Toon posts:

Temps!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn zijn eigenlijk de max tempraturen wat alles kan en mag worden ? want ik heb het id dat het te hoog ligt bij mij.

Gear:

Intel dual core 2 E6600 2,4g
Asus p5w DH Deluxe
GeForce 8800GTX

Temps

Afbeeldingslocatie: http://img225.imageshack.us/img225/5601/tempsnd0.jpg

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03
Hoog :? Dat is laag hoor 8)7

Maargoed, idle temperaturen zeggen toch 0,0 over de temperaturen opzich.

Overigens kun je dit heel makkelijk vinden met google, of misschien zelfs in de FAQ.

• The_Ownman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:25
Max temps voor een E6600 is ongeveer 65 graden volgens mij. Is dit idle of load? Wat voor een koeling gebruik je? Je videokaart lijkt me vrij normaal. We hebben iets meer informatie nodig om er iets zinnigs over te zeggen...

edit: eens met hierboven, je had wat meer inzet kunnen tonen :)

[ Voor 13% gewijzigd door The_Ownman op 08-11-2007 22:15 ]

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:28

yassine

Nothing to it but to do it!

Ik zou die everest-meting sowieso met een korreltje zout nemen. Mobo werkelijk 51C ? wat voor kast?

[ Voor 36% gewijzigd door yassine op 08-11-2007 22:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
De temps zijn idle. op de cpu heb ik een Zalman CNPS-9700 cooler met een 120mm fan erachter. meer niet eigenlijk.

alles zit in een Aopen QF50A kast beetje crappy

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2007 22:22 ]

• The_Ownman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:25
Download eens Coretemp 0.95.4, die geeft "betere" temps. En stress je CPU eens met Orthos om te kijken hoe warm hij wordt onder load. Je zou eventueel ook nog Speedfan kunnen proberen voor temps.

• Avalaxy
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 22:20:
De temps zijn idle. op de cpu heb ik een Zalman CNPS-9700 cooler met een 120mm fan erachter. meer niet eigenlijk.
Mag ik vragen waarom je je hier druk om maakt en deze vraag überhaupt stelt? :)

Je snapt toch zelf ook dat je processor niet zomaar overhit raakt met een koeler van 50 euro erop :P

Verwijderd

Topicstarter
leonpwner1 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 22:22:
[...]

Mag ik vragen waarom je je hier druk om maakt en deze vraag überhaupt stelt? :)

Je snapt toch zelf ook dat je processor niet zomaar overhit raakt met een koeler van 50 euro erop :P
Ik denk omdat ik nog vrij onbekwaam ben ;)

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
leonpwner1 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 22:22:
[...]

Zelfs de beste koeler doet het slecht met een brakke mounting.

@ts

Max temps van een onderdeel valt altijd wel terug te vinden in de specsheet van het product. Bij intel is de max tcase rond de 60 graden, jij meet tjunction uit die waarde licht waarschijlijk bij 80C dus je hebt nog wat speelruimte. Alleen de meeste mensen hier vinden dat je je temps rond de 60-65C moet houden omdat anders een kernoorlog uitbreekt ofzo dus hou het maar gewoon 65C als max temp stressed.

En of je temp hoog is hangt natuurlijk af van een heleboel dingen.
Omgevings temp
Airflow
Gebruikte koeler
etc etc

Dus zonder al die dingen op te noemen kan niemand zeggen of jouw temp hoog of laag is.

• Avalaxy
bassie schreef op donderdag 08 november 2007 @ 22:32:
[...]

Zelfs de beste koeler doet het slecht met een brakke mounting.
Ok, maar dat is weer een heel ander verhaal. Hoe vaak zal het voorkomen dat de retention bracket niet goed zit of de clipjes niet goed zijn? 0.01% van alle koelers wellicht?

Het gaat mij meer om het idee, normaal gesproken werkt het gewoon goed out-of-the-box, en zodra de PC geen rare kuren vertoont zoals reboots mag je zeker aannemen dat het goed koelt.

Verwijderd

Topicstarter
tnx voor de reply's

Verwijderd

Oke dat is dan weer topic 14584 met precies dezelfde vraag... ik vind echt dat dit soort topics gewoon op slot moeten omdat de TS zoals gewoonlijk te lui is om ook maar de search knop uit te proberen.

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 08:50:
Oke dat is dan weer topic 14584 met precies dezelfde vraag... ik vind echt dat dit soort topics gewoon op slot moeten omdat de TS zoals gewoonlijk te lui is om ook maar de search knop uit te proberen.
Juist en dit is weer zon zinlose post in zo'n topic. Ik geef je gelijk het is een zoek topic, maar iedereen maakt foutjes toch. De ts heeft een foutje gemaakt, hij heeft niet echt gezocht naar info en heeft een topic gemaakt. Dat hij een topic maakt is niet erg en als je niet wilt hoef je niet te reageren. Het gaat erom dat de ts er wat van leert en de volgende keer eerst zelf zoekt voordat hij een vraag heeft. Als de ts dat gewoon doet is er niks aan de hand maar als hij steeds zoekvraag topicjes maakt dan is het een ander verhaalt.

En trouwens, als ik in jouw postgeschiedenis kijk zie ik ook wel topicjes staan van jou die simpel te beantwoorden zijn en gewoon opzoeken/ even proberen is. Ik ga dan toch ook niet in jou topic zeggen dat je gewoon moet zoeken. Zeg wat nuttigs of zeg niks.

Iedereen maakt fouten en zal het ook altijd blijven doen. Het gaat erom dat er van geleerd word. En nutteloze reacties worden net zo min gewaardeerd als zoek topics.

:)

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Allereerst welkom op GoT. De vraag die je stelt staat behandeld in de FAQ. Ik zou je dan ook aan willen raden om deze eens goed door te lezen. Verder is het zo dat we een topic title verwachten die beschrijvend is over wat er in het topic te vinden is, dus iets als "Te hoge tempraturen?" 3 uitroeptekens e.d. is dus ook niet nodig ;)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.