hoe heet nerwerk met hub erin...???

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dajuan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-08 11:44
hoe heet een netwerk met hub erin...???(COAX)
en zijn coax netwerk kaarten er ook in pci..??
want op mijn a7v zitten geen isa-sloten

greetz
Da JuaN

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-07 15:13

oXygeN

oftewel oxje...

Netwerk met een hub erin zoals jij het beschrijft is met UTP bekabeling.

Er zijn wel 10 mbit PCI combo kaarten verkrijgbaar met een UTP en een COAX aansluiting erop... moet je die maar kopen, kost geen drol

\o/

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 12:32
Ja er zijn pci nic met coax gewoon een combo kaartje nemen :)

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Netwerk met hub --> sternetwerk
Coax is een type draad :r
Coax kan samenwerken met een hub maar meestal wordt voor een hub utp kabel gebruikt.
Mijn eigen pci netwerkkaart kan zowel utp als coax in. Er zijn een hoop kaarten die beiden ondersteunen.

Wow, toen ik begon met typen van dit bericht stonden hier nog 0 postings, ik post dit ding, en er zijn al 2 mij voor!! :)

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:30
En als het gaat om de naam van het netwerk, UTP netwerk met HUB en upt bekabeling heet een Ster-topology netwerk en met COAXkabel een bus-topology netwerk.

• cire
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 08:40

cire

Ja hoor, PCI kaarten voor COAX kun je gewoon kopen. Voor rond de f30,- moet je wel een kaartje kunnen kopen, dat zowel COAX als UTP aankan.

Een 'netwerk met een hub' kun je aanduiden met 10Base-T, waarbij 10 voor 10Mb/s staat en de T voor Twisted pair (maar dat weet ik niet zeker).

Coax netwerken heb je in 10Base5 en 10Base2 en daarbij staan 5 en 2 voor een maximale segment lengte van 500 en 200 meter.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-08 15:48
Een UTP netwerk met HUB is officieel GEEN sternetwerk, maar gewoon een busnetwerk... Een hub kun je dan ook het beste voorstellen als een kastje met daarin een bus waar meerdere pc's op aangesloten kunnen worden...

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-08 09:19
Op dinsdag 13 februari 2001 13:32 schreef Martijn het volgende:
Een UTP netwerk met HUB is officieel GEEN sternetwerk, maar gewoon een busnetwerk... Een hub kun je dan ook het beste voorstellen als een kastje met daarin een bus waar meerdere pc's op aangesloten kunnen worden...
Yep, eigenlijk is vanaf een switch (of switching hub) pas een sternetwerk. Alleen... waarom eigenlij :?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• x-wolf
Hub geen sternetwerk? --> weer wat geleerd! >:)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op dinsdag 13 februari 2001 13:38 schreef GarBaGe het volgende:

[..]

Yep, eigenlijk is vanaf een switch (of switching hub) pas een sternetwerk. Alleen... waarom eigenlij :?
Omdat bij een ster netwerk een pakketje voor A alleen bij A aankomt en niet bij B... Een hub is eigenlijk een groot kopieer apparaat die een berichtje dat ie binnen krijgt doorstuurd naar alle andere aansluitingen... Een soort bus dus..

Een switch stuurt een pakketje alleen maar naar de destination.. DUs niet naar de rest.. Daarom is een netwerk met een switch echt een sternetwerk..

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Op dinsdag 13 februari 2001 13:44 schreef Janoz het volgende:

[..]

Omdat bij een ster netwerk een pakketje voor A alleen bij A aankomt en niet bij B... Een hub is eigenlijk een groot kopieer apparaat die een berichtje dat ie binnen krijgt doorstuurd naar alle andere aansluitingen... Een soort bus dus..

Een switch stuurt een pakketje alleen maar naar de destination.. DUs niet naar de rest.. Daarom is een netwerk met een switch echt een sternetwerk..
Geldt, volgens deze regel dan, dat twee hub lans verbonden met een router ook geen ster is?

Verwijderd

Ik zou het een "Netwerk met hub erin" noemen.

[by the way mode]
netwerk wordt gespeld als netwerk, niet als nerwerk.
[/by the way mode]

Verwijderd

Kan ik dan toch iets nuttigs toevoegen?

Neem Realtek kaartjes. Kosten bijna niks, zijn retesnel en werken altijd (behalve de combokaartjes)

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:30
Ik zei ook niet dat het een sternetwerk is zoals met een switch maar dat de topologie er wel zo uitziet.

Verwijderd

REALTEK SUCKS. Zeer onbetrouwbaar en maakt je systeem instabiel. Je krijgt nooit de volledige 100mbit ondersteundt geen flow control en ga zo maar verder.

Verwijderd

" Je krijgt nooit "

Voor wie spreek jij ?
Hier op me werk draait het zonder die problemen

DmC

Verwijderd

Een stertopologie heeft niets te maken met het feit of de UTP bekabeling via een hub of een switch verbonden zijn. Het idee achter de ster topologie is dat als er een kabel breekt de rest van de gebruikers nog contact houden met het netwerk. Dit is niet het geval bij een bus topologie (COAX). Een hub zorgt er dus voor dat de connectie behouden blijft ondanks dat er mischien op een andere poort een kabelbreuk zit.

Grz

• x-wolf
Ok, maar wie heeft er nu gelijk? Is een hubnetwerk altijd een sternetwerk? :?
Wie heeft het verlossende antwoord?

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 11:26
In mijn DaynaSTAR MiniHub 8 handleiding staat toch echt onder een plaatje van hoe je het allemaal moet aansluiten:
This creates a small network using a Star topology in wich all devices communicate through the MiniHub.
Er is IMO niet echt een naam voor een netwerk met hub erin. Je zou LAN kunnen gebruiken, maar das beetje te algemeen.

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

<off topic mode>
BTW Zo'n netwerk zonder switches, routers en of bridges kun je toch ook een "Collision Domain" noemen?
</off topic mode>

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-08 15:48
Er is wel een naam, op zich zit een netwerk met hub een beetje tussen de ster en bus in... Het wordt dus ook wel "Stervormige bus-topologie" genoemd...

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op dinsdag 13 februari 2001 16:16 schreef _KaKaRoT_ het volgende:
<off topic mode>
BTW Zo'n netwerk zonder switches, routers en of bridges kun je toch ook een "Collision Domain" noemen?
</off topic mode>
Ja, dat klopt. Door middel van routers e.d. kun je je collision domain verkleinen / opdelen.

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:37

Xtremelead