zodat ik een spel start, krijg ik een zwart scherm+ restart.

Pagina: 1
Acties:

• klaaspyro
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-02 20:54
Hey mensen,

Ik heb vandaag call of duty 4 gekocht en wou het gaan spelen.
Ik ga het spelen alles goed en wel opeens krijg ik een scherm met allemaal blokjes.
paars zwarte blokjes m'n heel scherm vol. m'n pc restart.
A fijn, ik denk wazig laat ik gewoon weer starten.
Maar vanaf nu, als ik een spel start krijg ik vrijwel direct een zwart scherm
(soms zie ik een begin van het spel).
En vervolgens start m'n pc opnieuw op en soms blijft het zwart en gebeurt er helemaal niks.
Ik heb nieuwe drivers gedownload van ATI pagina, in de hoop dat dat het zou oplossen.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn en hoe ik het kan oplossen.

ps. ik kon geen topic hierover vinden vandaar een nieuwe.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

specs?

En om te proberen: driverupdate van je videokaart

[ Voor 81% gewijzigd door Raven op 08-11-2007 23:28 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• klaaspyro
Core™ 2 Duo E6600 (2400 MHz)
EAX1950Pro/HTDP (256 MB)
2 GB DDR2-800 Kit (2048 MB)

Ik heb de drivers van ATI pagina gedownload de nieuwste 7-10.
zou perfect moeten draaien.

cod4 doet het niet meer net zoals WoW... counterstrike same probleem...
het lijkt dat zodra ik iets graphisch start m'n pc opnieuw opstart...

[ Voor 18% gewijzigd door klaaspyro op 08-11-2007 23:34 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

start -> configuratiescherm -> systeem -> tabblad geavanceerd -> opstart en herstel instellingen -> vinkje weghalen bij "de computer automatisch herstarten".

restart ie dan nóg?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• klaaspyro
Ik heb momenteel een vermoeden.
Vandaag kon ik namelijk gewoon weer spelen. (ik denk ff proberen).
Maar naar een uurtje ofzo, kreeg ik hetzelfde probleem.

Ik denk, dat kan wel eens overheat zijn.
Ik m'n kaart voelen, en ja hoor m'n vinger verbrand :O.
Gloeiend heet. Alles in m'n kast is fucking warm.
Terwijl ik wel een termaltake kast heb.

Iemand tips?
Kunnen mijn fans verkeerd om erin zitten? (tips hoe ik kan zien dat ze goed zitten.?)

Hebben jullie misschien snel tips hoe ik m'n kast koeler kan krijgen?
Ik heb ATM m'n kast open met de ventilator ervoor. :S in de winter :O.

Verwijderd

zoek op x1950 en je komt allerlei topics van brakke vrm's tegen, althans slecht gekoeld. Ik dacht dat de mijne ook dat probleem had aangezien mijn spelletjes ook nooit langer dan 5 minuten duurde met een zwaert scherm en PC in suspend als gevolg.

Bij mij bleek het uiteindelijk een dichtgestofte flow van de koeing te zijn. Niet zichtbaar van buiten, uit elkaar en schoon gemaakt en nu doet ie het prima.

succes

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 14:04:
zoek op x1950 en je komt allerlei topics van brakke vrm's tegen, althans slecht gekoeld. Ik dacht dat de mijne ook dat probleem had aangezien mijn spelletjes ook nooit langer dan 5 minuten duurde met een zwaert scherm en PC in suspend als gevolg.

Bij mij bleek het uiteindelijk een dichtgestofte flow van de koeing te zijn. Niet zichtbaar van buiten, uit elkaar en schoon gemaakt en nu doet ie het prima.

succes
Brakke "vrm's"? Wat zijn dat precies en wat bedoel je daar dan mee?

Zelf heb ik een X1950XT en dat kaartje doet al een jaar prima zijn trouwe dienst en ik kan uren achtereen gamen zonder problemen, dus het betreft dan niet alle kaarten.
Zou het te maken kunnen hebben met een serie of merk van die kaarten? Is het miscchien zo dat alleen de goedkopere kaarten daarvan last hebben?

Bij jouw lag het dus aan het stof, dus "vrm's" hebben iets met hitte te maken?
Gelukkig is mijn kaart voorzien van een zogenaamde heatpipe cooling en zelf na langdurig gamen blijft de kaart stil en op 62 graden steken welke in niet kan zien met Speedfan én wel met ATi Tray Tools. Die 62 graden lees ik uit als ik in een spel de ALT-TAB toetsen gebruik en de temperatuur direct aflees want deze zakt direct in als je in Windows zelf bent. Dat is toch normaal?

Hoe kom je er achter dat je slechte "vrm's" hebt? Meteen zwart scherm? Altijd?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

vrm: voltage regulatoren. Die willen wel eens niet onder een koelblok zitten waardoor ze erg warm (kunnen) worden wat problemen kan veroorzaken.

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 10-11-2007 16:52 ]

Oscar Wilde

Pagina: 1