Toon posts:

HTPC en kwalitatief goed TV kijken/opnemen

Pagina: 1
Acties:
  • 927 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
All,

Ik heb afgelopen weken de forums doorgelezen en aan de hand van alle informatie een leuk systeem in elkaar gezet maar ik ben nog niet helemaal te tevreden.

Ik heb analoge TV en heb een Hauppage 500 MCE om het beeld van de HTPC op mijn Philips 82 cm 100 Hz breedbeeld te tonen en op te nemen.

Ik heb Vista MCE draaien en daar ben ik super tevreden over. Lekker overzicht, gids, makkelijk opnemen, foto's, video's, etc. Hier wil ik straks gewoon alles mee doen.

Het enige waar ik niet blij mee is de kwaliteit van de analoge TV. Op mijn huidige kabel was het helemaal niets (Hauppage 500 schijnt het signaal te splitsen door de dual tuner) maar na het direct aansluiten op de hoofdkabel was het al beter maar nog niet perfect. Wat ik nu namelijk zie is dat de kleuren niet lekker veranderen. Er lijkt een vertraging in te zitten. Weten jullie dit op te lossen?

Zelf denk ik aan digitale TV van Casema en dan ook een digitale kaart kopen voor in mijn HTPC. Ik zie overal FloppyDTV. Is dit de betere kaart? Zijn er al dual tuner kaarten? Kan ik die Hauppage kaart houden op analoog op te nemen en met de Floppy kaart digitaal TV kijken? Of is mijn signaal dan altijd digitaal.
Een andere optie zou een goede versterker kunnen zijn maar is het niet zo dat als ik al direct op de hoofdkabel zit dat het signaal niet beter kan?

Waar ik ook niet blij mee ben is dat het desktop beeld erg wazig/onscherp is op een breedbeeld TV. Films enzo zijn wel gewoon goed. Er lopen alleen ook 2 dikke wazige lijnen van boven naar beneden. Hij is 100 Hz maar geeft maar staat ingesteld op 25 Hz?? Is dit aan te passen of normaal?

Zelf denk ik het op te lossen door een Plasma LCD aan te schaffen van 107 CM. Dan zou het beeld toch super weer gegeven moeten worden via HDMI? Ik gebruik nu een S-Video kabel voor TV out. Kan het daar ook aan liggen

Dus wat zal ik doen? Ik wil gewoon TV kijken en opnemen via mijn HTPC met minimaal dezelfde kwaliteit als analoge TV die ik nu direct op mijn TV heb.

Digitaal of analoog met versterker? En een plasma koop ik waarschijnlijk sowieso want dan kan ik ook gewoon internetten en andere dingen via de HTPC doen.

Bedankt.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het lijkt me dat je niet erg veel zoekwerk uitgevoerd hebt op dit forum want op al je vragen is echt al een antwoord te vinden. Probeer het eens via de zoekfunctie?

[ Voor 35% gewijzigd door hardware-lover op 08-11-2007 22:55 ]

Testing, one, two ...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt maar heb toch menig topic doozocht. Ook jouw antwoord heb ik vaak voorbij zien komen. ;-)
Ik zal de 2 gevonden artikelen nog eens goed doorlezen maar misschien ziet iemand toch iets in mijn configuratie wat veel beter kan.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 00:06:
Bedankt maar heb toch menig topic doorzocht. Ook jouw antwoord heb ik vaak voorbij zien komen. ;-)
Ik zal de 2 gevonden artikelen nog eens goed doorlezen maar misschien ziet iemand toch iets in mijn configuratie wat veel beter kan.
Je kunt uit dit, dit en dit topic waarschijnlijk je meest gewenste info halen maar ik zie dat je er daarvan zelf al 2 hebt gevonden.

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 09-11-2007 08:35 ]

Testing, one, two ...

Verwijderd

Topicstarter
Ik inderdaad al wat meer informatie gevonden maar nog niet alles.

Bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Na het lezen van een aantal threads ga ik voor digitale TV maar welke??:

- DVB-C Casema?
- DVB-S Canal Digital
- IPTV KPN of Tele2

Heb nu analoge TV van Casema dus de stap naar DVB-C van casema is makkelijk gemaakt.
Hoe zit het met de kwaliteit en aansluiting van de andere opties?

Wat lijkt jullie de beste oplossing? Ik zou graag tegelijk opnemen en afspelen.
Pagina: 1