Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Stage Elektrotechniek, waar begin ik met zoeken?

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 3V3RT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-08 22:30
Even toelichten, ik ben een 2e jaars HBO Elektrotechniek student aan de Hogeschool Utrecht en ik ben op zoek naar een stage waarin ik in het 3e jaar aan ga beginnen. Nu organiseert wel altijd stagemarkten (mannen in pakken met gratis troep, brrrr) waarbij genoeg stagemogelijkheden bij zitten, maar ik wil het op een andere manier aanpakken. Ik wil graag op eigen houtje een beetje het stage-aanbod verkennen. Het probleem is alleen : waar begin ik ?.

Ik heb al op verschillende stage sites gekeken en natuurlijk intensief ge-googled maar om nou te zeggen dat ik erg blij werd van de resultaten? nee.

Nu wil ik ex elektrotechniekers/icters vragen waar zij hun stage plekken hebben gevonden en of zij mij nog tips kunnen geven mbt stagevergoeding, regeltjes en dergelijke.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Zoek leuke bedrijven in de regio, schrijf ze aan en klaar is Evert? :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04
Wat is er mis met een stage die je hebt gescoord op een stagemarkt???
Loop zelf op dit moment stage en heb dat bedrijf dus gescoord op een stagemarkt.
Ben heel erg tevreden over de stage en heb precies gevonden wat ik wilde.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Bel gewoon een paar elektrotechnische bedrijven in jouw regio en vraag of ze nog een stagair nodig hebben?
Gouden Gids doet wonderen!

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

M14

Zoek een HBO-school richting Technische Informatica / Electro als stage ;).

En anders is het misschien een idee om bij een consumenten-electronica zaak te gaan werken, waar ze het meeste zelf repareren, zeer leerzaam.

[ Voor 49% gewijzigd door M14 op 14-11-2007 00:58 ]

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-11 12:23
Leraren hebben bij ons op school vaak contact met bedrijven. Soms komen er ook bedrijven op scholen af om een stage opdracht aan te bieden.

Ook hebben wij op school een lijst van waar iedere stagiair ooit stage heeft gelopen. Uit zoiets kan je natuurlijk mooi uitzoeken, een beetje rondbellen en gaan kijken.

Verder kan je natuurlijk elk willekeurig bedrijf vragen of ze een stage plek hebben.
M14 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 00:57:
Zoek een HBO-school richting Technische Informatica / Electro als stage ;).

En anders is het misschien een idee om bij een consumenten-electronica zaak te gaan werken, waar ze het meeste zelf repareren, zeer leerzaam.
dat is dus echt geen HBO niveau hoor :P

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 14:17
Of spreek wat 3e jaars aan? Dan weet je direct waar je bij een bepaalde plek waar je aan toe bent. Verder idd sla de goudengids open bij iets wat jou aanspreekt en gewoon rondbellen dat gaat stukke sneller dan zo´n stage dag waar men zijn bedrijf probeert te verkopen.

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-11 17:15

smallboy

N/A

Edit: ik moet beter lezen iemand anders had al hetzelfde gezegd :P

Hebben ze op school geen boek / map / whatever met ervaringen van andere studenten? Ik zat op de TH in Rijswijk, en daar lag dus een map met formulieren waar studenten die al stage hadden gelopen, hun ervaringen kwijt konden. Best handig.

[ Voor 12% gewijzigd door smallboy op 14-11-2007 08:11 ]

Pagina: 1