Ik heb 2 spankabelsets van Massive, identiek dezelfde.
Per set is er 2 maal 5 meter kabel, een trafo en 5 lampjes van 20 watt elk.
Nu is het de bedoelingom met deze 2 set's onze zolder te verlichten welke in 3 delen verdeeld is.
Mijn eerste idee was 1 set in 1 deel en 1 set in de andere 2 delen.
Dit zorgt echter wel voor een scheef lichtbeeld, je krijgt dan 1 deel met 5 lampen, 1 deel met 3 en 1 deel met 2.
Liefst zou ik het middelste deel met 4 lampen hebben en de buitenste 2 met 3.
Mijn zolder is 1 grote ruimte, maar deze is in "3 delen" verdeeld door de balken die het plafond dragen. tussen deze balken komen dus 3 keer deze kabels te hangen.
(ja het klinkt onlogisch maar ik hoop dat het duidelijk is zo)
Het idee wat ik had was:
Ik koppel alle draden aan elkaar zodat ze 1 draad vormen waar 10 lampen op komen.
De uiteinden die normaal met 1 trafo verbonden worden, verbind ik met beide trafo's.
Is het mogelijk om 2 trafo's samen te laten werken? of "storen" deze elkaar?
De trafo's komen achter 1 dezelfde dimmer, dus ze worden altijd tegelijk geschakeld.
Is dit mogelijk?
Per set is er 2 maal 5 meter kabel, een trafo en 5 lampjes van 20 watt elk.
Nu is het de bedoelingom met deze 2 set's onze zolder te verlichten welke in 3 delen verdeeld is.
Mijn eerste idee was 1 set in 1 deel en 1 set in de andere 2 delen.
Dit zorgt echter wel voor een scheef lichtbeeld, je krijgt dan 1 deel met 5 lampen, 1 deel met 3 en 1 deel met 2.
Liefst zou ik het middelste deel met 4 lampen hebben en de buitenste 2 met 3.
Mijn zolder is 1 grote ruimte, maar deze is in "3 delen" verdeeld door de balken die het plafond dragen. tussen deze balken komen dus 3 keer deze kabels te hangen.
(ja het klinkt onlogisch maar ik hoop dat het duidelijk is zo)
Het idee wat ik had was:
Ik koppel alle draden aan elkaar zodat ze 1 draad vormen waar 10 lampen op komen.
De uiteinden die normaal met 1 trafo verbonden worden, verbind ik met beide trafo's.
Is het mogelijk om 2 trafo's samen te laten werken? of "storen" deze elkaar?
De trafo's komen achter 1 dezelfde dimmer, dus ze worden altijd tegelijk geschakeld.
Is dit mogelijk?