. Ik gebruik zelf de WMA 10 prof encoder en deze doet wel degelijk VBR en geen enkel probleem op Windows. Zelfs mijn stand-alone DivX/Xvid speler kan VBR en ABR MP3 aan.

Ook Windows 2003 Small Business Server moet MP3 bestanden gewoon goed kunnen afspelen en anders kun je even het gratis (VLC media player) downloaden of de gratis K-Lite codec pack.
Probleem hopelijk opgelost :)

Succes

• RricK
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 14:41:
Met Win2003sbs heb ik geen ervaring. Een ABR of VBR MP3 stream of bestand moet op elk systeem met Windows 2000 of later goed af te spelen zijn. Ik gebruik zelf de WMA 10 prof encoder en deze doet wel degelijk VBR en geen enkel probleem op Windows. Zelfs mijn stand-alone DivX/Xvid speler kan VBR en ABR MP3 aan.

Ook Windows 2003 Small Business Server moet MP3 bestanden gewoon goed kunnen afspelen en anders kun je even het gratis (VLC media player) downloaden of de gratis K-Lite codec pack.
Probleem hopelijk opgelost :)

Succes
beandkt voor je reactie maar het probleem zit het niet in het afspelen op de server die heeft ook geen geluidskaart maar het afspelen van de streaming media die de server aanbied. Dit werkt wel alleen vervomen de geluiden soms een beetje. Dat is het enige probleem ik denk dat ik het toch op de band breedte ga gooien want het gaat intern wel beter. als dat ik hem vanaf internet open

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Vergeet ook niet dat zo'n sbs-server 1001 dingen tegelijk staat te doen, en daardoor sowieso weinig vrij geheugen etcetera heeft. Ook iets om rekening mee te houden.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

sanfranjake schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 18:55:
Vergeet ook niet dat zo'n sbs-server 1001 dingen tegelijk staat te doen, en daardoor sowieso weinig vrij geheugen etcetera heeft. Ook iets om rekening mee te houden.
Ja, maar een stream van 16 KB/s moet dan toch nog wel lukken :?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het gaat denk ik ook niet om de netwerkload van je stream, maar om je transcoding load die naast Exchange en AD en andere taken moet lopen :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• RricK
oke dat zou kunnen maar de cpu load is rond de 5% met pieken van 10% ongeveer. en verder doet hij niet echt veel een beetje exchange en een beetje file sharing.

Het zou kunnen dat het in het encoden komt te zitten ik zal het eens proberen met een hele lage bitrate van de mp3 bestanden en zal het ook een proberen om er WMA bestanden van te maken misschien dat dat helpt.
Pagina: 1