Server verzend en ontvangt teveel pakketten

Pagina: 1
Acties:

• Niviej
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-10-2025
Goedendag tweakers,

Word toch eens tijd om mijn eerste topic te maken, so here it is!

Ik heb een onder mijn bureau een servertje staan waar IRCXPro op draait onder Windows 2k3 server.
De server heeft enige tijd perfect gelopen maar begint de laatste tijd snel de neiging te krijgen om de netwerk verbinding te killen en na 4/5 minuten weer op te starten.

Ik heb dus eens zitten kijken wat mischien het probleem kon zijn en kwam er achter dat binnen 2 dagen 27 miljard pakketjes ontvangen waren en ~20 miljard verzonden.
In deze twee dagen is niet gedownload of geupload via de server en het enigste wat er op draait is dan ook de IRCXpro server (mIRC server).

Na het rebooten van de server beginnen de pakketten binnen enkele seconden weer op te tellen (~1 miljoen pakketjes send in 15 minuten)

Heeft er mischien iemand enig idee wat het probleem kan veroorzaken? :)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

beveiliging al eens nagekeken? Virus / spyware / trojan / backdoor / firewall lek etc etc. Begin eens te kijken welk proces er continue bezig is. Trek de kabel eruit, en kijk welk proces helemaal gek wordt.

Oftewel: begin met dingen te testen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Niviej
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-10-2025
Ik heb al in de processen gekeken en een volledige scan gedaan over mijn server.

In de processen zit niets schokkends en heb al geprobeerd 1 voor 1 af te sluiten en kijken of het dan minder werd met het pakketten verzenden.
Helaas mocht dit niet zo zijn.

En heb geen softwarematige firewall aan staan, dus gebruik gewoon de ingebouwde firewall van mijn router (Draytek Vigor) en dat lijkt me niet echt een probleem.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Niviej schreef op donderdag 08 november 2007 @ 23:24:
En heb geen softwarematige firewall aan staan, dus gebruik gewoon de ingebouwde firewall van mijn router (Draytek Vigor) en dat lijkt me niet echt een probleem.
Die ingebouwde firewall doet alleen inkomend verkeer. Als je een trojan of virus in je PC hebt, dan doet de modemfirewall helemaal niets, omdat het contact vanaf je computer gelegd wordt.

begin dus eens een software firewall te gebruiken, en laat processen een voor een op het web toe.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

Kijk eens dmv het programma tcpview welk processen/programma's er een verbinding hebben via het internet. Als er dan een proces bijstaat welke je niet kent, of volgens jou niet hoort te draaien kan je in elkgeval wat dichter bij een oplossing komen.