[DivX] Audio interleaving...

Pagina: 1
Acties:

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Yo Tweakers en Tweakerinnen,

Normaal kun je met interleaving gewoon instellen dat het geluid en beeld in sync lopen met Vdub. Maar nu heb ik ineens dat in het midden van de film de audio goed loopt, in het begin loopt het geluid een stukje achter, en aan het eind loopt het geluid weer voor...

Het geluid haalt dus in de loop van de film het beeld in. Hoe kan ik dat aanpassen..? Het lijkt er dus op dat de audiotrack iets korter is dan de video. lijkt mij onzinnig om met CoolEdit ofzo steeds een stukje aan de wav te plakken tot het goed is -> dat moet ook gewoon met VirtualDub kunnen lijkt mij.

Bij voorbaat dank.

• Obi
Hmz... ik heb even gekeken, de lengtes van de files verschillen dus wel...

De .wav: 118 minuten, 13 seconden en 93 honderdste

DE .avi: 118 minuten, 20 seconden en 56 honderdste

Moet ik nou met cooledit een stukje stilte van het verschil in tijd toevoegen aan het einde..?

Help me please :)

• Obi
Hmz 2... ik heb nu aan het einde van de film wat stilte erbij geplakt, zodat de files precies even lang zijn (jaja, geen geduld :)).

Maar het resultaat is hetzelfde...

Als ik met interleaving het midden van de film in sync zet, loopt 'ie in het begin en aan het einde nog steeds niet goed...

Help me please :)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:33
Hmm.. ik weet niet precies hoe je aan de WAV file komt, maar comprimeren naar MP3 kan ervoor zorgen dat het geluidsspoor een fractie korter is dan het videospoor.
Dit is een MP3-codec compressie fout. Instellen van bijvoorbeeld 96 kbits/sec is dan niet 96 kbits/sec maar een fractie minder (0,5% ofzo).

Bij mij help het als ik andere instellingen gebruik voor mijn geluid.
MP3, 44.1 kHz, 128 Kbits/sec => geen problemen
MP3, 44.1 kHz, 96 Kbits/sec => geluid loopt voor op beeld.
Zowiezo moet je 48 kHz niet gebruiken...

Anyway, je kan een aantal keertjes het geluid opnieuw comprimeren en eronder hangen.
Anders moet je "AVInfo" gebruiken om de framerate van je video een heel klein beetje te verhogen.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 13:08

Steffie

Opaque

probleem van jou is volgens mij niet de audiostream ... maar de videostream ...

je zult deze wel op een andere framerate geencodeerd hebben dan het orgineel ...

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• Obi
Nou, het is gewoon de .wav die ik uit de .vobs heb gehaald. Nog helemaal niet omgezet naar MP3.

Ik encodeer eerst altijd het beeld apart (flaskMPEG), en daarna extract ik de audio uit de vobs en open de (gecodeerde) .avi, en de (ongecomprimeerde) .wav in Virtual Dub, en dan zet ik het gelijk. Daarna laat ik Virtual Dub de audio coderen onder de .avi.
(video in 'direct stream copy', en audio in 'full processing mode') Ik encode de audio trouwens altijd in 128kbit als het op één CD gaat komen, en in 192kbit als de DivX op 2 CD's gefikt gaat worden.

Is een beproefde methode, en het werk altijd gewoon prima. Beetje interleaven en het is allemaal in-sync. Nu krijg ik dat niet voor elkaar omdat de audiotrack niet even snel loopt als het viodeospoor. Ik kan op elk punt van de film de audio in sync zetten, maar dan is het in de rest van de film niet goed...

• Obi
Op dinsdag 13 februari 2001 13:41 schreef Steffie het volgende:
probleem van jou is volgens mij niet de audiostream ... maar de videostream ...

je zult deze wel op een andere framerate geencodeerd hebben dan het orgineel ...
Tja... daar zeg je wat... volgens mij gewoon op 25fps, maar dat durf ik niet te garanderen op 't moment... ('t is een pal-DVD).

• Steffie

Steffie

Opaque

maar pal heeft niet altijd als frame-rate 25fps toch ?

je hebt volgens mij 3 verschillende frame-rates daarbij ... namelijk 23.976, 24 en 25

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• Obi
Steffie: Even gekeken in Virtual Dub, bij frame rate control staat:
Frame rate conversion

x No change (current: 25.00 fps)
o Change to blablabla
o Change so video and audio duration match.

• Steffie

Steffie

Opaque

oke ... dat is dus wel goed ... dan weet ik het ook niet

---
dat is toch van het orgineel of is dat je geencodeerde bestand ?

• Obi
Op dinsdag 13 februari 2001 13:49 schreef Steffie het volgende:
oke ... dat is dus wel goed ... dan weet ik het ook niet
Wat heb ik nou aan jou !!! ;)

JIJ bent toch de DivX expert..? Als jij het al niet weet.... Moet ik die 8MM dan maar NIET encoden..?

• Obi
Op dinsdag 13 februari 2001 13:49 schreef Steffie het volgende:

dat is toch van het orgineel of is dat je geencodeerde bestand ?
Da's van het ge-encodeerde bestand... Maar volgens mij zijn alle pal-films in 25FPS... of vergis ik mij nou???

NTSC is toch alleen 23.976?

• Steffie

Steffie

Opaque

ntsc is bij mijn weten 29.97 of 30fps

maar ik heb even mijn 8mm divx er bij gepakt die is ook 25fps ... dus neem aan dat het wel klopt ...

die is gereleased door de groep DivXGR

wat je misschien wel kan doen is bij framerate in virtualdub kiezen voor 'change so audio and video durations match'

alleen dan loopt het waarschijnlijk nog niet 100% synchroon

• Obi
Nou, ik heb al de .wav een stukje langer gemaakt in Cool Edit (dwz, gewoon een kleine stilte er achteraan geplakt zodat de files precies even lang zijn... Dat hielp niets.

• Steffie

Steffie

Opaque

nee ... dat helpt ook niets ... wat wel zou helpen is die wave file stretchen naar de goede lengte ... maar dat wil je niet, tenzij je van vervormd geluid houdt ;)

• Obi
Oh Steffie, btw nog evcen een ander vraagje (weet jij vast wel en dan hoef ik er geen nieuwe topic over te openen), Ik rip de .vob's met 'smartripper' naar m'n HD. Van sommige DVD's kan het programma'tje de vobs niet unlocken en dus niet rippen, wat kan ik daaraan doen?

• Steffie

Steffie

Opaque

VobDec heeft als het goed is die problemen niet

Verwijderd

Je kan met VirtualDub de audio-interleaving regelen!! (Dus dat de audiotrack sneller loopt of later begint enz.) DL!

8-) L8rz..! 8-)
Pagina: 1