Hallo,
Ik zit hier met het volgende probleem. Wij hebben hier op het werk onlangs 2 nieuwe windows 2003 DC (domeincontrollers) gekregen. Nou zijn we gister bezig geweest om de 2 oude windows 2000 DC's eruit te halen. We hebben de servers netjes gedemote.
En het domain en forrest level omhoog gegooid naar Windows 2003 server.
Het probleem is nu het volgende:
DC1 was de fileserver, deze rol is overgenomen door DC3. Als ik nu een bestand open van de DC3 dan gaat dat prima.
Disable ik nu de netwerkkaart van de DC1 dan duurt het openen van bestanden ontzettend lang. Dit gaat dan om allerlei bestanden zoals office maar ook bijv een txt bestand. Ga je nu eerst Word of kladblok openen en je kiest dan voor openen bestand dan is het geen enkel probleem.
Volgende dingen geprobeerd:
Nieuwe user met nieuw profiel - zelfde probleem.
Caching uitgezet op de oude en nieuwe DC.
On access virusscanning tijdelijk disabled.
PC uit domein gehaald en opnieuw erin gehangen - geen succes.
Gekeken of er verwijzingen in het register staan in PATH ook geen verwijzingen meer op de client pc's.
Pak je nu een nieuwe machine die net opnieuw geinstalleerd is dan heb je dit probleem niet.
Ik heb echt geen idee meer waar ik het nu verder nog moet zoeken.
Ik zit hier met het volgende probleem. Wij hebben hier op het werk onlangs 2 nieuwe windows 2003 DC (domeincontrollers) gekregen. Nou zijn we gister bezig geweest om de 2 oude windows 2000 DC's eruit te halen. We hebben de servers netjes gedemote.
En het domain en forrest level omhoog gegooid naar Windows 2003 server.
Het probleem is nu het volgende:
DC1 was de fileserver, deze rol is overgenomen door DC3. Als ik nu een bestand open van de DC3 dan gaat dat prima.
Disable ik nu de netwerkkaart van de DC1 dan duurt het openen van bestanden ontzettend lang. Dit gaat dan om allerlei bestanden zoals office maar ook bijv een txt bestand. Ga je nu eerst Word of kladblok openen en je kiest dan voor openen bestand dan is het geen enkel probleem.
Volgende dingen geprobeerd:
Nieuwe user met nieuw profiel - zelfde probleem.
Caching uitgezet op de oude en nieuwe DC.
On access virusscanning tijdelijk disabled.
PC uit domein gehaald en opnieuw erin gehangen - geen succes.
Gekeken of er verwijzingen in het register staan in PATH ook geen verwijzingen meer op de client pc's.
Pak je nu een nieuwe machine die net opnieuw geinstalleerd is dan heb je dit probleem niet.
Ik heb echt geen idee meer waar ik het nu verder nog moet zoeken.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2007 09:07 . Reden: typo ]