Toon posts:

[MacBook] Keyboard / Muis sets

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds kort in het bezit van een MacBook en omdat deze mij zeer goed bevalt is mijn plan om er ook thuis gebruik van te maken. Nu ben ik in het bezit van een 22" LCD en natuurlijk wil ik thuis mijn MacBook liever aansturen via een 22" als de 13" die de laptop levert. Daarom was mijn plan om een toetsenbord en muis op mn laptop te pluggen, beeld doorlussen en zo mn MacBook te gaan gebruiken.

Probleem is dat ik op zoek ben naar een keyboard / muis combinatie waarmee ik zowel mijn PC als mijn Mac aan kan sturen zonder dat ik iedere keer een of andere USB dongle uit mijn PC moet trekken en daarna in mijn Mac stoppen als ik wil switchen tussen beide.

Ik had al gekeken naar wat de mogelijkheden waren op dit gebied en was al de Logitech S530 tegen gekomen. Helaas heeft deze geen Bluetooth en zit ik dan alsnog te klooien met een dongle.

Nu weet ik dat er een Bluetooth set is van Apple maar graag zou ik horen of er nog andere alternatieven zijn.

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Ik heb zelf de s530.. En vind het een ideaal stel.. Hiermee los ik je probleem deels op.. Want volgens mij bestaat er een programmaatje.. (iets van Synergie?) waarmee je virtueel kunt switchen van pc --> mac en andersom.
Dus met je s530 bestuur je de mac én de pc zonder van kabels of dongles te verwisselen.

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat zou dan betekenen dat ik zowel PC als Mac aan moet hebben staan? Dat was ook niet helemaal mijn bedoeling eigenlijk.

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Degene waarop de dongle is aangesloten moet aanstaan ja.. De ander zou in principe uit kunnen. Je zou natuurlijk ook een KVM-switch kunnen overwegen..
Ik gebruik overigens de s530 op een pc, werkt prima!